Για το γεφύρι της Βρίσας και τον κ. Μανωλακέλλη

Επειδή την αντιπαράθεση σχετικά με το γεφύρι της Βρίσας μπορεί να παρακολουθούν και άτομα που δεν έχουν δει το γεφύρι παραθέτουμε δυο φωτογραφίες.

Στην πρώτη φαίνεται η μια βάση στήριξης του γεφυριού η οποία (όπως και η άλλη) δεν έχει πάθει τίποτα και για τούτο η μελέτη επισκευής του γεφυριού τις αφήνει όπως είναι.

Στη δεύτερη φαίνεται το κάτω μέρος του γεφυριού. Υπάρχουν 6 ανεξάρτητες μπάρες, χωρίς να συνδέονται μεταξύ τους πάνω στις οποίες στηρίζεται τσιμεντόπλακα 20 περίπου εκατοστών.

Επειδή πάνω απ’ το γεφύρι αυτό περνούσαν τα φορτηγά που κουβαλούσαν τα μπάζα με φορτίο 50 και 60 τόννων η μια δοκός λύγισε και ράγισε στο κάτω μέρος λίγο. Η αυτοψία του μηχανικού απεφάνθη ότι το γεφύρι έπρεπε να κλείσει χωρίς δεύτερη σκέψη αφενός για το χρονικό διάστημα που διαρκούσε το κλείσιμο και αφετέρου για την ταλαιπωρία που θα προκαλούσε στους κατοίκους του χωριού.

Η εμπειρική πρόταση η δική μας ήταν να απομονωθεί ένα μέρος του γεφυριού έτσι ώστε να είναι δυνατή η κυκλοφορία μικρών τροχοφόρων απ’ το υπόλοιπο τμήμα με την κατάλληλη σήμανση. Αντί γι αυτό το γεφύρι κλείστηκε με διάφορους αστείους τρόπους αρχικά και με ποσότητες μπάζων στη συνέχεια. Τα μπάζα ρίχνονταν κατά κύριο λόγο απ’ την πλευρά του υγιούς τμήματος του γεφυριού με αποτέλεσμα όταν η αγανάκτηση του κόσμου τα ισοπέδωνε (2 φορές) να περνάνε τα οχήματα πάνω από το πληγωμένο τμήμα!

Έχουν περάσει 26 μήνες που το γεφύρι είναι κλειστό και η ταλαιπωρία των ανθρώπων συνεχίζεται. Η καθυστέρηση των τελευταίων μηνών οφείλεται στην (σεβαστή) κινητοποίηση των μηχανικών του Δήμου. Με παρέμβαση του προέδρου του ΤΣ στον πρόεδρο του ΤΕΕ κ. Μανωλακέλλη, ο οποίος είχε αποφασίσει το κλείσιμο του γεφυριού, να γίνει μια εξαίρεση από την κινητοποίηση για το γεφύρι της Βρίσας και να επιτραπεί στους μηχανικούς να ανοίξουν οι προσφορές του διαγωνισμού, αυτός αποδέχτηκε το αίτημα αφού όμως προηγηθεί νέος διαγωνισμός επειδή έληξε η ισχύς του προηγούμενου.

Στη σημείο αυτό προσωποποιήσαμε την κατά την άποψή μας ευθύνη του κ. Μανωλακέλλη στο κλείσιμο του γεφυριού και στην ταλαιπωρία του κόσμου. Η αντίδραση του ήταν ένα κείμενο με πολλούς μειωτικούς για μας χαρακτηρισμούς πιστός στο δόγμα “σε θάβω για να μην μιλάς”. Το μόνο ουσιαστικό κομμάτι του πρώτου σχολίου του ήταν “αν, σε έναν στατικό φορέα γέφυρας, μπορούμε να απομονώσουμε ένα κομμάτι, γιατί “έτσι μας εξυπηρετεί”.

Φυσικά γέφυρα με γέφυρα έχει διαφορά. Άλλο μια τσιμεντένια ή πετρόκτιστη γέφυρα που αποτελεί ένα ενιαίο σύνολο και άλλο η δική μας με εντελώς ξεχωριστό το κατάστρωμα από τις βάσεις. Το κατάστρωμα -όπως αποδεικνύεται από την μελέτη επισκευής στην οποία υπάρχει η υπογραφή του κ. Μανωλακέλλη- απομονώνεται από τα στηρίγματα της.

Στο δεύτερο σχόλιό του επανέρχεται: Σε έναν στατικό φορέα γέφυρας το φορτίο κατανέμεται σε όλο το πλάτος της γέφυρας. Επομένως το να απομονωθεί ένα κομμάτι δεν υφίσταται, τη στιγμή που το πλάτος της γέφυρας είναι μόλις 4,10μ.

Τελικά δηλαδή το πρόβλημα είναι το πλάτος της γέφυρας. Αυτό δεν επιτρέπει την απομόνωση του ενός κομματιού.

Το πλάτος όμως της γέφυρας δεν είναι 4,10μ αλλά λίγο μεγαλύτερο από 4,70μ. Η άποψη η δική μας ήταν και είναι ότι μπορεί κάλλιστα να απομονωθεί το πληγωμένο τμήμα και να αφεθεί στην κυκλοφορία ένα τμήμα 2-2,20 μ. για μικρά οχήματα βάρους 2-3 τόννων που θα εξασφάλιζε αφενός το μικρό μέγεθος των οχημάτων και αφετέρου η σήμανση.

Ρωτάμε: αν περνούσαν αυτά τα οχήματα απ’ την άκρη της γέφυρας θα δημιουργούσαν πρόβλημα στις καλές, κάτω απ’ το τμήμα αυτό δοκούς, ή ακόμα και στην πληγωμένη που θα βρίσκονταν κάτω απ’ το απομονωμένο τμήμα;

Ρωτάμε: αν υποτεθεί ότι η πληγωμένη δοκός τελικά κάτω απ’ το φορτίο των 2-3 τόννων (που σύμφωνα με τα παραπάνω θα διαμοιράζονταν σε όλο το πλάτος) έσπαζε (παντελώς αδύνατο) τί θα προκαλούσε στις υπόλοιπες καλές δοκούς με τις οποίες δεν συνδέεται και κατ΄ επέκταση στο τμήμα του καταστρώματος του γεφυριού που θα είχε δοθεί στην κυκλοφορία;

Ακόμα και τώρα υπάρχει η δυνατότητα να γίνει επανόρθωση διότι προβλέπεται ότι για αρκετό διάστημα το γεφύρι θα παραμείνει κλειστό.

Είτε κάποιος είναι επιστήμονας είτε ανίδεος μια συζήτηση πρέπει να γίνεται με στοιχεία και όχι με μειωτικούς χαρακτηρισμούς. Και μια διευκρίνηση: η παράγραφος για τη γιαγιά ήθελε να καταδείξει ότι το ενδιαφέρον για τους ανθρώπους πολλές φορές οδηγεί σε καλύτερα αποτελέσματα απ’ ότι η στεγνή λογική της αγοράς. Αυτήν την έννοια είχε η λέξη κέρδος και είχε πρόσωπο ως αποδέκτη. Εξάλλου με ποιο τρόπο θα μπορούσε να υπάρξει υλικό κέρδος από μια τέτοια απόφαση. Μόνο ζημιά στους ανθρώπους που δεν έφταιγαν προκάλεσε.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Δημοσιεύθηκε στην Ειδήσεις. Αποθηκεύστε τον μόνιμο σύνδεσμο.

2 απαντήσεις στο Για το γεφύρι της Βρίσας και τον κ. Μανωλακέλλη

  1. Ο/Η ΜΑΝΩΛΑΚΕΛΛΗΣ ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ-ΜΙΧΑΗΛ λέει:

    Προφανώς έχετε άπειρο χρόνο σε σχέση με μένα. Ο λόγος που απαντώ (για τελευταία φορά) είναι γιατί ποτέ στη ζωή μου δεν άφησα συννεφάκια να αιωρούνται. Σε όλες τις ερωτήσεις σας, έχω απαντήσει στο προηγούμενο post που με στοχοποιείτε. Αν πάλι θέλετε να υιοθετήσετε την δική σας πρόταση ως σωστή, μπορείτε να την υλοποιήσετε, αφού πάρετε όπως σας είπα και στο προηγούμενο post, κάποια γνώμη περισσότερο ειδικού τόσο από μένα όσο και από εσάς. Το να αναλωνόμαστε στο τί πιστεύετε εσείς δεν έχει νόημα. Βρείτε μου όμως κάποιον που να ενστερνιστεί την άποψη σας και τότε, ελάτε να το συζητήσουμε είτε στο γραφείο μου, είτε επί τόπου του έργου. Υπάρχει άλλωστε και συντονιστής για τον σεισμό, συνάδελφος – πολιτικός μηχανικός, να διαμαρτυρηθείτε ότι κάπου δεν έχω κάνει καλά την δουλειά μου. Και κάτι τελευταίο, για να ακριβολογούμε, δεν έχω υπογράψει καμία επισκευή γεφυριού, πάρα μόνο την πλήρη αντικατάσταση του καταστρώματος, αφού τόσο οι σιδηροδοκοί όσο και το σκυρόδεμα (διάβρωση και ενανθράκωση) είναι σε κακή κατάσταση, ακόμα και από τις φωτό που αναρτήσατε. Τέλος, από την φύση μου, δεν μειώνω κανέναν, αφού ο κάθε άνθρωπος είναι μια ξεχωριστή προσωπικότητα. Απλά είμαι υπέρμαχος της εξειδίκευσης και συνάμα τεχνοκράτης και πιστεύω οτι ο κάθε κατεργάρης πάει στο πάγκο του…

    • Ο/Η Κωστας Κωστάκης λέει:

      Που είναι ο συντονιστής??? Μάλλον δεν σας έχουν πληροφορήσει καλά ότι ο συντονιστής για την βρίσα είναι μόνο στα χαρτιά και πότε δεν πάτησε το πόδι του εδώ!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.