Για τα καμμένα

Διαβάσαμε στην ηλεκτρονική σελίδα του “Δημοκράτη”:

*Οι πληγέντες από τη πυρκαγιά στα Βατερά, Σταυρό που κατέστρεψε δασική έκταση αλλά και ελαιοκτήματα και περιουσίες κατοίκων της περιοχής, μετά την προκαταβολή μέρους της αποζημίωσης τον περασμένο Μαρτίο, που τους καταβλήθηκε ένα μέρος αυτής, της τάξεως του 30% περίπου, σταμάτησε κάθε ενδιαφέρον για συνέχιση της ενίσχυσης, προκειμένου να συνεχίσουν την δραστηριότητα τους, αφού κάνουν τις εργασίες αποκατάστασης. Αντιθέτως παρατηρείται μια παγωμάρα, που πολλοί την εξηγούν ως μετατόπιση των ποσών στους πληγέντες στην Θεσσαλία, που υπέστησαν τα πάνδεινα κατά την πρόσφατη πλημμύρα.

Πέραν αυτών όμως, το πρόβλημα με τα αγριοκάτσικα εξακολουθεί να υπάρχει. Στα κτήματα κάνουν ενίοτε επιδρομές και αποτελειώνουν ό,τι άφησε η κακοκαιρία. Οι ενδιαφερόμενοι και πληγέντες πολίτες, έχουν βρει την σχετική νομοθεσία και ζητάν από τον δήμο να εφαρμόσει τα δέοντα, καθώς ο αριθμός τους είναι σχετικά μεγάλος, περίπου 50,-60 ζωντανά που αυξάνει καθημερινά.

Επισημαίνουν δε ότι το δόντι τους είναι «δηλητήριο», γι  αυτό  και δεν προχωράν ούτε σε αντικατάσταση των δέντρων, ούτε σε μπόλιασμα.

Εμείς επισημαίνουμε:

Το κακό είναι ότι κανένας δεν γνωρίζει ακόμα τι αποζημιώσεις δικαιούνται όσοι έχουν πληγεί.

Δικαιούνται αποζημίωση για το εισόδημα που έχασαν και θα χάσουν (για κάποια χρόνια) απ’ την καταστροφή (ολική ή μερική) των λιόδεντρων;

Δικαιούνται κάποιου είδους επιδότηση για την αντικατάσταση των ολικά κατεστραμμένων δέντρων;

Ανάλογα με τις απαντήσεις αυτών δημιουργούνται άλλα ερωτήματα σχετικά με τους δικαιούχους των χρημάτων.

Δεν μπορεί να μην υπάρχει κανένας αρμόδιος να προβεί σε μια υπεύθυνη γραπτή απάντηση.

Τα χρήματα που πληρώθηκαν από την κρατική αρωγή είναι μια προκαταβολή, αλλά για ποιο ποσό και ποια αιτία προκαταβολή.

Τέλος να επισημάνουμε ότι δεν έχουμε καθυστέρηση μόνο στις πληρωμές για τα καμμένα αλλά και για τους σεισμόπληκτους.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Δημοσιεύθηκε στη Ειδήσεις | 2 σχόλια

Από τον Πολιτιστικό Σύλλογο του χωριού μας

Ο Πολιτιστικός Σύλλογος Βρίσας “Άγιος Κωνσταντίνος” ευχαριστεί:

  • Την Δέσποινα Σαρρή για την προσφορά 70€ για τα κεράσματα που πρόσφερε ο Σύλλογος στη σημερινή γιορτή του αγίου Νικολάου
  • Τον Στέλιο Νικέλλη του Στόκλη για την προσφορά τριών σημαιών του Πολεμικού Ναυτικού μας, με τις οποίες ενισχύθηκε ο διάκοσμος του περιβάλλοντα χώρου του ναού του αγίου Νικολάου, προστάτη των ναυτικών μας.

Εύχεται χρόνια πολλά σε όσες και όσους γιορτάζουν.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Δημοσιεύθηκε στη Ειδήσεις | Σχολιάστε

Γιορτάζει ο Άγιος Νικόλαος

Γιορτάζει σήμερα ο νεότευκτος άγιος Νικόλαος στα Βατερά, που οικοδομήθηκε με τη φροντίδα του Πολιτιστικού Συλλόγου του χωριού μας, στο οικόπεδο που πρόσφεραν τα αδέλφια Νικέλλη από την Αμερική.

Το εκκλησάκι και τον περιβάλλοντα χώρο περιποιείται ο Πολιτιστικός Σύλλογος του χωριού, ο οποίος φροντίζει και για τη σημερινή γιορτή του. Σημαιοστολισμένος ο χώρος με φυλακισμένους τους προσκυνητές στο εσωτερικό του ναού εξαιτίας των κακών καιρικών συνθηκών.
Τον περιβάλλοντα χώρο στολίζει μια μεγάλη άγκυρα του πολεμικού ναυτικού που πρόσφερε το ναυτικό σταθμό Λέσβου. Την άγκυρα αυτή, από σήμερα, στεφανώνουν τρεις σημαίες του Πολεμικού ναυτικού μας, που πρόσφερε το στέλεχός του, Στέλιος Θεμ. Νικέλλης.

Η βιασύνη να μπουν τη σημερινή μέρα, κάτω από αντίξοες συνθήκες, δικαιολογούν τη λανθασμένη τοποθέτηση. Τις παραθέτουμε απλά για να έχουμε μια ιδέα για το περιεχόμενο των σημαιών αυτών.

Μετά το τέλος της Θείας Λειτουργίας ο Σύλλογος πρόσφερε καφέδες και πλούσια βουτήματα.

Χρόνια πολλά στους εορτάζοντες, στα μέλη του Συλλόγου για τις φροντίδες τους και στον νέο -οσονούπω- Πρόεδρο του χωριού μας Νίκο Λάσκαρη.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Δημοσιεύθηκε στη Ειδήσεις | Σχολιάστε

Σύγκριση τιμής και ποιότητας

Έχουμε μια προσφορά τιμών για αγορά λαδιού από τον λαδέμπορο Ε. Κλαδογένη προς τους συνεταιρισμούς του χωριού μας. Για να έχουμε μια καλύτερη αίσθηση της προσφερόμενης τιμής να σημειώσουμε ότι το 1950 είχαμε τις λεγόμενες παλιές δραχμές, οι οποίες μετατράπηκαν σε νέες (αυτές που είχαμε πριν το €υρώ) με αποκοπή τριών ψηφίων. Δηλαδή το λάδι οξύτητας 2 αγοράζονταν 12,3 δρχ.

Ο παραγωγός βέβαια δεν εισέπραττε αυτές τις τιμές, διότι αυτές ίσχυαν όταν τα λάδια παραδίδονταν στην έδρα του εμπόρου (Μυτιλήνη). Και αναφέρονται με μονάδα μέτρησης την οκά και όχι το κιλό.

Δυο επισημάνσεις:

1.Η τιμή του λαδιού τότε ήταν πολύ σημαντική και έδιδε πλούτο στους μεγαλοκτηματίες και ικανοποιητικό εισόδημα και σ’ αυτούς που είχαν λίγες ρίζες.

2. Τιμές δίνονται για λάδια οξύτητας από 2 βαθμούς και πάνω επειδή δεν έβγαιναν λάδια καλύτερης ποιότητας. Η διαφορά τιμής για κάθε βαθμό οξύτητας ήταν μια-δυο δεκάρες.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Δημοσιεύθηκε στη Ειδήσεις | Σχολιάστε

Μικρά τοπικά

1α. Η δυνατή και επί πολλές μέρες νοτιά δημιούργησε αρκετά προβλήματα. Ένα απ’ αυτά ήταν αναπάντεχο (για μας). Προχτές, την Κυριακή, νωρίς το βράδυ υπήρξε διακοπή στην ηλεκτροδότηση ενός τμήματος του οικισμού στο παραλιακό μέτωπο. Ο ΔΕΔΔΗΕ που έφτασε άμεσα (ας είναι καλά ο Σωτήρης και ο Γιώργος) διαπίστωσε πρόβλημα σε έναν μετασχηματιστή εξαιτίας της συσσώρευσης άμμου σ’ αυτόν (εκεί ψηλά που βρίσκεται). Κλήθηκε η πυροσβεστική η οποία έπλυνε τον μετασχηματιστή για να γίνει δυνατή η αποκατάσταση της ηλεκτροδότησης.

1β.

Η καταστροφική νοτιά πριν λίγες μέρες έφερε στην επιφάνεια ένα σημαντικό πρόβλημα. Αφενός έριξε κάτω κάποια ρείχια και αφετέρου έβγαλε στην επιφάνεια τις ρίζες άλλων με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν να πέσουν και αυτά. Είναι φανερό ότι χρειάζεται ένα τοιχίο για να προστατευτούν.

Λένε ότι απαγορεύεται να χτιστεί τοιχίο πάνω στην αμμουδιά, και ίσως έτσι να είναι. Οι αρμόδιοι πρέπει να βρουν τη λύση Εμείς απλά να θυμίσουμε ότι τα περισσότερα καταστήματα των Βατερών έχουν τοιχίο προς την πλευρά της θάλασσας και ότι ο αείμνηστος Πρόεδρος του χωριού Δημήτρης Σιγεώργης (Βαγιάρα) έχτισε τέτοιο τοιχίο σε ένα σημαντικό τμήμα της παραλίας και έσωσε πολλά δέντρα απ’ την καταστροφική νοτιά. Και τότε απαγορεύονταν.

2. Τοποθετήθηκαν και άλλοι κάδοι ανακύκλωσης στον παραλιακό δρόμο.

3. Τα έργα του βιολογικού στα Βατερά συνεχίζονται με την προέκταση του δικτύου σε στενά (παρόδους) του παραλιακού δρόμου.

4. Ακόμα δεν ολοκληρώθηκε ο διαχωρισμός και η επανατοποθέτηση των κιβωτίων μέσα στο οστεοφυλάκιο του νεκροταφείου.

5. Πληροφορίες θέλουν να ανοίγει το καλοκαίρι ακόμα ένα κατάστημα εστίασης στα Βατερά.

6. Αύριο γιορτάζει το εκκλησάκι του αγίου Νικολάου στο Λειμωνάρι. Με την ευκαιρία χρόνια πολλά σε όλους και όλες που γιόρταζαν στο τριήμερο των “Νικολοβάρβαρων” .

Στη Βαρβάρα, στη Σαββία και στον Σάββα, στη Νίκη και στο Νίκο και σ’ όλους με τα χαϊδευτικά των.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Δημοσιεύθηκε στη Ειδήσεις | Σχολιάστε

Μια ακόμα πληροφορία για το διδακτήριο του χωριού μας

Ο Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου Κωνσταντίνος Μουτζούρης υπέγραψε σήμερα την ένταξη στο Πρόγραμμα ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ 2021 – 2027 (νέο ΕΣΠΑ)

των παρακάτω προγραμμάτων:

…………………………………………………………………….

Β. ΣΧΟΛΙΚΑ ΚΤΙΡΙΑ

  1. (14)ΜΕΛΕΤΗ ΑΝΕΓΕΡΣΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ & ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΒΡΙΣΑΣ

με συνολικό ποσό πράξης: 220.898 €

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Δημοσιεύθηκε στη Ειδήσεις | 1 σχόλιο

Πωλούνται κτήματα

Υπενθύμιση. Η Μαρία Αγγελέρου, κόρη του παπά Παύλου, πωλεί τα κτήματα που έχει στο χωριό. Όποιος ενδιαφέρεται ας επικοινωνήσει μαζί της στο τηλέφωνο 2109844128. Το νέο είναι ότι πωλούνται και μεμονωμένα και σε καλή τιμή.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Δημοσιεύθηκε στη Ειδήσεις | Σχολιάστε

Μας έδωσε τη λύση, ο Κωνσταντίνος

Ο γιατρός και ιστοριοδίφης του χωριού μας Κωνσταντίνος Κώστας, ευαισθητοποιημένος από το ενδιαφέρον αλλά και τη δυσκολία ανάγνωσης της επιτολής που δημοσιεύσαμε πριν λίγες μέρες την μετέφερε με το πληκτρολόγιο στην οθόνη μας, σχολιάζοντας την.

Τον υπερευχαριστούμε για τον χρόνο που διέθεσε και την καλή του διάθεση.

Όσο για το ποια ήταν η Μαρία περιμένουμε την απάντηση από τον ίδιο. Κάτι θα έχει κατά νου!

ΓΡΑΜΜΑ ΑΠΟ ΤΗ Μ. ΑΣΙΑ ( 1921 )

                        Εν Σ.Σ [ Σώμα Στρατού ] 930 τη 5 Οκτωβρίου 1921

                                                                        Φιλτάτη  Μαρία

Όταν αφίχθην εν τω χωρίω σας προς επίσκεψιν της οικογενείας σας , υπεσχέθην υμίν ότι προ της λήξεως  της αδείας μου θα επανέλθω πάλιν να σας αποχαιρετήσω, δυστυχώς όμως ανεκλήθην επειγόντως υπό του Συντάγματος μου και ούτω δεν ηδυνήθην να εκπληρώσω την υπόσχεσιν μου.-

Εντός διημέρου παρουσιάσθην εις το Σώμα μου εν Αθήναις και συγχρόνως ενήργησα να εκτελέσω την εντολήν του πατρός σας δια το ζήτημα των αυτοκινήτων κ.τ.λ.-

 Όλως εκτάκτως εαν ενθυμήσθε ενεργήθει τότε η επίθεση του Δορυλαίου και διατάσσεται  η Μεραρχία μας  να μεταβεί προς ενίσχυσιν των μαχομένων τμημά-των , ευρέθην ούτω εντός ενός συρφετού και όχι μόνον δεν ηδυνήθην να αποστείλω τα δήγματα του πατρός σας, αλλ’ ούτε να σας γράψω λόγω των μακρών πορειών  ων διενεργήσαμεν  και των μαχών ων εξετελέσαμεν, έκτοτε ο χρόνος παρήρχετο  χωρίς να δύναμαι να επικοινωνήσω  μετά του κόσμου και να φαίνωμαι  συνεπής εις τας υποσχέσεις μου, δια τούτο σας ζητώ μυριαίας συγγνώμην.

Εσκεπτόμην  να σας αποστείλω ένα ευχητήριον δελτάριον  την ημέραν της ονομα-στικής σας εορτής, αλλά  η ημέρα αυτή για μας  είναι ημέρα παθών και πόνων, η μεγαλυτέρα μάχη  ην εδώσαμεν  μέχρι σήμερον  είναι η 15-16 Αυγούστου εις τα υψώματα του Καλέ- Κρόττο  όθεν ο Μέγας Αλέξανδρος  έχασε το ήμισυ στρατού του και κατεστράφη, αυτό είναι το μέλαν ύψωμα το οποίον  εποτίσθη με άφθονον αίμα, εις την εξόρμησιν  είμεθα 30 αξιωματικοί  και 1000 στρατιώται, εξ’ αυτών εσώθη-σαν  5 αξιωματικοί μεταξύ αυτών και ο υποφαινόμενος και 500 στρατιώται, επιπλέον  ενεργήθησαν  5 επιθέσεις υπό του 5ου Συντάγματος Ευζώνων και απεκρούσθησαν  υπό των Τούρκων, ετέθησαν  εκτός μάχης  μέχρι στιγμής τόσο πολλοί, ώστε όποιον αριθμόν  και αν σας γράψω, θα είναι για σας απίστευτος  και ψευδής.

Πώς εσώθην  είναι θαύμα θαυμάτων ακόμη δεν πείθομαι ότι ευρίσκομαι εν τη ζωή ύστερα από τόσα οικτρά σφαγεία που έτυχαν. Το ύψωμα αυτό απήχεν  εξ Αγκύρας μόλις 50 χιλιόμετρα.

Δεν επιθυμώ να συνεχίσω μήπως εκληφθώ παρ’ υμίν εγωιστής και δοξομανής , επιφυλάσσομαι να σας δώσω πληροφορίας όμως όταν με ζητήσετε, με τας πλέον μελανάς γραμμάς.

Προ 5θημέρου επεσταθμεύσαμεν εις το χωρίον Ακίν, απέχον εκ του Σεϊντή – Γαζή.

ΣΧΟΛΙΑ:  Ένα σημαντικό γράμμα -ντοκουμέντο από το Μικρασιατικό μέτωπο , το οποίο έχει την ιδιαιτερότητα δίνοντας στοιχεία για μια συγκεκριμένη μάχη, τις απώλειες  στη μάχη αυτή και μια επιβεβαίωση, αυτή των πενήντα χιλιομέτρων από τη Άγκυρα, που είχαν φθάσει τα ελληνικά στρατεύματα .                                 Απευθύνεται στην εγγράμματη κόρη μιας γνωστής του οικογένειας, στη “φιλτάτη” Μαρία και στην αλληλογραφία, το ενδιαφέρον, δικαιολογημένα,  εστιάζεται στα δρώμενα του πολέμου, με μια μικρή αναφορά, σε κάποια παραγγελία του πατέρα της, χωρίς καμία άλλη προέκταση.

Η Μαρία είναι  από το χωριό μας τη Βρίσα και ο αξιωματικός Κατρακάζας ( με το μικρό όνομα του πιθανώς Γρηγόρης ), διοικητής της 2ας πυροβολαρχίας στο 3ο Σύνταγμα Ευζώνων Σώματος Στρατού 930,  από τον Πολιχνίτο, κατά τη γνώμη μου και ίσως ταυτίζεται ( κατά πληροφορίες  ) με τον αξιωματικό Κατρακάζα, που τον βρίσκομε στη Θεσσαλονίκη, την περίοδο της Γερμανικής κατοχής. 

Η επιστολή τελειώνει κάπως άκομψα, χωρίς ένα σχετικό επίλογο, που μας κάνει να σκεφτούμε ότι η επιστολή δεν τελειώνει στην 4τη σελίδα, αλλά αυτό το ” δεν επιθυμώ να συνεχίσω, και η δ/νση του στη 2η σελίδα, μας πείθει για την πλήρη επιστολή.

                        “Για όλους τους φιλομαθείς¨   Κ.Κ

Quiz : Ποια ήταν η φιλτάτη Μαρία.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Δημοσιεύθηκε στη Ειδήσεις | 1 σχόλιο

Στη μνήμη της Νεφέλης Αγγελή

Στη μνήμη της Νεφέλης Αγγελή, συζύγου του Βαγγέλη Μιαούλη, και με την ευκαιρία των δυο χρόνων από τον πολύ πρόωρο θάνατό της, η Αγγελική Μπινή και ο Δημήτρης Παπαδόπουλος πρόσφεραν στη Βιβλιοθήκη του χωριού μας το ποσό των 30€

Η Βιβλιοθήκη ευχαριστεί.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Δημοσιεύθηκε στη Ειδήσεις | Σχολιάστε

Προετοιμάζονται!!!

Οι ετοιμασίες για τις γιορτές έχουν αρχίσει στα σχολεία του χωριού μας! Ήδη στολίστηκαν τα δέντρα και άρχισαν οι πρόβες για τη χριστουγεννιάτικη γιορτή.

Σημείωση της σελίδας: Θαυμάζουμε τα στολισμένα χριστουγεννιάτικα δέντρα. Ό,τι βλέπουμε, και είναι πανέμορφο. Οι εκπαιδευτικοί μας, τυπικοί στο γράμμα του νόμου, μας έστειλαν το τελικό αποτέλεσμα και όχι τη διαδικασία του στολισμού, που σε ένα σχολείο αυτό είναι που έχει σημασία και αξία. Αυτό ζουν τα παιδιά, αυτό χαίρονται. Τη διαδικασία.

Και αφού το γράμμα του νόμου “φοβάται” μπας και δημιουργηθεί πρόβλημα όταν εκτεθούν οι χαρούμενες φατσούλες των παιδιών, ας τα δούμε νοητικά -ιδιαίτερα όσοι έχουμε την εμπειρία της τάξης- ας χαρούμε μαζί τους το “λολουριό” του στολίσματος, το κέφι των παιδιών και την χαρά τους.

Να επισημάνουμε: Κανένα παιδάκι στο μικρό χωριό μας -άσχετα με τα δώρα στις διάφορες γιορταστικές εκδηλώσεις- δεν θα πρέπει να παραλείψει να το επισκεφθεί ο Αη Βασίλης και στο σπίτι του.Οι εκπαιδευτικοί μας, που γνωρίζουν καλύτερα, ας ενημερώσουν αρμοδίως.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Δημοσιεύθηκε στη Ειδήσεις | 1 σχόλιο