Ένας παράγοντας για την ανάπτυξη της περιοχής μας

Πολύ συχνά διαπιστώνεται ότι η περιοχή μας, η Δημοτική Ενότητα Πολιχνίτου, συνεχώς φθίνει. Με την ευκαιρία του γάμου του γιου μου δυο σχετικές σκέψεις και διαπιστώσεις.

Για να μην φεύγουν οι νέοι από την περιοχή μας θα πρέπει (μεταξύ άλλων) να τους δίνεται η δυνατότητα να έχουν εδώ ένα καλό εισόδημα. Διαπιστώνεται ότι στην περιοχή μας αναπτύσσονται δουλειές, που δεν τις “πιάνει το μάτι σου” και όμως προσφέρουν εισοδήματα σε αρκετούς.

Εισοδήματα δίνει ο τουρισμός και μια σημαντική τουριστική μονάδα, κατάλληλη για κοινωνικές εκδηλώσεις με πολλά άτομα, είναι το ξενοδοχείο ΕΙΡΗΝΗ στα Βατερά. Εξαιρετικό το περιβάλλον, υπέροχη η κουζίνα του, πολύ ανθρώπινος και συνεννοήσιμος ο Παναγιώτης και μόνιμο πρόβλημα, που θα ανέβαζε την ποιότητα των υπηρεσιών του, η δυσκολία να βρεθεί το κατάλληλο προσωπικό. Απασχολεί σημαντικό αριθμό εργαζόμενων. Κάποιοι νέοι/νέες που μένουν στην περιοχή μπορούν να παρακολουθήσουν διαδικτυακά σχετικά σεμινάρια και ξένες γλώσσες για να είναι περιζήτητοι στις μονάδες της περιοχής μας. Η Βιβλιοθήκη Βρίσας θέλησε να οργανώσει μαθήματα τουρκικής γλώσσας αλλά ενδιαφέρον έδειξε μόνο ένα άτομο από τον χώρο της εστίασης. Στα δε μαθήματα αγγλικών καθημερινής χρήσης που γίνονται, από τον χώρο του τουρισμού παρακολούθησαν 2-3 μόνο άτομα.

Μια άλλη παραγωγική μονάδα με όνομα και εγγύηση ποιότητας, το ζαχαροπλαστείο του Βουνάτσου στον Πολιχνίτο. Ξεχωριστό στον τομέα του πολύ ευρύτερα από την περιοχή μας.

Μια σημαντική παραγωγική μονάδα στην περιοχή μας είναι ο Συνεταιρισμός γυναικών Πολιχνίτου. Πολύ σημαντική για την περιοχή μας η ύπαρξή του. Όχι μονάχα επειδή δίνει εισόδημα σε μερικές οικογένειες αλλά και επειδή δίνει λύσεις σε πολλές κοινωνικές εκδηλώσεις με τα εξαιρετικά -κάθε κατηγορίας – χειροποίητα σνακ, γλυκά και φαγητά. Οι χρυσοχέρες κυρίες μας ξαφνιάζουν ευχάριστα με ότι δημιουργούν.

Τέλος δυο προσωπικές πρωτοβουλίες που στήθηκαν ξεχωριστά και πρόχειρα και συναντήθηκαν τελευταία, η “AURORA” της Ταΐσιας Αναγνώστου και “Έναν καιρό και μια φορά” της Κατερίνας Γιαννέλλη, αναλαμβάνουν τους στολισμούς σε κοινωνικές εκδηλώσεις με πολύ γούστο και μεράκι και με εξαιρετικά αποτελέσματα.

Τέτοιες πρωτοβουλίες αξίζουν να στηριχτούν από όλους μας. Βοηθώντας αυτές τις παραγωγικές μονάδες βοηθούμε τον τόπο μας και συνακόλουθα τον εαυτό και την οικογένειά μας. Είναι παράλογο να μην προτιμούμε το ζαχαροπλαστείο ή τον συνεταιρισμό για τα γενέθλια των παιδιών μας ή το μνημόσυνο των ανθρώπων μας και να φέρνουμε τα σχετικά από τη Μυτιλήνη. Το ίδιο ισχύει και για τους στολισμούς.

Βλέποντας την επιτυχία των παραπάνω πρωτοβουλιών μπορεί να ανοίξουν και νέοι δρόμοι για κάποιους. Για παράδειγμα δεν υπάρχει στην περιοχή μας ένας φωτογράφος και ένας βιντεολήπτης (με όλα τα σχετικά) για να αναλαμβάνουν τις κοινωνικές εκδηλώσεις-και όχι μόνο.

Σίγουρα υπάρχουν και άλλες δουλειές, που πιθανόν να δημιουργηθούν και χρειάζονται στήριξη.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Δημοσιεύθηκε στη Ειδήσεις | Σχολιάστε

“Καλό χωριό τα λίγα σπίτια”

Ο γειτονικός μας Σταυρός κατάφερε να αντιστρέψει το σχετικό απόφθεγμα και από “κακό” να αποδείξει ότι είναι “καλό” το χωριό με τα λίγα σπίτια! Στο χτεσινό πανηγύρι του χωριού, με άψογες καιρικές συνθήκες, όλος ο Σταυρός ήταν εκεί και …η μισή Βρίσα, που ανέκαθεν το τιμούσε και το τιμά.

Ένα μέρος της πλατείας με την πίστα γεμάτη στο βάθος

Η γιορτή αυτή του Σταυρού είχε δυο κοινά σημεία και δυο διαφορές με την αντίστοιχη γιορτή των Συλλόγων του χωριού μας στην αυλή του Δημοτικού σχολείου τον Αύγουστο.

Κοινά σημεία είναι η μεγάλη (αναλογικά) προσέλευση και το πολύ καλό κλίμα και κέφι που επικρατούσε.

Μια διαφορά είναι ότι η εκδήλωση στον Σταυρό στηρίζεται αποκλειστικά σε εθελοντική βάση προσφοράς. Αυτό νομίζουμε ότι δεν μπορεί να γίνει στο χωριό διότι ο κόσμος που πρέπει να εξυπηρετηθεί είναι πολλαπλάσιος.

Μια άλλη πολύ σημαντική διαφορά ήταν η ποιότητα της μουσικής κομπανίας. Εξαιρετική η μουσική στον Σταυρό (το μουσικό σχήμα του δικού μας Μαρίνου Ταξείδη) τόσο σε εκτέλεση όσο και προπαντός σε ρεπερτόριο. Ένοιωθες ότι συμμετείχες σε λαϊκό μυτιληνιό γλέντι.

Και του χρόνου!

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Δημοσιεύθηκε στη Ειδήσεις | 1 σχόλιο

Έτοιμα τα Βατερά!!!

Πανέτοιμα τα Βατερά αποχαιρέτησαν τον Ιούνιο και υποδέχτηκαν τον δεύτερο μήνα του καλοκαιριού. Ίσως θα έπρεπε κάποια πράγματα να είχαν γίνει ένα μήνα πιο μπροστά αλλά ας παρηγορηθούμε με το “κάλλιο αργά, παρά ποτέ”.

Έτσι η παραλία είναι έτοιμη με καινούρια -όπου χρειάζονταν-αποδυτήρια και ντουζ. Τοποθετήθηκε ένα και στο χώρο μπροστά στο εκκλησάκι του αγίου Γιάννη, στα Πλατάνια, όπου δεκάδες άτομα προτιμούν να κάνουν μπάνιο. Επιπλέον τοποθετήθηκαν και οι σημαδούρες που οριοθετούν την ζώνη των κολυμβητών.

Και η κίνηση όμως έχει αυξηθεί σημαντικά. Τα Σαββατοκύριακα δύσκολα βρίσκεις τραπέζι για φαγητό . Είναι σημαντικό ότι έρχονται λεωφορεία και καθημερινές για φαγητό στα Βατερά. Χτες -για παράδειγμα- ήταν ένα γκρουπ Σέρβων.

Πιστεύουμε ότι θα έχουμε ένα καλό τουριστικό καλοκαίρι στα Βατερά, λίγο μεγαλύτερης διάρκειας από τα προηγούμενα.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Δημοσιεύθηκε στη Ειδήσεις | Σχολιάστε

Για το δρόμο Σταυρού-Αμπελικού

Από το lesvosnews.net

Ο Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου Κωνσταντίνος Μουτζούρης την Τετάρτη 3.7.2024 στις 13.00 θα υπογράψει την σύμβαση υλοποίησης του έργου ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΕΠΑΡΧΙΑΚΗΣ ΟΔΟΥ ΑΜΠΕΛΙΚΟΥ – ΣΤΑΥΡΟΥ προϋπολογισμού 10.795.000 €.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Δημοσιεύθηκε στη Ειδήσεις | Σχολιάστε

Μήπως είναι ευκαιρία;

Διαβάσαμε:

Ο Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου Κωνσταντίνος Μουτζούρης πραγματοποίησε αυτοψία στο υπό εξέλιξη οδικό  έργο ΕΠΕΜΒΑΣΕΙΣ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΣΤΟ ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΤΟΥ ΒΟΡΕΙΟΥ ΚΑΙ ΝΟΤΙΟΥ ΟΔΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΛΕΣΒΟΥ συνολικής δαπάνης 4.647.076 €  το οποίο ξεκίνησε από την περιοχή της Λάρσου.

Αναρωτιόμαστε:

Μήπως είναι ευκαιρία να αποκατασταθεί το πολύ επικίνδυνο τμήμα του δρόμου προς το Σταυρό στην είσοδο του “Κάμπινγκ” στα Βατερά; Όλοι γνωρίζουν το σημείο και την επικινδυνότητά του.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Δημοσιεύθηκε στη Ειδήσεις | Σχολιάστε

Βρέθηκε ο “αίτιος”!

Σχετικά με την αποκαθήλωση της, περι της επικινδυνότητας του χωριού μας, ενημερωτικής πινακίδας. Ο βασικός αίτιος ήταν το μελτέμι, που την έβγαλε από τα “ούπα” με αποτέλεσμα να γύρει επικίνδυνα στο δρόμο. Σ’ αυτή τη θέση την βρήκε ευαισθητοποιημένος χωριανός και την τοποθέτησε στην απέναντι άκρη του δρόμου.

Αν δεν πρόκειται να αρθεί η επικινδυνότητα σύντομα ( κανένας αρμόδιος δεν αισθάνεται την ανάγκη να ενημερώσει σχετικά τους χωριανούς μας) ας φροντίσουν να την επανατοποθετήσουν. Άλλωστε την έχουμε τόσο πολύ συνηθίσει! Μια ζωή (7 χρόνια και βάλε) ζούμε συντροφιά μαζί της!

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Δημοσιεύθηκε στη Ειδήσεις | Σχολιάστε

Κοινωνικά

Α. Γάμος

Χτες Σάββατο ο Κώστας Νικέλλης, του Στρατή και της Αγγελικής Γεωργάκα, (ο γιος μας) παντρεύτηκε την εκλεκτή της καρδιάς του Μυρσίνη Ζυγούκη, του Γιώργου και της Μαρίας.

Η τελετή έγινε στον Άγιο Γεώργιο, στον Πολιχνίτο, και το γαμήλιο γλέντι το ξενοδοχείο ΕΙΡΗΝΗ των Βατερών.

Κουμπάροι η Ειρήνη Καλατζή και ο Θοδωρής Καβουρής.

Ευχαριστούμε όσους τίμησαν τα παιδιά μας με την παρουσία τους ή με τις από απόσταση ευχές τους και όσους (άτομα ή επιχειρήσεις) συνετέλεσαν στην οργάνωση και υλοποίηση της όλης εκδήλωσης.

Β. Βάφτιση

Σήμερα Κυριακή, τις 6.00 το απόγευμα, στον άγιο Νικόλαο στα Βατερά, ο Χρήστος Δέβρελης (του Κλέαρχου και της Έλενας) και η Άννα Αποστολή (του Δημήτρη και της Καίτης) θα βαφτίσουν τον δεύτερο γιο τους.

Νονοί ο Στρατής και η Βίλυ Σταυρέλη.

Να σας ζήσει, να το χαίρεστε και να το καμαρώνετε γονείς, παππούδες και γιαγιάδες!

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Δημοσιεύθηκε στη Ειδήσεις | 2 σχόλια

Είδατε τον ΔΕΔΔΗΕ!

Δείτε στην παρακάτω φωτογραφία τις υψηλού επιπέδου υπηρεσίες που μας προσφέρει ο ΔΕΔΔΗΕ. Τα καλώδιά του συγκρατούν τα σάπια πεύκα από τα κεφάλια των περαστικών!

Πρόκειται για τον επάνω, προς τα ανατολικά, δρόμο του οικισμού των Βατερών. Τα πεύκα, θύματα της πυρκαγιάς του 2022, με το δυνατό μελτέμι πέφτουν -και θα πέφτουν- χωρίς να προειδοποιούν και …ο Θεός προστάτης και βοηθός των περαστικών.

Και η αρμόδια ελληνική γραφειοκρατία και αδιαφορία θα τυρβάζει περί αρμοδιοτήτων, ελλειπών κονδυλίων και άλλων …όπλων της, αδιαφορώντας για τα πιθανά δυσμενή αποτελέσματα του τρόπου που σκέπτεται και (δεν) ενεργεί!

Και κάτι ακόμα: Πριν λίγο είδα την πινακίδα που είχε στηθεί στη νότια είσοδο του χωριού και προειδοποιούσε για την επικινδυνότητά του να έχει βγει και να έχει πεταχτεί λίγο πιο πέρα. Άραγε την έβγαλαν οι αρμόδιες υπηρεσίες και επομένως έχει αρθεί η επικινδυνότητα του χωριού ή είναι έργο των “αγανακτισμένων του Συντάγματος”;

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Δημοσιεύθηκε στη Ειδήσεις | Σχολιάστε

Συνεχίζεται το στήσιμο του παραδοσιακού οικισμού της Βρίσας!

Μετά το παραδοσιακό γεφύρι στην είσοδο του χωριού με τα πανέμορφα παραδοσιακά κάγκελα τώρα έρχεται το παραδοσιακό στρώσιμο του κεντρικού δρόμου -στο τμήμα που ολοκληρώθηκε το δίκτυο του βιολογικού- από το γεφύρι μέχρι την “Παράδεισο” με πανέμορφη μαύρη πίσα!

Επειδή πιστεύουμε τις υποσχέσεις των αρμοδίων και μια απ’ αυτές ήταν ότι θα γίνει πλακόστρωση του κεντρικού δρόμου του χωριού, ελπίζουμε ότι μόλις ολοκληρωθεί το δίκτυο του βιολογικού σε όλο το μήκος του, θα μπουν τα μηχανήματα να σπάσουν ασφαλτοτάπητες και τσιμέντα για να γίνει το υπεσχημένο πλακόστρωτο.

Ε! όσοι ζουν τότε θα το απολαύσουν!!!

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Δημοσιεύθηκε στη Ειδήσεις | Σχολιάστε

Τη Δευτέρα το πανηγύρι στον Σταυρό

Μεθαύριο Δευτέρα είναι η παραμονή της γιορτής (ανάμνησης των εγκαινίων) του ξωκλησιού του Αγίου Θεράποντα στον γειτονικό μας Σταυρό.

Είναι η μέρα (ή μάλλον η νύχτα ) του μεγάλου πανηγυριού με ζωντανή μουσική στην πλατεία του επάνω Σταυρού. Βλέπετε και ο Σταυρός έχει πλατεία!

Ο συμπροεδρεύων (λόγω της συζύγου Προέδρου) Γιώργος Βερβέρης μας υπόσχεται ότι θα γίνει ένα ξεχωριστό πανηγύρι!!!

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Δημοσιεύθηκε στη Ειδήσεις | Σχολιάστε