Περί γραφειοκρατίας, προτάσεων κ.λ.π.

Το κείμενο τούτο έχει ως κύριο αποδέκτη τον κ. Τεντόμα, τη συνεισφορά του οποίου στην εξυπηρέτηση των σεισμοπαθών ποτέ δεν αποσιώπησα αλλά…

Δυστυχώς υπάρχουν και τα “αλλά”

Στην προηγούμενη ανάρτηση για τη γραφειοκρατία ανέφερα ένα συγκεκριμένο περιστατικό που βγάζει μάτι. Δεν είναι μόνο η φωτογραφία, είναι και οι συντεταγμένες που έχουν πάρει οι μηχανικοί της υπηρεσίας. Υπάρχουν και οι χάρτες με τα όρια του οικισμού των οποίων οι συντεταγμένες, αν δεν υπάρχουν ήδη, είναι πολύ εύκολο να σημειωθούν και επομένως να καθίσταται ολοφάνερο το αν το κτίριο βρίσκεται εντός ή εκτός οικισμού. Ακόμα και στα κίτρινα σπίτια που δεν υπάρχουν σημειωμένες οι συντεταγμένες είναι πολύ απλό να τις παίρνει ο μηχανικός της υπηρεσίας που το επισκέπτεται. Είναι τόσο δύσκολο να χρησιμοποιήσουμε τη σύγχρονη τεχνολογία για την πάταξη της γραφειοκρατίας;

Το “συντονίστε τους” που έγραφα αυτό ακριβώς υποννοούσε: προωθήστε την πρόταση. Εξάλλου προτάσεις δεν αναζητάτε; Αντ’ αυτού λέτε ότι είναι απλό το θέμα και ο μηχανικός θα κάνει τη δουλειά για να εκδοθεί από την Υ.ΔΟ.Μ. η προβλεπόμενη βεβαίωση. Ναι αλλά ο ιδιώτης θα πληρώσει τη δουλειά. Η διαδικασία που προβλέπεται απαιτεί και ένα χρονικό διάστημα 15-20  ημερών για να εκδοθεί η σχετική βεβαίωση από την Υ.ΔΟ.Μ.  Μια ακόμα αιτία καθυστερήσεων. Και μιας και αναφερθήκαμε στις καθυστερήσεις: ξέρετε πόσοι όταν διαβάσουν ή ακούσουν τί “χαρτούρα” χρειάζεται κάθε φορά μαζεύονται στο καβούκι τους και δεν κάνουν τίποτα; Δεν δικαιολογώ την αντίδρασή τους αυτή αλλά πάρτε υπόψη σας όλους τους παράγοντες που επηρεάζουν τη σκέψη τους (ψυχολογία, οικονομική δυσπραγία, μεγάλη ηλικία, χαμηλό επίπεδο μόρφωσης, μεγάλη απόσταση από εδώ).

Άλλη χαρακτηριστική περίπτωση γραφειοκρατίας: να υποβάλλονται για κάθε τρίμηνο επιδότησης ενοικίου υπεύθυνη δήλωση και φωτοτυπία βιβλιαρίου για το που θα μπουν τα χρήματα αν και δεν προβλέπεται από τη σχετική ΚΥΑ, επειδή λέει κάποτε δημιουργήθηκε ένα πρόβλημα.Το προβλημα μπορούσε να ξεπεραστεί αν στην αρχικά υποβαλλόμενη υπεύθυνη δήλωση αναγράφονταν ότι στον λογαριασμό αυτόν θα μπουν όλες οι δόσεις.

Για να μην μακρηγορώ αναφερόμενος και σε άλλα θέματα, έχω να σημειώσω, με καλή πάντα διάθεση, ότι την αντιπολιτευτική διάθεση κάποιων που αναφέρετε  την ενισχύει και η έντονη προσπάθεια άλλων να δικαιολογούν τα αδικαιολόγητα. Μη τυχόν και θίξουμε το γκουβέρνο!

Ναι εμείς οι σεισμοπαθείς κάνουμε λάθη, υποβάλλουμε ατελή δικαιολογητικά, έχουμε υπερβολικές απαιτήσεις αλλά και η πολιτεία δεν κάνει αυτά που πρέπει και χρειαζόμαστε.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Δημοσιεύθηκε στην Ειδήσεις. Αποθηκεύστε τον μόνιμο σύνδεσμο.

3 απαντήσεις στο Περί γραφειοκρατίας, προτάσεων κ.λ.π.

  1. Ο/Η Τεντόμας Βασίλης λέει:

    1. Για τη βεβαίωση της ΥΔΟΜ. Η ΔΑΕΦΚ ενεργεί με τον ίδιο τρόπο σε όλη την Ελλάδα. Και υπάρχουν πολλές περιοχές, που απο τις φωτογραφίες ή ό,τιδήποτε άλλο φαίνονται να είναι εντός οικισμού και όμως δεν είναι. γιαυτό και η πολεοδομία Μυτιλήνης, όπως και κάθε πολεοδομία, για οποιαδήποτε άδεια οικοδομής ζητά από τον μηχανικό να προσκομίσει αεροφωτογραφία του οικισμού με τη θέση της ιδιοκτησίας. Στη περίπτωση που την άδεια βγάζει η ίδια η πολεοδομία (ΥΔΟΜ σε μας εδώ) ο έλεγχος γίνεται εσωτερικά και αυτόματα με τον έλεγχο του φακέλου. Στη περίπτωση της ΔΑΕΦΚ, που είναι άλλη τελείως υπηρεσία από την ΥΔΟΜ, αυτή η διαδικασία γίνεται με αίτηση στην ΥΔΟΜ και χορήγηση σχετικής βεβαίωσης προς την ΔΑΕΦΚ. Δεν νομίζω ότι αυτό είναι κόπος για τον μηχανικό ώστε να ζητά παραπάνω χρήματα. Έτσι κι αλλιώς μέραπαρά μέρα είναι στην ΥΔΟΜ, μπορεί να υποβάλλει την αίτηση. Το πρόβλημα είναι μια φωτοτυπία; Τώρα αν με ρωτήσεις γιατί τα καθυστερεί τόσο η ΥΔΟΜ, θα σου απαντούσα ότι η ΥΔΟΜ είναι υπηρεσία του δήμου και τα πάράπονα ξέρεις πού… Πάντως ακόμα και για τη καθυστέρηση αυτή, αν τόσο καιρό που φωνάζω “κάντε τα χαρτιά για τη στεγαστική συνδρομή” είχε γίνει η σχετική αίτηση στην ΥΔΟΜ, θα είχε παρθεί η βεβαίωση βδομάδες τώρα.
    2. Για την επιδότηση συγκατοίκησης και την κάθε φορά υποβολή φωτοτυπίας βιβλιαρίου και υπεύθυνης δήλωσης. Για κάθε τρίμηνο και με κάθε αίτηση για χορήγηση επιδότησης δημιουργείται ξεχωριστός φάκελος που δεν έχει καμία σχέση με του προηγούμενου τριμήνου. Άλλος υπάλληλος χρεώνεται το ένα, άλλος χρεώνεται το 2ο, 3ο. Η οικονομική υπηρεσία θα πρέπει κάθε φορά να ελέγχει αυτοτελώς το κάθε τρίμηνο. Με τη λογική που λες για μια αρχική υπ. δήλωση που να λέει ότι όλες οι δόσεις να μπαίνουν στο τάδε βιβλιάριο, θα μπορούσε να πεις κάποιος άλλος ότι για να αποφύγουμε περισσότερο τη γραφειοκρατία, να τα υποβάλλουμε μια φορά αρχικά και για τα δύο χρόνια και κάθε τρίμηνο να μπαίνουν αυτόματα τα χρήματα. Όμως από τρίμηνο σε τρίμηνο, μη σου πω από μέρα σε μέρα, χάνονται άνθρωποι, χωρίζουνε ζευγάρια, τσακώνονται φιλοξενούμενοι-φιλοξενούντες κλπ,αλλάζουν τα δεδομένα. Αλλά και πάλι, μια φορά συμπλήρωσε την υπευθ, δήλωση για το ΙΒΑΝ, βγάλτο κάμποσες φωτοτυπίες και ΄κάθε φορά που πηγαίνεις για το γνήσιο υπογραφής των άλλων υπ. δηλώσεων δώσε και μια παραπάνω.
    ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ:
    ΤΑ ΠΡΟΒΛΉΜΑΤΑ ΠΟΥ ΘΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΠΟΥ ΘΑ ΒΡΟΥΜΕ ΜΠΡΟΣΤΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΔΥΣΚΟΛΑ. ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΟΝΥΧΙΔΑ. ΚΑΙ ΝΑ ΜΟΥ ΑΝΤΙΤΕΙΝΕΙΣ “ΚΟΨΕ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΠΑΡΟΝΥΧΙΔΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΙΩΘΕΙ Η ΤΑΛΑΙΠΩΡΙΑ” Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΑΛΛΑ ΚΑΡΤ. ΑΛΛΙΩΣ ΣΤΗ ΛΕΣΒΟ, ΑΛΛΙΩΣ ΣΤΗΝ ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΛΛΑΔΑ. ΚΑΛΩΣ ή ΚΑΚΩΣ ΕΤΣΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ. ΚΑΙ ΝΑ ΤΟ ΠΑΜΕ ΚΑΙ ΛΙΓΟ ΣΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ; ΤΟ ΟΤΙ ΒΓΑΙΝΕΙ ΜΙΑ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΔΕ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΚΑΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΟΥΤΕ ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΤΑ ΧΟΥΓΙΑ ΤΟΥΣ, ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΟΙ ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥΣ. ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΣΙΓΟΥΡΑ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΥΠΑΡΞΕΙ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΙΑΠΛΟΚΗ ΚΑΙ ΠΕΛΑΤΕΙΑΚΗ ΛΟΓΙΚΗ. ΚΑΙ ΑΣ ΜΟΥ ΠΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΟΤΙ ΕΓΩ ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΥΡΙΖΑΙΟΥΣ ΟΛΟ ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΑΙΡΟ.

  2. Ο/Η ΕΝΑΣ ΒΡΙΣΑΓΩΤΗΣ λέει:

    Διαβάζω στην ιστοσελίδα του Μ.Ιγνατίου ότι η Ε.Ε. θα επιχορηγήσει με 1,3εκ.ευρώ τη σεισμόπληκτη ΛΕΣΒΟ ,τα οποία θα δοθούν και για επισκευές οικιών.

  3. Ο/Η Τεντόμας Βασίλης λέει:

    Δεν ξέρω τι λέει η ιστοσελίδα του Μ. Ιγνατίου, αυτό που ξέρω είναι ότι όσα χρήματα δώσει η Ε.Ε. θα είναι για αποκατάσταση ζημιών δημοσίων κτιρίων και υποδομών. Άλλωστε για την επισκευή των σεισμόπληκτων και για τις ανακατασκευές υπάρχουν τα 43 εκ. ευρώ του υπουργείου Υποδομών.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.