Για τον Πλάτανο, από τον Σταύρο Παρασκευά

Με ενδιαφέρον παρακολουθώ τις θέσεις, τις απόψεις, αλλά και τις αναμνήσεις των συγχωριανών μας για τον πλάτανο, την πλατεία του χωριού και τα καφενεία του.

Εκεί έκανα τα πρώτα μου βήματα. Εκεί μεγάλωσα στο καφενείο του πατέρα μου και είναι ένα κομμάτι της ζωής μου, όπως και πολλών άλλων.

Ο πλάτανος ήταν η καρδιά και το σημείο αναφοράς. Η κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή του χωριού. Θυμάμαι κάποτε σε αυτή τη μικρή πλατεία, στο σταυροδρόμι, έπαιζαν ταυτόχρονα τρεις μουσικές, και το γλέντι κρατούσε μέχρι το πρωί.

Η καταστροφή όμως της 12ης Ιουνίου μας αναγκάζει να ξεκινήσουμε πάλι από την αρχή.

Θυμάμαι το 1955-56 όταν ανακαινίστηκαν τα δύο καφενεία, είχαν πόρτες και παράθυρα με καμάρες και σουβελίκια, οι τότε ιδιοκτήτες τους, Βασίλης Καραμάνος-Τσάκωνας και ο πατέρας μου Κώστας Παρασκευάς, επιθυμούσαν και προσπάθησαν να τα μεταφέρουν λίγα μέτρα πιο πίσω, ώστε να γίνει μία μεγαλύτερη πλατεία, αφού υπήρχε το οικόπεδο, ιδιοκτησία της κοινότητας, που αργότερα έγινε τουαλέτες και Αγροτολέσχη. Απευθύνθηκαν στον τοτε πρόεδρο του χωριού, Πάνο Καραμάνο, ο οποίος το απέρριψε.

Νομίζω οτι τώρα είναι ευκαιρία να εξετάσουμε πάλι αυτη την περίπτωση.

Σταύρος Παρασκευάς

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Δημοσιεύθηκε στην Ειδήσεις. Αποθηκεύστε τον μόνιμο σύνδεσμο.

31 απαντήσεις στο Για τον Πλάτανο, από τον Σταύρο Παρασκευά

  1. Ο/Η Δ. Μαυρουδης λέει:

    Σωστός ο Σταύρος. Επαιζαν τρείς μουσικές και διασκέδαζε δυό χιλιάδες κόσμο.Τώρα πού να μας χωρέσει.Να μεγαλώσουμε και τον δρόμο , να περνούν δυό πούλμαν. Ολα τα αλλα είναι απλώς Παραδοσιακός Οικισμός,με ιστορία.Τι να κάνουμε.Κρίμα που υπάρχουν τέτοιες απόψεις.

    • Ο/Η Stratis λέει:

      Σωστός ο Σταύρος! Ναι Δημήτρη και μας λέει ότι οι παππούδες μας ένοιωθαν την ανάγκη να μεγαλώσει η πλατεία. Σωστός, γιατί λέει για τις τρεις μουσικές αλλά δεν αναφέρει για τις δυο χιλιάδες που γράφεις και θυμίζει το θαύμα με τους …άρτους. Η προσπάθεια με την υπερβολή να υποτιμηθεί η αντίθετη απ’ τη δική μας άποψη δεν συνιστά λογικό επιχείρημα. Κανείς δε μίλησε για δυο πούλμαν. Ούτε καν για ένα! Για ένα ασθενοφόρο και πυροσβεστικό μίλησαν γιατί θεωρούν ότι δικαίωμα στη ζωή έχουν και οι μόνιμοι κάτοικοι του χωριού και όχι μόνο οι παραθεριστές των Βατερών. Πάντως είμαστε γνήσιοι απόγονοι των γεννητόρων μας! Αυτοί δεν μπορούσαν να συνεννοηθούν για τη μια μουσική, πώς εμείς να συνεννοηθούμε και να αποκτήσουμε μια πρόταση!

  2. Ο/Η Γεωργή Κατερινα λέει:

    Δεν ξέρω Δημήτρη αν έπαιζαν τρείς μουσικές κάποτε ,πάντως δεν θα ήταν στο ύπαιθρο γιατί κανείς δεν θα καταλάβαινε τί έπαιζαν. Επίσης δυό χιλιάδες κόσμος δεν διασκέδαζε στον Πλάτανο γιατί απλά δεν χωρούσε, αλλά δεν είχε και την οικονομική ευχέρεια. Ο παραδοσιακός οικισμός δεν χαλάει με τα πέντε μέτρα που θα μεγαλώσει η πλατεία. Χαλάει με τα αλουμίνια που είχαμε στα σπίτια μας, με τα γαλλικά παράθυρα που προστέθηκαν κάποια στιγμή, με τα τσιμέντα που στρώσαμε στους δρόμους και πιθανόν μας δίνετε η ευκαιρία να τους ξαναφτιάξουμε με πλάκες τώρα, έστω μερικά τμήματα. Και με τα επικίνδυνα ελλενίτ που ελλοχεύουν θανάσιμο κίνδυνο. Δυστυχώς οι ευαισθησίες μας διαφέρουν και εδώ ως πρός το ποιό είναι καλύτερο για το χωριό. Πάντως είμαστε από τα ελάχιστα χωριά που για πλατεία έχουμε ένα τρίστρατο.

  3. Ο/Η Αντώνης Γιαννάκος λέει:

    Η πλατεία του πλάτανου έχει γίνει, αυτό είναι γεγονός. Για τα κτίσματα θα αργήσουν πολύ ,θα χρειαστεί πολεοδομικη και όχι οικονομική μελέτη, και νέα χάραξη κεντρικών δρόμων με πλάτος άνω των 4,5μετρων.

  4. Ο/Η The exorcist λέει:

    Δεν μπορώ να σας καταλάβω!! Εδώ βασική ανάγκη είναι να γίνουν τα σπίτια μας και εσείς ασχολείστε με την πλατεία αν θα είναι μεγάλη και θα μπορείτε να έρχεστε για ένα χορό κάτω απ το Πλατανο! Γιατί όλα τα χρόνια αυτό κάνετε κύριοι και κυρίες εξ Αθηνών! Έλεος πια!

  5. Ο/Η Αντώνης Γιαννάκος λέει:

    Αν θες χωριό με καρντεριμια δικαίωμα σου το καλό είναι να γίνει ένα βολικό χωριό να εξυπηρετεί τους μόνιμους κατοίκους.

  6. Ο/Η The exorcist λέει:

    Το καλτεριμι είναι η γοητεία του παραδοσιακού. Χωριά Αραχωβας και Αγιασσος το έχουν απόδειξη

    • Ο/Η ανώνυμος λέει:

      ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΟΛΟΥΣ : Ο καθένας μπορεί να έχει την άποψη του, αλλά οι σωστές αποψεις προέρχονται από ειδικούς και ειδικά γραφεία που ασχολούνται με τη διαμόρφωση τέτοιων οικισμών.

      • Ο/Η Ανώνυμος λέει:

        Το αστείο είναι που φέρουν γνώμη άτομα που δεν έχουν πατήσει πόδι στο χωριό για χρόνια , και ούτε πρόκειται να πατήσουν …

  7. Ο/Η Γεωργή Κατερινα λέει:

    Κ. Exorcist. Κανείς δεν σε εμπόδισε να φτιάξεις το σπίτι σου όπως και όποτε θέλεις. Και αυτή η καραμέλα του “εσείς από την Αθήνα” να σταματήσει. Δεν θα μας πείς εσύ αν και πότε θα ασχοληθούμε με το χωριό μας. Και είναι ανοησία να πιστεύεις ότι εμείς τον Πλάτανο τον θέλουμε μεγάλο για να έρθουμε να διασκεδάσουμε μία φορά τον χρόνο. Για την όμορφη εικόνα του χωριού νοιαζόμαστε. Για το χωριό που εσύ που μένεις εκεί θα το χαίρεσαι περισσότερο. Έχουμε και εμείς σπίτια που θα πρέπει να φτιαχτούν και μη μου πεις ότι έχουμε άλλο και μένουμε, όπως και εγώ δεν λέω τίποτα για χωριανούς μου που έχουν σπίτια στα Βατερά ή διαμερίσματα στην Μυτιλήνη ή την Αθήνα. Και υπάρχουν άνθρωποι από την Αθήνα που ζουν σε μία αφιλόξενη πόλη και η χαρά τους ήταν να έρθουν το καλοκαίρι στο σπίτι τους στο χωριό. Και δεν έχουν πάρει ούτε επιδόματα ούτε αποζημίωση οικοσκευής. Λοιπόν τα περί Αθηναίων ας σταματήσουν. Αν δεν νοιάζεσαι για τα κοινά μη μιλάς. Φτιάξε το σπίτι σου. Κανείς από εμάς δεν σε εμποδίζει. Και καλό θα ήταν να μιλάμε με το όνομά μας.

  8. Ο/Η Τεντόμας Βασίλης λέει:

    Μου επιτρέπετε να πω κι εγώ, ο ξένος του χωριού, δύο πράγματα για το θέμα που συζητάτε;
    1. Είναι πολύ εύκολο να λέει ο καθένας «να φαρδύνουν δρόμοι και πλατείες». Όταν όμως φτάσει η μελέτη να αναρτηθεί για ενστάσεις τότε κανένας δεν συμφωνεί να παραχωρήσει σπιθαμή από τη δική του ιδιοκτησία.
    2. Παράδειγμα η προσπάθεια πολεοδόμησης των παραλιακών οικισμών της Λέσβου (των Βατερών συμπεριλαμβανομένων) πριν 20 περίπου χρόνια. Ε, καμμία μελέτη σε κανέναν παραλιακό οικισμό του νησιού δεν προχώρησε. Αιτία; Η καθολική άρνηση των ιδιοκτητών να παραχωρήσουν γη για διαπλάτυνση δρόμων και χάραξη νέων. Αλλά και η τότε αυτοδιοίκηση δεν πήγε πίσω. Κανένας τότε πρόεδρος και κανένα κοινοτικό συμβούλιό δεν τόλμησε να πάει κόντρα στο «λαϊκό” αίσθημα και οι μελέτες θάφτηκαν.
    3. Όμως πέρα από αυτά, εκπόνηση μελέτης για πολεοδόμηση παραδοσιακού οικισμού που να προβλέπει διαπλάτυνση δρόμων είναι νομικά και πολεοδομικά αδιανόητη.

    • Ο/Η Γεωργή Κατερινα λέει:

      Κ. Τεντόμα, το ότι καταστράφηκαν τα Βατερά το γνωρίζουμε και σας ευχαριστώ που επισημαίνετε την αιτία. Έφταιγαν πρωτίστως οι άρχοντες και δευτερευόντως οι ιδιοκτήτες των οικοπέδων οι οποίοι δεν μπορούσαν να δουν μακροπρόθεσμα ποιό ήταν το καλό τους. Και λέω πρωτίστως οι άρχοντες γιατί για μικροπολιτικούς λόγους δεν ενημέρωσαν και δεν πίεσαν για το προφανές. Να γίνει σχέδιο με δρόμους πλατείες κοινόχρηστους χώρους κ.τ.λ. το οποίο αναβαθμίζει την περιουσία όλων. Αυτό χάθηκε ανεπιστρεπτί .Γιατί κοιτάξαμε το δένδρο και όχι το δάσος. Όμως εδώ στο θέμα του πλατάνου ιδιοκτήτης είναι ο δήμος και μπορεί να παραχωρήσει στο πολύπαθο χωριό μας ένα τμήμα του οικοπέδου χωρίς ενστάσεις και καθυστερήσεις. Όσον αφορά το σχέδιο δεν είμαι ειδικός για να έχω άποψη. Τα σχέδια, πρέπει να ανατεθούν στους αρχιτέκτονες- μηχανικούς και οι άμεσα ενδιαφερόμενοι να διαλέξουν σε συνεργασία με τους χωριανούς. Είναι η μοναδική ευκαιρία. Όσον αφορά τους δρόμους δεν μπορώ να εκφέρω καθόλου γνώμη. Ότι επιτρέπετε και μπορεί να γίνει μόνο και μόνο για την ασφάλεια των κατοίκων, ας γίνει.

      • Ο/Η Μιλτιάδης Κόντος λέει:

        Μιάς και μιλάμε για τα Βατερά,τουλαχιστον ένα σωστό πεζοδρόμιο στο παραλιακό δρόμο, κάπου αλλού θα είχε διευθετηθεί με απαλλοτρίωση και χωρίς την συγκατάθεση και αποζημίωση των ιδιοκτητών.
        Η απαλλοτρίωση που αφορά διαπλάτυνση πεζοδρομίων, κάπου αλλού είναι το ότι πιο συνήθεις …

  9. Ο/Η Πελέκου Ευαγγελία Αρχιτέκτων Μηχανικός λέει:

    Μία άμεση λύση που θα πρότεινα και θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί χωρίς να εξαρτάται από την βούληση των ιδιοκητών των δύο καφενείων, πολεοδομήσεις, κτηματολόγια και επαναχαράξεις του οικισμού, τα οποία είναι χρονοβόρα, θα μπορούσε να είναι η εξής: Το οικόπεδο της Αγροτολέσχης είναι αρκετά μεγάλο, ώστε όταν γκρεμισθεί το κτίσμα να αλλάξει θέση, όγκο κλπ και να δύναται να ανοικοδομηθεί στα ίδια τετραγωνικά με διαφορετική κάτοψη, σύμφωνα με τον νέο νόμο που ισχύει για οικισμούς κάτων των 2000 κατοίκων. Από εδώ και στο εξής υπάρχουν δύο λύσεις. Η μία είναι να γκρεμισθούν οι δημοτικές τουαλέτες και να ενσωματωθούν στο νέο κτήριο ,το οποίο θα κτισθεί στο βάθος του οικοπέδου αφήνοντας έμπροσθεν μία μεγάλη πλατεία σε επαφή με τον δρόμο, εφόσον κατά το Σ.Α. (Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής) θα μπορεί το κτήριο να να μην εφάπτεται στην εξελικτική γραμμή του δρόμου. Έτσι θα δημιουργηθεί μία καινούργια πλατεία δοριφορική του Πλατάνου, (το Πλατανάκι ας πούμε) στην οποία θα δύνανται τα δύο καφενεία να σερβίρουν στην πλατεία από την πίσω πλευρά, ακόμη να σερβίρουν τα απέναντι της Αγροτολέσχης σήμερα καταστήματα και κάποιο καφέ ίσως μέσα στην Αγροτολέσχη και στις όμορες ιδιοκτησίες. Η Αγροτολέσχη θα είναι ένα κτήριο δημοτικό πολλαπλών χρήσεων ίσως, με γραφεία στον όροφο και αίθουσα συνεδριακή στο ισόγειο και σίγουρα με υπόγειο. Η νέα μικρή πλατεία θα μπορεί να υποστηρίξει τις εκδηλώσεις του δημοτικού κτηρίου(καλοκαιρινές προβολές, εκθέσεις ζωγραφικής κλπ.) Θα είναι μια δορυφορική πλατεία του πλατάνου. Το άλλο σενάριο θα είναι το Σ.Α. να μην επιτρέψει να απομακρινθεί το κτήριο από την επαφή με τον δρόμο, οπότε το σοκάκι προς τις σημερινές δημοτικές τουαλέτες, ( απομακρύνοντας από εκεί τις τουλέτες), όπως αναφέρθηκε ανωτέρω, θα μεγαλώσει, με αλλαγή του σχήματος του νέου κτηρίου μιας και είναι κόκκινο και ο δρόμος αυτός, θα είναι η πρόσβαση στην νέα πλατεία, που θα βρίσκεται πίσω από το κτήριο, περίπου στη σημερινή θέση του αύλειου χώρου της Αγροτολέσχης και θα έχει προσέγγιση μέσω του νέου δρόμου. Εκεί θα σερβίρουν πάλι το προαναφερόμενα καταστήματα. Πάντως και στις δύο περιπτώσεις θα έχουμε πάνω από μία μουσικές στον Πλάτανο!!!

    • Αγαπητή Ευαγγελία, πολύ ενδιαφέρουσα η άποψή σου! Εάν οι ιδιοκτήτες των σημερινών καφενείων του Πλατάνου δεν αντιλαμβάνονται το συμφέρον τους, όταν θα έχουν μπροστά τους- δωρεάν- μια πραγματική πλατεία και όχι ένα σταυροδρόμι, τότε ας μετατοπιστεί το κτίριο της Αγροτολέσχης στο βάθος του δημοτικού οικοπέδου και στο ισόγειό της να κατασκευαστεί και να λειτουργεί δημοτική καφετέρια, η οποία θα έχει και την χρήση της Β΄ πλατείας του Πλατάνου ( υπό την σκιά ενός νέου πλάτανου, που θα φυτευτεί στη μέση της πλατείας).
      Θα γινόταν, όμως, πιο πειστική αυτή η πρόταση, εάν είχες την καλοσύνη να απεικονίσεις σε μια μακέτα την νέα όψη που θα αποκτούσε η νέα πλατεία.

  10. Ο/Η Αντώνης Γιαννάκος λέει:

    Σκοπός των σημερινών είναι να μείνει το χωριό μου κατοικία του Εγκέλαδου,αυτο μου δίνετε να καταλάβω εδώ και ένα χρόνο.

  11. Ο/Η Β λέει:

    Έχουν πάει στα δικαστήρια οικογένειες για μια σπιθαμή γης ή για ένα τούβλο τώρα θα δώσουν τζάμπα; Βλέπω μας ξαναλέμε οι ειδήσεις και όχι για καλο

  12. Ο/Η Δ. Μαυρουδης λέει:

    Στο σχολείο εμαθα πως τη δεκαετια του πενήντα το χωριό ειχε 2000 κοσμο.Καποιος εκανε μια μελετη και η πολιτεια απεφασισε οτι ο οικισμος ειναι παραδοσιακος.Αυτη η μελετη εχει καποια χαρακτηριστικα.Υπαρχει καποια εκθεση που καποιοι πιο αρμοδιοι απο μας την υιοθετησαν και κηρυξαν το χωριο παραδοσιακο οικισμο.Πρεπει αυτοι που εκφραζουν αποψεις να την εχουν κατα νου.Οτι και να γινει πρεπει να εχει κατα βαση εκεινα τα χαρακτηριστικα.Η αποψη να μεγαλωσουμε τον κεντρικο δρομο εχει κατατεθει.Δεν ξερω πως κυκλοφορουν τα ασθενοφορα στο Μολυβο.Τις προτασεις τις καταθετουν οι αρμοδιοι .Εμεις απλως λεμε αποψεις. Η προταση της κυριας Πελεκου εχει τα χαρακτηριστικα της . Την σεβομαι αλλα δεν ειμαι αρμοδιος να την κρινω.Και τελος η λειτουργια ενος χωριου δεν αφορα μονο τον Πλατανο αλλα ολοκληρο το οικιστικο συνολο.

  13. Ο/Η Πελέκου Ευαγγελία Αρχιτέκτων Μηχανικός λέει:

    Η οικιστική αποκατάσταση του οικισμού από μόνη της δεν αρκεί για να σωθεί το χωριό. Αντίστοιχα οικισμός στην Ιταλία μετά την κατάρρευσή του αποκαταστάθηκε πλήρως και είναι ακατοίκητος. Οι κάτοικοι του προηγούμενου οικισμού διασκορπίσθηκαν, βρήκαν αλλού δουλειά, τα παιδιά τους πήγαν σε άλλα σχολεία, έκαναν άλλους φίλους, άλλες συνήθειες και ενώ απέκτησαν περιουσία στον νέο οικισμό δεν ξαναγύρισαν. Αν σκεφθούμε παράλληλα μήπως και σε μας δεν άρχισαν να μετακινούνται οικογένειες για εξεύρεση εργασίας; Ας σκεφθούμε και την σύνθεση του οικισμού. Από ποιούς και πόσους θα κατοικηθεί ο νέος οικισμός; Μήπως θα πρέπει παράλληλα να στρέψουμε την προσοχή μας και να διεκδικήσουμε οικονομική ανάπτυξη και αναπτυξιακά προγράμματα; Να εξευρεθούν θέσεις εργασίας; Δεν αρκεί μόνο η οικιστική και η μουσειακή αντιμετώπιση του οικισμού αλλά πάνω απ’ όλα η επιβίωση του!!!

    • Ο/Η ανώνυμος λέει:

      ετσι μπραβο!!!!αντε γεια στο στομα σου….πρωτα πρεπει ν ασχοληθούμε με τα σοβαρα θεματα όπως αυτά των νεων???που είναι οι νεοι του χωριου???ποσους νεους εχει???που είναι οι νεες οικογενειες????ποιες είναι οι γεννησεις το χρονο???? οι νεοι είναι αυτοι που θα κρατησουν ζωντανο το χωριο..οι νεοι θα δημιουργησουν οι νεοι θα παραξουν οι νεοι είναι αυτοι που θα χρειαστουν μεγαλυτερη πλατεια και δυστυχως από νεους το χωριο πασχει γιατι δεν υπαρχει τιποτα εδώ να τους κρατησει πρωταρχικως επαγγελματικα όλα τα παιδια τελειωνουν το σχολειο με το ονειρο να σπουδασουν και να φυγουν από δω κανενας δεν εχει ονειρο μετα τις σπουδες να επιστρεψει να κανει τι????? ηδη εχουμε την πρωτη μετακινηση οικογενειας, νεων ανθρωπων που αναγκάζονται να ζητησουν αλλου την τυχη τους γιατι εδώ τους τελειωσε ….απ οσο γνωριζω άλλες δυο οικογενειες νεων ανθρωπων κανουν προσπάθειες να μετακινηθουν για καλυτερες μερες η μια προς το εξωτερικο..συμπερασμα …εχουμε λιγους νεους κι αυτους δεν μπορούμε πλεον να τους κρατησουμε ..οι λιγοι νεοι μας φευγουν κυριοι..εφέτος μια οικογενεια του χρονου δυο και τι θα μεινει??/οι υπερήλικες???εεεε δε νομιζω ότι τους ενδιαφερει αν θα είναι τοση η πλατεια η μεγαλυτερη…..όπως λεει και η κυρια Πελεκου αλλου πρεπει να ψαχτούμε και να διεκδικήσουμε δυναμικα αλλα πραγματα …ουσιαστικοτερα

    • Ο/Η ΑΡΟΥΡΗΣ ΤΥΦΛΟΠΟΝΤΙΚΑΣ λέει:

      ΤΟ ΠΙΟ ΣΩΣΤΟ ΣΧΟΛΙΟ , ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΕΝΑΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΣΚΕΦΤΕΤΑΙ ….

  14. Ο/Η ΑΡΟΥΡΗΣ ΤΥΦΛΟΠΟΝΤΙΚΑΣ λέει:

    ΚΙ ΟΜΩΣ …… ΕΣΑΣ ΤΟΥΣ ( ΑΘΗΝΑΙΟΥΣ ) ΜΟΝΟ ΑΥΤΟ ΣΑΣ ΝΟΙΑΖΕΙ .Ο ΠΛΑΤΑΝΟΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΝΑΓΥΡΙΑ . ΟΙ ΜΟΝΟΙΜΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΤΟΥ ΧΩΡΙΟΥ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΤΟΝ ΠΛΑΤΑΝΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ( ΩΡΑΙΑ ΕΙΚΟΝΑ ) ΤΟΥ ΧΩΡΙΟΥ ΜΑΣ ΧΩΡΙΣ ΑΛΟΥΜΙΝΙΑ ΠΑΡΑΘΥΡΑ ( ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΑΙΝΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΞΥΛΙΝΟ ΠΑΡΑΘΥΡΟ ΤΟ ΚΡΥΟ ΤΟ ΧΕΙΜΩΝΑ ) ΚΑΙ ΜΕ ΠΛΑΚΕΣ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ( ΓΙΑ ΝΑ ΧΑΛΑΝΕ ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΚΑΙ ΝΑ ΓΕΜΙΖΟΥΝ ΛΑΣΠΕΣ ΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ) ΤΑ ΕΧΟΥΝ ΓΡΑΜΕΝΑ ΣΤΑ ΠΑΛΙΑ ΤΟΥΣ ΤΑ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ . ΑΥΤΑ ΕΝ ΟΛΙΓΕΙΣ …..

  15. Ο/Η Γεωργή Κατερινα λέει:

    Εν ολίγοις και εγώ στο σπίτι μου παράθυρα ξύλινα είχα απ’ έξω αλλά αλουμίνια από μέσα για να μην κρυώνω. Μόνο που δεν επιτρέπονται στον παραδοσιακό οικισμό. Οι πλάκες άν γίνουν και είναι όμορφες όπως του Πολυχνίτου και καλό φτιαγμένες είναι πολύ καλύτερες από τα σπασμένα και κακό μπαλωμένα τσιμέντα με τις λακούβες.
    Και ο Πλάτανος και τα πανηγύρια του, ποσώς με ενδιαφέρουν, έχω άλλως τε κάμποσα χρόνια να πάω, και μιλάω προσωπικά μια και το γραπτό σου απευθύνεται σε μενα αφού απαντάς σε αυτά που έχω γράψει πιό πάνω εγώ. Και αφού μιλάς απαξιωτικά θα μπορούσα και εγώ να σε γράψω στα παλιά μου τα παπούτσια και να μήν απαντούσα. Και όμως απαντάω γιατί δεν είμαι Αθηναία όπως το τοποθετείς .Βρισαγώτισα πάππου πρός πάππο είμαι και νοιάζομαι για το χωριό μου, που μπορεί να μην το προλάβω καν μέχρι να χτιστεί, αλλά δεν το καταλαβαίνεις γιατί ίσως δεν ξέρεις την ένοια ” για το μέλλον και για το γενικό καλό”.
    Και αυτοί που έχουν άποψη έχουν και το θάρρος της γνώμης τους γράφοντας με το όνομά τους και όχι σαν ” τυφλοπόντικες”.

  16. Ο/Η Ανώνυμος λέει:

    Αγαπητοί μου

    Δεν γνωρίζω τον κ. Σταύρο Παρασκευά, καθότι είμαι “ξένος” στην περιοχή, αλλά ομολογουμένως εξέφρασε με άψογο τρόπο τη δική του άποψη/ πρόταση για το “ορατό μέλλον” του χωριού. Ανεξαρτήτως αν συμφωνείτε ή διαφωνείτε με αυτή, θα πρέπει να μάθουμε όλοι να συζητάμε και να απαντάμε ο ένας στον άλλο με κόσμιο τρόπο.

  17. Και τώρα, μετά τον εποικοδομητικό διάλογο που διεξήχθη ανάμεσά μας, είναι καιρός, νομίζω, να ακουστεί και η άποψη της Δημοτικής Αρχής Λέσβου ( στην οποίαν υπάγεται και ο ιστορικός οικισμός της Βρίσας), για όλα τα θέματα που τέθηκαν κατά τον διάλογο.
    Την αναμένουμε με ενδιαφέρον.

  18. Ο/Η Πελέκου Ευαγγελία λέει:

    Διόρθωση:παραδοσιακός οικισμός .

  19. Ο/Η the exorcist λέει:

    Διόρθωση 2 Μουσειακός οικισμός

  20. Ο/Η ΑΡΟΥΡΗΣ ΤΥΦΛΟΠΟΝΤΙΚΑΣ λέει:

    ΔΕΝ ΕΧΩ ΤΙΠΟΤΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΜΑΖΙ ΣΑΣ ΚΥΡΙΑ ΓΕΩΡΓΗ , ΟΥΤΕ ΜΕ ΤΟΥΣ ( ΒΡΙΣΑΓΩΤΕΣ ΠΟΥ ΚΑΤΟΙΚΟΥΝ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ) ΑΠΛΑ ΠΡΕΠΕΙ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΤΕ ΟΤΙ Η ΒΡΙΣΑ ΗΤΑΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΘΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ ΕΝΑ ΧΩΡΙΟ ΖΩΝΤΑΝΟ . ΚΑΤΟΙΚΟΥΝΤΑΝ ΚΑΙ ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙ ΝΑ ΚΑΤΟΙΚΕΙΤΕ ΑΠΟ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΖΩΝΤΑΝΟΥΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΠΟ ΚΕΡΙΝΑ ΟΜΟΙΩΜΑΤΑ ΕΚΕΙΝΩΝ ΠΟΥ ΕΖΗΣΑΝ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ . ΟΛΟΙ ΕΣΕΙΣ , ΜΕ ΕΛΑΧΙΣΤΕΣ ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ , ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΕΛΘΕΤΕ ΕΝΑ ΜΗΝΑ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΣΤΟ ΧΩΡΙΟ ΚΑΙ ΝΑ ΒΡΕΙΤΕ ΕΝΑ ΧΩΡΙΟ ΟΠΩΣ ΗΤΑΝ ΠΡΙΝ ΑΠΟ 50 ΧΡΟΝΙΑ . ΜΕ ΠΕΤΡΙΝΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ , ΜΕ ΞΥΛΙΝΑ ΠΑΡΑΘΥΡΑ , ΜΕ ΜΕ ΜΕΓΑΛΗ ΠΛΑΤΙΑ ,ΜΕ ΜΟΥΣΕΙΑ , ΜΕ ΠΕΤΡΙΝΕΣ ΠΡΟΣΟΨΕΙΣ ΣΠΙΤΙΩΝ , ΜΕ ΠΕΡΙΠΑΤΗΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ,ΜΕ ΞΥΛΙΝΑ ΓΕΦΥΡΙΑ , ΜΕ ΑΝΑΒΙΩΣΕΙΣ ΠΑΛΙΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΤΕΤΟΙΑ ΣΑΛΙΑ ΜΠΑΛΙΑ . ΘΕΛΕΤΕ ΜΕ ΑΛΛΑ ΛΟΓΙΑ ΕΝΑ ΜΟΥΣΕΙΑΚΟ ΧΟΡΟ ΓΙΑ ΝΑ ΕΡΧΕΣΤΕ ΝΑ ΠΕΡΝΑΤΕ ΤΙΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΣΑΣ ΚΑΙ ΝΑ ΑΝΑΒΙΩΝΕΤΕ ΤΙΣ ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ ΣΑΣ
    ΕΜΑΣ ΕΔΩ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΜΑΣ ΚΑΙΓΕ ΤΕ ΚΑΡΦΑΚΙ ΓΙΑ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ( ΚΑΙ ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΣΙΓΟΥΡΟΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΑΠΟΨΗ ΑΥΤΗ )ΜΑΣ ΕΔΙΑΦΕΡΟΥΝ ΑΛΛΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΙΟ ΑΠΛΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΜΑΣ ΕΠΙΒΙΩΣΗ ,ΟΠΩΣ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΜΙΑ ΔΟΥΛΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΖΗΣΟΥΜΕ ΑΞΙΟΠΡΕΠΩΣ , ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΕΝΑ ΓΙΑΤΡΟ ΣΤΟ ΧΩΡΙΟ ΜΑΣ (ΝΑ ΜΗΝ ΨΟΦΟΛΟΓΗΣΟΥΜΕ ),ΝΑ ΑΝΑΒΟΥΝ ΤΑ ΦΩΤΑ ΣΤΟΥΣ ΣΤΙΛΟΥΣ , ΝΑ ΜΑΖΕΥΟΝΤΑΙ ΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ , ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΜΙΑ ΠΑΙΔΙΚΗ ΧΑΡΑ ΝΑ ΠΑΙΖΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ , ΝΑ ΒΑΛΟΥΜΕ ΑΛΟΥΜΙΝΙΑ ( ΝΑΙ ΠΑΡΑΝΟΜΑ ) ΝΑ ΜΗΝ ΚΡΥΩΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΣΑΠΙΖΟΥΝ ΤΑ ΞΥΛΑ ΚΑΙ ΤΑ ΠΕΤΑΜΕ ΚΑΘΕ ΛΙΓΑ ΧΡΟΝΙΑ ,ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΤΟ ΧΩΡΙΟ ΜΑΣ (ΧΡΟΝΙΑ ΖΟΥΣΑΜΕ ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΚΙΝΔΥΝΟ )ΓΙΑ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΛΙΓΟ ΖΩΗ ΚΑΙ ΖΩΝΤΑΝΙΑ , ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΒΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ ΛΥΜΑΤΩΝ ( ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΤΡΕΧΟΥΝ ΤΑ ΛΥΜΑΤΑ ΣΤΟΝ ΠΟΤΑΜΟ ΚΑΙ ΚΙΝΔΥΝΕΥΟΥΜΕ ΜΕ ΑΡΡΩΣΤΙΕΣ ) Κ.Α . Ο ΕΞΟΡΑΙΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑ ΙΔΙΩΣ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΣΤΙΜΗ ΣΤΟ ΧΩΡΙΟ ΜΑΣ . ΔΕΝ ΕΙΠΕ ΚΑΝΕΙΣ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΣΠΙΤΙΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΕΣ ΣΤΟ ΧΩΡΙΟ , ΟΥΤΕ ΛΕΩ ΠΩΣ ΔΕΝ ΝΟΙΑΖΕΣΤΕ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ,ΟΜΩΣ ΕΧΕΤΕ ΑΛΛΕΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ. ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟ ( ΔΕΝΤΡΟ ΚΑΙ ΤΟ ΔΑΣΟΣ )ΤΟ ΔΑΣΟΣ ΚΑΙΚΕ ΚΑΙ ΕΜΕΙΝΕ ΜΟΝΟ ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΝΑ ΠΕΣΕΙ Ο ΣΠΟΡΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΠΑΛΙ ΔΑΣΟΣ .ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΑ ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ ΟΙΚΟΣΚΕΥΗΣ ……ΧΑΧΑΧΑΧΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΑΣΤΕΙΑ ΟΛΑ ΑΥΤΑ Η ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΔΕΝ ΦΤΑΝΕΙ ΟΥΤΕ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΕΙΣ ΚΙΝΕΖΙΚΟ ΨΥΓΕΙΟ ΑΣΕ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΠΑΡΕΙ ΑΚΟΜΑ ΚΑΝΕΙΣ .ΚΑΙ ΑΝ ΕΝΝΟΕΙΣ ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΠΗΡΑΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ΦΤΩΧΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΜΕΤΡΗΜΕΝΟΙ ΣΤΑ ΔΑΧΤΥΛΑ ΤΟΥ ΕΝΟΣ ΧΕΡΙΟΥ ΤΙ ΝΑ ΠΩ ……. ΜΗΠΩΣ ΝΑ ΜΕΤΡΗΣΕΤΕ ΚΑΙ ΤΙΣ ΚΟΝΣΕΡΒΕΣ ΠΟΥ ΜΟΙΡΑΣΤΗΚΑΝ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ…. ΗΜΑΡΤΟΝ . ΖΗΣΤΕ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΣΑΣ , ΜΕ ΤΟΥ ΦΙΛΟΥΣ ΣΑΣ ΟΠΩΣ ΣΑΣ ΑΡΕΣΕΙ ΣΤΟ ΜΕΡΟΣ ΠΟΥ ΣΑΣ ΑΡΕΣΕΙ ΚΑΙ ΑΦΗΣΤΕ ΜΑΣ ΝΑ ΖΗΣΟΥΜΕ ΣΤΟ ΜΕΡΟΣ ΠΟΥ ΕΠΙΛΕΞΑΜΕ ΜΕ ΤΟ Ν ΤΡΟΠΟ ΠΟΥ ΕΜΕΙΣ ΘΑ ΕΠΙΛΕΞΟΥΜΕ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΠΟΥ ΘΑ ΕΠΙΛΕΞΟΥΜΕ . ΚΑΙ ΑΝ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΕΡΧΕΣΤΕ ΣΤΑ ΣΠΙΤΙΑ ΣΑΣ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΚΑΛΩΣ ΝΑ ΕΛΘΕΤΕ ,ΑΛΛΙΩΣ ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ….ΘΑ ΖΗΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΕΣΑΣ……!

  21. Ο/Η ανωνυμος λέει:

    Κύριε κακώς τα βάζετε με την κυρία και μιλάτε εξ ονόματος όλων .Όσο για το περιεχόμενο αυτόν που λέτε ένα θα σας πω : Αγιάσος παράδοση πολιτισμός οικονομική δραστηριότητα.Καντε ένα βήμα έξω από το κατώφλι σας.

  22. Ο/Η Γεωργή Κατερινα λέει:

    Το εμάς δεν μας καιγετε καρφάκι τα λέει όλα. Εμάς όμως μας καίγετε. Και η κοντόφθαλμη πολιτική είναι σφάλμα και βλαβερή εις βάρος άλλων. Το δάσος και το Δένδρο αφορούσε τα Βατερά αυτόν τον παράδεισο που θα είχε τουλάχιστον πέντε μήνες τον χρόνο τουρισμό αλλά δεν έχει “χρώμα” . Και οι ξένοι θέλουν αυτό το χρώμα. Δουλειές πρωτοποριακές δεν γίνονται οι καλλιέργειες έχουν εγκαταληφθεί πού θα βρεθούν δουλειές αν όχι από τον τουρισμό και τους ξένους; Γιατί το κράτος χαρακτηρίζει παραδοσιακά τα χωριά; Για να τα προστατέψει από αυτούς που δεν τους καίγετε καρφάκι. Και άν τεθεί θέμα βιολογικός καθαρισμός ή πολιτιστική κληρονομιά να το συζητήσουμε. Αλλά δεν ετέθη. Όταν όμως ρίχτηκε η ιδέα για θέρμανση του χωριού με τα νερά των θερμοπηγών και για θερμοκήπια με κονδύλια Ευρωπαϊκής ένωσης δεν σας είδα εσάς να ενδιαφέρεστε ή έστω να ρωτάτε. Τι είδους χωριό θέλετε; Αυτό που δεν θα έχει καμιά προοπτική και θα είναι καταδικασμένο να πεθάνει; Όσον μας αφορά, έστω και αν μπορείτε να ζήσετε χωρίς εμάς, θα μας ανεχτείτε μέχρι να πεθάνουμε. Φαίνετε ότι εμείς, δεν μπορούμε χωρίς εσάς. Και επειδή υποπτεύομαι οτι απευθύνομαι σε ώττα μη ακουόντων σκέφτομαι να λήξω τον διάλογο. Με μια υποσημείωση. Όποιος έχασε οικοσκευή δικαιούτε ηθικά έστω ενα κινέζικο ψυγείο. Όποιος δεν έχασε όχι. Ο νόμος δεν δίνει στον μή μόνιμο κάτοικο. Και υπάρχουν κάποιοι που το έχουν ανάγκη αυτό το ψυγείο που περιγελάς. Όσον αφορά τις κονσέρβες όχι, δεν τις μέτρησα. Απλά συμμετείχα έστω κατ’ ελάχιστον σε κάποια πράματα. Και δεύτερη υποσημείωση. Μολονότι υπήρξες λαλλίστατος, δεν τα λες με το όνομά σου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.