Δυστυχώς συμβαίνουν!

Αυτές τις μέρες έγινε στο χωριό μια ενέργεια που μπορεί να διεκδικήσει το βραβείο του πιο απαράδεκτου και ποταπού συμβάντος στο χωριό μας τη χρονιά που φεύγει.

Κάποιοι έσχισαν τα λάστιχα ενός αυτοκινήτου παρκαρισμένου στον δρόμο που περνάει από την πάλαι ποτέ είσοδο του σχολείου. Το αυτοκίνητο ανήκει σε άτομο καλόκαρδο και άκακο, που δεν έχει βάψει κανέναν από τότε που ήρθε και εγκαταστάθηκε στο χωριό μας.

Αν την αχαρακτήριστη αυτή ενέργεια την έκανε ενήλικας είναι απαράδεκτος και έντονα κατακριτέος. Αν την έκαναν έφηβοι θα ήταν καλό να γίνει μια συζήτηση των γονιών τους μαζί τους για να τους νουθετήσουν και να τους εξηγήσουν τις συνέπειες που μπορεί να έχουν τέτοιες ενέργειες.

Γεγονός είναι ότι τέτοιες ενέργειες έχουν αρνητική επίδραση στην εν γένει εικόνα του χωριού μας και μας προσβάλουν όλους.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Δημοσιεύθηκε στη Ειδήσεις | 1 σχόλιο

Για μια αξιοπρεπή ενίσχυση

Ο Σύλλογος γονέων και κηδεμόνων του Λυκείου Πολιχνίτου, στου οποίου το ΔΣ πρωτοστατούν οι χωριανές μας Ελένη Φιλίππου και Γιώτα Δροσίνη, ενόψει των εορτών των Χριστουγέννων και του νέου έτους και για την ενίσχυση του ταμείου του Συλλόγου, πρωτοτύπησε φέτος!

Διαθέτει πανέμορφα χειροποίητα “γούρια” και μια εξαιρετική κεραλοιφή φτιαγμένη με ντόπια λάδι και μέλι! Αν προμηθευτείτε την αλοιφή, τα ταλαιπωρημένα χέρια σας (και όχι μόνο) θα σας ευγνωμονούν!

Πρωτότυπη ιδέα που αξίζει να υποστηριχτεί!

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Δημοσιεύθηκε στη Ειδήσεις | Σχολιάστε

Μαθήματα τουρκικής γλώσσας

Έγινε δυνατό να βρεθεί μια καθηγήτρια της τουρκικής γλώσσας η οποία μπορεί να διδάξει τουρκικά καθημερινής χρήσης από απόσταση μέσω ζοομ.

Για να γίνει η τελική συνεννόηση και να αρχίσουν τα μαθήματα, όποιοι/ες θέλουν να συμμετάσχουν θα πρέπει να το δηλώσουν μέχρι το βράδυ της Δευτέρας 11 Δεκεμβρίου.

Όσοι συμμετάσχουν θα έχουν μια μικρή μηνιαία οικονομική επιβάρυνση.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Δημοσιεύθηκε στη Ειδήσεις | Σχολιάστε

Και τώρα τί;

Επιτέλους στερεώθηκε ένα τμήμα από το επικίνδυνο κτίσμα, που όπως μας έλεγαν και λέγαμε, κρατούσε το χωριό σε κατάσταση επικινδυνότητας.

Και τώρα τί θα γίνει; Θα αρθεί η επικινδυνότητα; Θα δοθεί η δυνατότητα να ανοίξει ένα καφενείο και ένα μπακαλικάκι; Θα δοθεί η δυνατότητα στους ταλαιπωρημένους χωριανούς μας, που ξεροσταλιάζουν πάνω στα πεζούλια στον Πλάτανο, ύστερα από 7 σχεδόν χρόνια, να αισθανθούν ως άνθρωποι;

Ακούγεται ότι ακόμα είναι μακριά αυτή η πολυπόθητη άρση.

Οι αρμόδιοι των υπηρεσιών που έπρεπε να είχαν φροντίσει εδώ και χρόνια να αρθεί η επικινδυνότητα έχουν …μαλακές πολυθρόνες.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Δημοσιεύθηκε στη Ειδήσεις | Σχολιάστε

Μια άλλη εκδοχή

Το 1925 πεθαίνει η Ευφροσύνη Παν. Καρρά, το γένος Εμμ. Μανουλάκη, και αφήνει εν ζωή δυο κόρες και έναν γιο. Η δεύτερη κόρη της Μαριάνθη έχει παντρευτεί και γράφεται ως Κατρακάζα. Επίσης έχει και μια ανιψιά ονόματι Μαρία Σάββα.  (σελίδα 135 του βιβλίου συγγενών αποθανόντος της Κοινότητος  Βρησσάς).

Στις 15 Σεπτεμβρίου 1912 ο Κωσταντίνος  Μανουλάκης συνάπτει προικοσύμφωνο στην κόρη του Μαρία η οποία αρραβωνιάζεται με τον Πολιχνιάτη Σάββα Ευστρ. Σάββα. Η Μαρία αυτή είναι  η ανιψιά της Ευφροσύνης που αναφέρεται παραπάνω.

Ο Κωνσταντίνος Μανουλάκης ήταν πολύ πλούσιος, όπως φαίνεται από την προίκα που δίνει (προικοσύμφωνο σελίδας 193 του βιβλίου προικοσυμφώνων της δημογεροντίας Βρησσάς). Δίνει νεόχτιστο σπίτι απέναντι από τον άγιο Κωνσταντίνο, με πολύ πλούσιο οικιακό εξοπλισμό.  Επίσης εργαστήριο στην αγορά  και 100 χρυσά εικοσόφραγκα.  Τέλος προικοδοτεί τον γαμπρό με 17 χωράφια (λιοκτήματα και άλλα).

Ο ίδιος Κωνσταντίνος έχει και άλλη κόρη Παναγιώτισσα επομένως η περιουσία του ήταν πολύ μεγάλη.

Στις 5 Οκτωβρίου 1921 ο αξιωματικός του Ελληνικού Στρατού Βασίλειος Κατρακάζας γράφει μια επιστολή από το μέτωπο της Μικρασίας προς την «φιλτάτην Μαρίαν» στην οποία αναφέρει ότι είχε επισκεφθεί την οικογένειά της στο χωριό με την υπόσχεση να επέστρεφε αλλά η ξαφνική ανάκληση της άδειάς του και η μετακίνησή στην Μ. Ασία όπου ρίχτηκαν σε πολλές και οδυνηρές μάχες ή μάλλον όπως γράφει ο ίδιος:

 Εντός διημέρου παρουσιάσθην εις το Σώμα μου εν Αθήναις και συγχρόνως ενήργησα να εκτελέσω την εντολήν του πατρός σας δια το ζήτημα των αυτοκινήτων κ.τ.λ.-

 Όλως εκτάκτως εαν ενθυμήσθε ενεργήθει τότε η επίθεση του Δορυλαίου και διατάσσεται  η Μεραρχία μας  να μεταβεί προς ενίσχυσιν των μαχομένων τμημά-των , ευρέθην ούτω εντός ενός συρφετού και όχι μόνον δεν ηδυνήθην να αποστείλω τα δήγματα του πατρός σας …

Ο γνωστός ιστοριοδίφης του χωριού μας, γιατρός Κωνσταντίνος Κώστας, που έχει ξεψαχνίσει κάθε ιστορική πτυχή του χωριού μας, στο ερώτημα που έθεσε ο ίδιος ποια ήταν η «φιλτάτη Μαρία» αναφέρει ότι πρέπει να ήταν η Μαρία Πολυχρόνη –Γεωργή επειδή ο Γεώργιος Πολυχρόνης (αδελφός της Μαρίας) είχε πολλά πάρε-δώσε με τα αυτοκίνητα που πρωτοήρθαν στο χωριό και στην περιοχή μας.

Το επίθετο φιλτάτη προς μη συγγενικό πρόσωπο δείχνει μια οικειότητα μάλλον αισθηματική. Η Μαρία όμως ήταν ήδη παντρεμένη και είχε γεννήσει το 1920 τον γιο της Γεώργιο. Εξάλλου δεν υπάρχει καμιά εξήγηση για τα δείγματα ποπυ αναφέρονται στην επιστολή.

Επομένως προτείνεται μια άλλη εκδοχή: Ο Βασίλειος Κατρακάζας ήταν γιος της Μαριάνθης Κατρακάζας και είχε θεία ή (αν ηλικιακά ήταν κοντά) ως ξαδέρφη την Μαρία Σάββα. Σ’ αυτήν απευθύνεται ως φιλτάτη. Ο πλούσιος πατέρας της είναι πιθανόν να ήθελε πληροφορίες για τα αυτοκίνητα (το πρώτο ήρθε στο νησί μας το 1918) και τα δείγματα θα είχαν σχέση με το εργαστήριο που είχε στην αγορά του χωριού μας.

Ο αναφερόμενος Σάββας Ευστρ. Σάββας υπηρέτησε ως δάσκαλος στο σχολείο μας και η σύζυγός του Μαρία ως δασκάλα στο Παρθεναγωγείο του χωριού μας.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Δημοσιεύθηκε στη Ειδήσεις | 4 σχόλια

Καινούριο χειμερινό μαγαζί

Όπως πληροφορηθήκαμε, από ανάρτηση στο fb, αύριο ξεκινά τη χειμερινή λειτουργία του η ανακαινισμένη και τροποποιημένη ταβέρνα του Δημήτρη Αγγελέρου στον Άγιο Φωκά.

Ευχόμαστε καλές δουλειές!

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Δημοσιεύθηκε στη Ειδήσεις | Σχολιάστε

Ψηφίδα ιστορίας

Το παρακάτω απόσπασμα είναι από την εφημερίδα ΛΕΣΒΟΣ της 28ης Νοε 1912, λίγες μέρες μετά την απελευθέρωση της Μυτιλήνης και πριν την οριστική επικράτηση του ελληνικού στρατού σε όλη την επικράτεια του νησιού μας.

Το δημοσίευσε ο Γιώργος Καρακλάς σε ιστοσελίδα του Πολιχνίτου και μας το γνωστοποίησε ο Μάκης Κατσιγίνης

Ο ερχομός των Μεσοτοπιτών στην περιοχή μας για να γλιτώσουν απ’ την μανία των σε απόγνωση ευρισκόμενων ηττημένων Τούρκων, ίσως να συνετέλεσε και στην μόνιμη εγκατάσταση οικογενειών από το Μεσότοπο στο χωριό μας αλλά και στην απασχόληση αρκετών Μεσοτοπιτών (και Αγριτών) ως “παραγιών”) σε κτηματίες του χωριού μας.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Δημοσιεύθηκε στη Ειδήσεις | Σχολιάστε

Έφυγε και η Αφροδίτη

Έφυγε από τη ζωή η Αφροδίτη Αντωνέλλη-Νικέλλη, σύζυγος του Στέλιου Δ.Νικέλλη.

Η κηδεία της θα γίνει αύριο Σάββατο στις 12.00 το μεσημέρι στα Βασιλικά,απ’ όπου κατάγονταν και όπου ζούσε τα τελευταία χρόνια.

Θερμά συλλυπητήρια στις οικογένειες των παιδιών της, Αθηνάς και Δημήτρη, και σ’ όλους τους συγγενείς της.

Την δυσάρεστη αυτή είδηση μας έδωσε ο φίλος του Δημήτρη και γείτονας της οικογένειας στο χωριό, Μιχάλης Βάσσος, ο οποίος εκφράζει τα θερμά του συλλυπητήρια στις οικογένειες της Αθηνάς και του Δημήτρη.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Δημοσιεύθηκε στη Ειδήσεις | Σχολιάστε

Βροχερός ο Δεκέμβρης

Βροχερός μας μπήκε ο Δεκέμβρης (φτου να μην τον ματιάσουμε!) με τις μισές μέρες του μέχρι σήμερα να έχει προσθέσει η κάθε μια περισσότερο από μισή ίντσα στο ταμείο του νερού.

Έτσι έχουμε φτάσει τις 7,5 ίντσες.

Σημείωση: Υπενθυμίζουμε ότι την πορεία των βροχοπτώσεων στα Βατερά μπορείτε να βλέπετε από την αρχική σελίδα vatera.gr επιλέγοντας “ο καιρός στην περιοχή μας” (στην επάνω μπάρα) και στη συνέχεια βροχοπτώσεις 2023-24 Επισημαίνουμε ότι στις ημερομηνίες το πρώτο νούμερο αφορά τον μήνα και το δεύτερο τη μέρα.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Δημοσιεύθηκε στη Ειδήσεις | Σχολιάστε

Για την “φιλτάτη Μαρία”

Πριν λίγες μέρες ο χωριανός μας γιατρός Κωνσταντίνος Κώστας, μας έστειλε καθαρογραμμένη, με το πληκτρολόγιο, την επιστολή -που είχαμε δημοσιεύσει- από έναν αξιωματικό, που πολεμούσε στην Μικρά Ασία, το Φθινόπωρο του 1921, προς μια χωριανή μας, την οποία προσφωνούσε ως “φιλτάτη Μαρία” .

Στο τέλος ο Κωνσταντίνος έθετε το κουίζ: ποια ήταν αυτή η Μαρία.

Αφού είδε και αποείδε ότι κανένας δεν είχε στοιχεία για να προσδιορίσει ποια ήταν αυτή η Μαρία, μας δίνει ο ίδιος την προσωπική του άποψη.

Καταρχήν ο αξιωματικός ήταν ο Πολιχνιάτης Βασίλειος Κατρακάζας, ο οποίος μετά υπηρέτησε στην Θεσσαλονίκη με τον βαθμό του ταξίαρχου, αποστρατεύθηκε και άνοιξε επιχείρηση εμπορίας λαδιού. Την πληροφορία πήρε από Πολιχνιάτες.

Επειδή στην επιστολή αναφέρει ο αξιωματικός, ότι ανακλήθηκε από την άδεια και έφυγε για το μέτωπο ξαφνικά και δεν μπόρεσε να εκτελέσει την εντολήν του πατρός της δια τα αυτοκίνητα συνάγεται ότι η Μαρία ήταν μέλος οικογένειας που ασχολήθηκε με τα αυτοκίνητα. Τέτοια ήταν η οικογένεια Πολυχρόνη, της οποίας ο -τότε- γιος Γεώργιος υπήρξε μέτοχος σε όλα σχεδόν τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούσαν στην περιοχή μας.

Συμπεραίνει επομένως ο Κωνσταντίνος ότι η “φιλτάτη Μαρία” ήταν η κόρη της οικογένειας του Νικόλαου Πολυχρόνη, η οποία παντρεύτηκε τον Ευστράτιο Γεωργή (παππού του σύγχρονού μας Στρατή Γεωργή). Αδέλφια της Μαρίας ήταν ο Κωνσταντίνος (μεγαλομέτοχος της φαρμακευτικής εταιρείας ΜΙΝΕΡΒΑ) και ο Γεώργιος, παππούς του Θοδωρή Κωλέττη-Πολυχρόνη.

Ο Κωνσταντίνος προσκαλεί όποιον έχει διαφορετική άποψη να την αντιπαραθέσει.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Δημοσιεύθηκε στη Ειδήσεις | Σχολιάστε