Με αφορμή προηγούμενο άρθρο μας ο δάσκαλος Γιώργος Ε. Μαργαρίτης είχε την καλοσύνη να μας στείλει τα παρακάτω βιντεάκια που παρουσιάζουν τις εργασίες που αποτελούν προαπαιτούμενο για τη λειτουργία της “κρεβατής” ή αργαλειού.
Στο πρώτο με το “ροδάνι” αυτό μεταφέρεται η κλωστή από την “ανέμη” όπου τοποθετείται η θηλιά του νήματος στα “μασούρια” (καλαμάκια ορισμένου διαμετρήματος) τα οποία τοποθετούνται στη σαΐτα με την οποία γίνεται η ύφανση.
https://drive.google.com/file/d/1vhYh9LjspZepLcZq27U2c9LbGd654zWb/view?ts=5d2d7521
Στο δεύτερο παρουσιάζεται ολόκληρη η διαδικασία με την οποία δημιουργείται ο νηματικός σκελετός που στήνεται στην” κρεβατή” για να ακολουθήσει με το πέρασμα της σαΐτας η ύφανση.
Αυτή η διαδικασία είναι η “επιστήμη” του αργαλειού και από αυτήν εξαρτώνται τα είδη και τα σχέδια των υφαντών που θα προκύψουν.
https://drive.google.com/file/d/1ZkmZTeMrYJH7AN9n-SfaeYrnH1eelvmS/view?ts=5d2d7510
Είναι εκπληκτικό το πόσο γνώση,υπομονή,χρόνος χρειάζεται για να δουλευτεί μια μια κλωστή μόνη της και όλες μαζί να αποτελέσουν τη βάση πάνω στην οποία θα γίνει η ύφανση!! Πόσος κόπος χρειάστηκε από τις γιαγιάδες και τις μαμάδες για να φτιάξουν τα προικιά των παιδιών τους και πόση χαρά έπαιρναν από τις δημιουργίες τους !! Κάποια από αυτά έχουν χαθεί στα συντρίμμια…..Ας είναι αναπαυμένη η Διαμάντω και η Ρηνούλα κάποια στιγμή να μεταδώσει τις γνώσεις της στις νεώτερες ! Ευχαριστούμε Γιώργο !!