Από τον Πολιτιστικό Σύλλογο Βρισαγωτών Λέσβου ΑθήναςΞερίζωσαν τα κυπαρίσσια που είχαν φυτευτεί στη διαδρομή προς το χωριόΣήμερα έκλεισε ένας ακόμα κύκλος κύκλος ελπίδας, όπως αυτή που φέρνει το πράσινο στη ζωή μας. Μιλάμε, δυστυχώς, για την δενροφύτευση που είχε κάνει ο Πολιτιστικός Σύλλογος Βρισαγωτών Λέσβου Αθήνας στο τμήμα του δρόμου από την Αγία Άννα ως τη Βρίσα.Ήταν Σεπτέμβριος του 2010 όταν προμηθευτήκαμε από το φυτώριο της Αμυγδαλέζας στην Αθήνα 250 δεντρύλλια κυπαρίσσια, τα φορτώσαμε στα αμάξια μας και τα στείλαμε με το Γιάννη Μαργαρίτη στο χωριό μας. Εκεί τα παρέλαβε ο Στρατής Παράκοιλας και με το συνεργείο του Γιώργου Βερβέρη έγινε η δεντροφύτευση. Ο Γιώργος Βαληλής επί τρία χρόνια φρόντιζε να τα ποτίζει τους καλοκαιρινούς μήνες με δύο νερά τουλάχιστον τον μήνα και ο Γιάννης Διαμαντής να τα περιποιείται από τα χόρτα και να τα λιπαίνει. Και όλα αυτά με έξοδα του Συλλόγου μας. Τα μεγαλώσαμε με φροντίδα και περιποίηση και κατορθώσαμε να τα κάνουμε τρία μέτρα ψηλά, να στέκουν αγέρωχα δεξιά και αριστερά από τον δρόμο. Τι πιο ωραίο καλωσόρισμα στο χωριό.Σήμερα πληροφορηθήκαμε ότι η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου, υλοποιώντας το έργο συντήρησης και διαπλάτυνσης του οδικού δικτύου Πολιχνίτου – Βρίσας -Βατερών και ο εργολάβος που έχει αναλάβει το έργο, με εντολές της Υπηρεσίας ξερίζωσαν τα κυπαρίσσια, τα φόρτωσαν σε φορτηγό και τα πέταξαν, μάλλον στη χωματερή. Από τον εργολάβο με τον οποίο επικοινωνήσαμε ενημερωθήκαμε ότι στο σημείο που ήταν τα δέντρα δεν πρόκειται να γίνει καμία δια πλάτυνση του δρόμου αλλά – πιθανόν – να ενοχλούσαν στο στρώσιμο της πίσσας.Εκτός από τη λύπη μας γιατί καταστράφηκαν τόσα δέντρα, νιώθουμε και μεγάλη απογοήτευση, καθώς τόση προσπάθεια πετάχτηκε κυριολεκτικά στα σκουπίδια. Επιπλέον γεννούνται και τα παρακάτω εύλογα ερωτήματα: 1) Έστω ότι ο Σύλλογός μας φύτεψε τα κυπαρίσσια πολύ κοντά στον δρόμο (που δεν είναι τα μόνα σε όλη την διαδρομή). Δεν μπορούσαν η Περιφέρεια και ο εργολάβος να συνεννοηθούν με το Τοπικό Συμβούλιο της Βρίσας, ώστε τα δεντρύλλια να μεταφυτευτούν σε κάποια άλλη θέση, που θα υποδείκνυαν οι Τοπικές Αρχές; 2) Έτσι, χωρίς κανένα ίχνος ευαισθησίας για το περιβάλλον ξεριζώνεις 250 κυπαρίσσια, τα οποία αντιστοιχούν σε ενάμιση στρέμμα πράσινου;3) Γνωρίζουν οι κύριοι αυτοί τι κάστος εχει το πράσινο και σε τι βάθος χρόνου αποδίδει; Δεν έχουν ακούσει τίποτα για την κλιματική αλλαγή ή νομίζουν πως δεν μας αφορά;4) Υπήρχε η σύμφωνη γνώμη του Δασαρχείου για το ξερίζωμα των δέντρων, όταν το ίδιο ζητάει από τους ιδιοκτήτες των έργων, βάσει του Νόμου 4280/2014 , όταν καταστρέφουν πράσινο, ή να πληρώνουν στο πράσινο ταμείο ή να δεντροφυτεύουν ίση περιοχή με την καταστραφείσα κατά τις εργασίες υλοποίησης του έργου στην ίδια περιοχή ή σε περιοχή που την υποδεικνύει ο Δήμος;Είναι φανερό πως η λογική που επικρατεί είναι «Τσιμέντο να γίνουν όλα». Με ό,τι και όσα αυτό συνεπάγεται.
Ζωντανή εικόνα της Βρίσας
-
Πρόσφατα άρθρα
Πρόσφατα σχόλια
- Αλεξίου Δημήτρης στο Χωρίς σχολικό λεωφορείο
- ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΚΙΑΣ στο Αναμένεται -επιτέλους- να ξεκολλήσουν
- Γεωργή Κατερίνα στο Η Βιβλιοθήκη ευχαριστεί
- Stratis στο Η Βιβλιοθήκη ευχαριστεί
- Γεωργή Κατερίνα στο Η Βιβλιοθήκη ευχαριστεί
- Niki Miaouli στο Έφυγε η Μαρία
- ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΑΛΑΤΖΑ στο Έφυγε η Μαρία
- Ρούλα Ζυγούρη - Σταυρινού στο Έφυγε η Μαρία
vatera.gr
Ιστορικό
- Νοέμβριος 2024
- Οκτώβριος 2024
- Σεπτέμβριος 2024
- Αύγουστος 2024
- Ιούλιος 2024
- Ιούνιος 2024
- Μάιος 2024
- Απρίλιος 2024
- Μάρτιος 2024
- Φεβρουάριος 2024
- Ιανουάριος 2024
- Δεκέμβριος 2023
- Νοέμβριος 2023
- Οκτώβριος 2023
- Σεπτέμβριος 2023
- Αύγουστος 2023
- Ιούλιος 2023
- Ιούνιος 2023
- Μάιος 2023
- Απρίλιος 2023
- Μάρτιος 2023
- Φεβρουάριος 2023
- Ιανουάριος 2023
- Δεκέμβριος 2022
- Νοέμβριος 2022
- Οκτώβριος 2022
- Σεπτέμβριος 2022
- Αύγουστος 2022
- Ιούλιος 2022
- Ιούνιος 2022
- Μάιος 2022
- Απρίλιος 2022
- Μάρτιος 2022
- Φεβρουάριος 2022
- Ιανουάριος 2022
- Δεκέμβριος 2021
- Νοέμβριος 2021
- Οκτώβριος 2021
- Σεπτέμβριος 2021
- Αύγουστος 2021
- Ιούλιος 2021
- Ιούνιος 2021
- Μάιος 2021
- Απρίλιος 2021
- Μάρτιος 2021
- Φεβρουάριος 2021
- Ιανουάριος 2021
- Δεκέμβριος 2020
- Νοέμβριος 2020
- Οκτώβριος 2020
- Σεπτέμβριος 2020
- Αύγουστος 2020
- Ιούλιος 2020
- Ιούνιος 2020
- Μάιος 2020
- Απρίλιος 2020
- Μάρτιος 2020
- Φεβρουάριος 2020
- Ιανουάριος 2020
- Δεκέμβριος 2019
- Νοέμβριος 2019
- Οκτώβριος 2019
- Σεπτέμβριος 2019
- Αύγουστος 2019
- Ιούλιος 2019
- Ιούνιος 2019
- Μάιος 2019
- Απρίλιος 2019
- Μάρτιος 2019
- Φεβρουάριος 2019
- Ιανουάριος 2019
- Δεκέμβριος 2018
- Νοέμβριος 2018
- Οκτώβριος 2018
- Σεπτέμβριος 2018
- Αύγουστος 2018
- Ιούλιος 2018
- Ιούνιος 2018
- Μάιος 2018
- Απρίλιος 2018
- Μάρτιος 2018
- Φεβρουάριος 2018
- Ιανουάριος 2018
- Δεκέμβριος 2017
- Νοέμβριος 2017
- Οκτώβριος 2017
- Σεπτέμβριος 2017
- Αύγουστος 2017
- Ιούλιος 2017
- Ιούνιος 2017
- Μάιος 2017
- Απρίλιος 2017
- Μάρτιος 2017
- Φεβρουάριος 2017
- Ιανουάριος 2017
- Δεκέμβριος 2016
- Νοέμβριος 2016
- Οκτώβριος 2016
- Σεπτέμβριος 2016
- Αύγουστος 2016
- Ιούλιος 2016
- Ιούνιος 2016
- Μάιος 2016
- Απρίλιος 2016
- Μάρτιος 2016
- Φεβρουάριος 2016
- Ιανουάριος 2016
- Δεκέμβριος 2015
- Νοέμβριος 2015
- Οκτώβριος 2015
- Σεπτέμβριος 2015
- Αύγουστος 2015
- Ιούλιος 2015
- Ιούνιος 2015
- Μάιος 2015
- Απρίλιος 2015
- Μάρτιος 2015
- Φεβρουάριος 2015
- Ιανουάριος 2015
- Δεκέμβριος 2014
- Νοέμβριος 2014
- Οκτώβριος 2014
- Σεπτέμβριος 2014
- Αύγουστος 2014
- Ιούλιος 2014
- Ιούνιος 2014
- Μάιος 2014
- Απρίλιος 2014
- Μάρτιος 2014
- Φεβρουάριος 2014
- Ιανουάριος 2014
- Δεκέμβριος 2013
- Νοέμβριος 2013
- Οκτώβριος 2013
- Σεπτέμβριος 2013
- Αύγουστος 2013
- Ιούλιος 2013
- Ιούνιος 2013
- Μάιος 2013
- Απρίλιος 2013
- Μάρτιος 2013
- Φεβρουάριος 2013
- Ιανουάριος 2013
- Δεκέμβριος 2012
- Νοέμβριος 2012
- Οκτώβριος 2012
- Σεπτέμβριος 2012
- Αύγουστος 2012
- Ιούλιος 2012
- Ιούνιος 2012
- Μάιος 2012
- Απρίλιος 2012
- Μάρτιος 2012
- Φεβρουάριος 2012
- Ιανουάριος 2012
- Δεκέμβριος 2011
- Νοέμβριος 2011
- Οκτώβριος 2011
- Σεπτέμβριος 2011
- Αύγουστος 2011
- Ιούλιος 2011
Ελπίζω οι παρεμβάσεις που γίνονται από την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου στον οδικό άξονα Μυτιλήνης Βατερών να φέρει την επιθυμητή οδική ασφάλεια.
Τα κυπαρίσσια μισό μέτρο από την άσφαλτο και χωρίς προστατευτικές μπάρες σημαίνει θάνατος σε περίπτωση που βγεί κάποιος από το δρόμο.
Άλλο το συναίσθημα , άλλο η οικολογική συνείδηση , άλλο η ασφάλεια.
Και άλλο να τρέχει κάποιος με τα χίλια
Συμφωνώ απόλυτα με τα παραπάνω ….Αλλά σε ρωτάω πια υπηρεσία είναι αυτή η οποία καταστρέφει μια Συλλογική προσπάθεια και δεν έρχεται σε επαφή με τους ενδιαφερόμενους φορείς ώστε να βρεθεί η βέλτιστη δυνατή λύση?. Μη μου πεις ότι πιστεύουν τα δενδρύλια αυτά προήλθαν από φυσική αναγέννηση? Ποια υπηρεσία είναι αυτή η οποία υλοποιεί τη μελέτη ασφαλτόστρωσης και όχι διαπλάτυνσης αυθαίρετα με τη σύμφωνη γνώμη του επιβλέποντα μηχανικού κατά το δοκούν και όπου υπάρχει δυνατότητα ?Σε όλη τη διαδρομή από Βασιλικά μέχρι Βατερά δεν υπάρχουν δέντρα σε απόσταση μικρότερη από 1,5 μέτρο από την άκρη του οδοστρώματος ?.Θα κοπούν ή κόπηκαν και αυτά?…Υπάρχουν και αλλα ερωτήματα στα οποία θα αναγκαστούν να απαντήσουν οι εμπλεκόμενες Δημόσιες και Αυτοδιοικητικές Υπηρεσίες εγγράφως…..
Αυτός που θα βγει από τον δρόμο προφανώς δεν ακολουθεί το επιτρεπτό όριο ταχύτητας. Επομένως δεν του φταίνε τα δεντράκια αλλά η δική του ανευθυνότητα. Δεν είναι αυτός ο δρόμος ταχείας κυκλοφορίας. Και απ’ ότι άκουσα το σκεπτικό του εργολάβου ήταν ότι οι ρίζες θα χαλούσαν το οδόστρωμα. Οι ρίζες των κυπαρισσιών πάνε κάθετα και δεν απλώνουν. Όλα λοιπόν είναι προφάσεις εν αμαρτίες. Κρίμα.
Τα κυπαρίσσια στερούν την ασφάλεια κυκλοφορίας ,οι πασαλοι των περιφράξεων που έχουν βγει πάνω στο οδόστρωμα μια πιθανή από την άσφαλτο δεν την στερούν ;
Όχι μόνο καταγγελίες , δημοσίευση στον τοπικό τύπο πρέπει να γίνουν αλλά να υποβληθούν και μηνύσεις κατά παντός υπευθύνου . Ν α ζητηθεί η άμεση αποκατάσταση της καταστροφής με φύτεμα ισάριθμων και ισομεγεθών δενδρυλλίων (υπάρχουν και μεγάλα στο εμπόριο) και να αναλάβει ο υπεύθυνος πέρα από το φύτεμά τους και συγκεκριμένη περιποίηση (πότισμα , λίπανση , καλλιέργεια ) με ποινή προστίμου σε περίπτωση αθέτησης των υποχρεώσεων του και πάντοτε υπό την επίβλεψη και έλεγχο του Τ.Σ. Μία συγνώμη από τον εργολάβο και τον επιβλέποντα μηχανικό δεν έχει εκφραστεί ακόμα . Στον οδικό άξονα Βατερών – Μυτιλήνης υπερβαίνουν τα 1000 δέντρα (πεύκα και ελιές) που εγκυμονούν κινδύνους στην οδική ασφάλεια ,κατά την έννοια αυτή. Ας πιάσουν δουλειά οι μπουλντόζες
Στους δρόμους (ξηροκαμπο,αγια Βερονίκη αχλαδερης) εχουν χαθεί πανω απο δεκα ανθρώπινες ζωές συνολικά . Εαν δεν ηταν τα κυπαρίσσια θα είχαν σίγουρα αλλη τυχη.Ας είμαστε πιο εκρατεις στα σχόλια μας…γιατι αυτο είναι ανεύθυνο.
Το πράσινο ειναι καλό,αλλά οχι οταν εγκυμονεί κινδύνους για την ανθρώπινη ζωη
Πιστεύω ότι εμείς που κάνουμε σχόλια δεν είμαστε ανεύθυνοι. Ανεύθυνοι είναι αυτοί που παραβιάζουν τα όρια ταχύτητας και προκαλούν ατυχήματα ή δυστυχώς σκοτώνονται και σκοτώνουν και άλλους. Ειδικά ο δρόμος του Ξηρόκαμπου είναι σε κατοικημένη περιοχή και το όριο ταχύτητας είναι τα τριάντα χιλιόμετρα. Επίσης υπάρχει το σήμα με το θαυμαστικό που σημαίνει δρόμος παγίδα. Επομένως δεν φταίνε τα κυπαρίσσια αλλά αυτοί που βλέποντας ευθεία τρέχουν με μεγάλες ταχύτητες αγνοώντας όλα τα παραπάνω. Σε χιλιάδες μέρη άλλως τε στον κόσμο υπάρχουν αλέες με δέντρα και κανείς δεν σκέφτεται να τα κόψει.
Όταν κάποιος δεν τρέχει και όταν οδηγα όταν έχει πιει φίλε μου και σε πέτρα να βρει θα σκοτωθεί. Μη τα ρίξουμε στα δέντρα σα δικαιολογία
όταν ο οδηγός αδιαφορεί για τη ζωή τη δική του αλλά και των συνανθρώπων του αυτό είναι εγκληματική ανευθυνότητα . Όσο μεθυσμένα να είναι τα κυπαρίσσια και όσο υπερβολικά να τρέχουν σίγουρο είναι ότι δεν θα πεταχτούν στη μέση του δρόμου . Γιαυτά τα θύματα αλλά και όλες τις αδικοχαμένες ζωές από τροχαία μόνο λύπη μπορεί να εκφράσει κανείς και ευχή να είναι τα τελευταία