Ένα απ’ τα μεγαλύτερα προβλήματα για το μέλλον του χωριού μας είναι το να ξαναχτιστεί το διδακτήριο του σχολείου μας.
Πολύς λόγος και αγώνας έγινε για τον άγιο Κωνσταντίνο, κάποιες κινήσεις (και πιο πολύ κουβέντες) γίνονται τα δημοτικά κτίρια του χωριού. Για το σχολείο του χωριού μας γίνεται τίποτα;
Αν δεν ξαναχτιστεί το διδακτήριο τότε πολύ ευκολότερα θα καταργηθεί το σχολείο. Και η ύπαρξη και λειτουργία του σχολείου είναι πολύ καθοριστικός παράγοντας τόσο για την ανάπτυξη του χωριού όσο και για την κοινωνική ζωή του.Το στήσιμο του προκατασκευασμένου διδακτηρίου ήταν ότι καλύτερο μπορούσε να γίνει στις συνθήκες που επικρατούσαν μετά το σεισμό. Αλλά δεν είναι ένα κανονικό διδακτήριο. Είναι προσωρινή λύση ανάγκης.
Εμείς ως τοπική κοινωνία τί κάναμε και τι κάνουμε;
Τα ερωτήματα που διατυπώνονται (χωρίς να περιμένουμε σώνει και καλά απαντήσεις) είναι:
- Τί έκανε για το σχολείο αυτό η δημοτική αρχή Γαληνού;
- Τί έκανε (ή τί προτίθεται να κάνει -αφού μόλις ξεκίνησε) η δημοτική αρχή του Βέρου;
- Τί έκανε το προηγούμενο τοπικό συμβούλιο και τι έκανε (ή τί προτίθεται να κάνει) το νέο ;
- Τί έκαναν οι εκπαιδευτικοί του Δημοτικού και του Νηπιαγωγείου;
- Τί έκανε ο Σύλλογος γονέων και κηδεμόνων;
Τα παραπάνω ερωτήματα δεν υπονοούν ότι όλοι αυτοί δεν έκαναν τίποτα. Διότι άλλοι έκαναν πολλά, άλλοι λίγα και άλλοι τίποτα. Τα ερωτήματα τίθενται για να καταδειχτεί η ανάγκη -αφού μέχρι τώρα δεν υπάρχει καμιά πρόοδος- να υπάρξει μια συντονισμένη κοινή προσπάθεια όλων αυτών (με τη συνηγορία και των λοιπών φορέων του χωριού) να ξεκολλήσει το θέμα και να μπει στις ράγες της ανοικοδόμησης.
Επαναλαμβάνουμε την άποψή μας ότι πρόκειται για έναν καθοριστικό παράγοντα του μέλλοντος του χωριού μας!
Υπάρχει ενδιαφέρον από καθηγήτρια του Μετσόβειου Πολυτεχνείο και δη από την Αρχιτεκτονική Σχολή να μελετηθεί το Σχολείο σε επίπεδο προμελέτης από μεταπτυχιακά τμήματα. Απαιτείται σύνταξη τοπογραφικού διαγράμματος του οικοπέδου.
Θεωρώ ότι αν πράγματι υπάρχει το ενδιαφέρον αυτό θα πρέπει η καθηγήτρια να έρθει σε επικοινωνία είτε με τον Πρόεδρο του τοπικού συμβουλίου είτε με τη διευθύντρια του σχολείου για να ζητήσει αυτά που χρειάζεται και να προχωρήσει η υπόθεση.
Η παραπάνω μελέτη θα γίνει στα πλαίσια μαθήματος. Το θέμα είναι να συνταχθεί τοπογραφικό με υψόμετρα είτε από μηχανικό εκτός Δημοσίου είτε από μηχανικό του Δήμου Δυτικής Λέσβου. Στα ίδια πλαίσια αφού κατ’ αρχήν συνταξαμε τοπογραφικό έχουν μελετηθεί σε επίπεδο προμελέτης η Αγροτολέσχη, το γραφείο της κοινότητας και το κτήριο Κοντοσφύρη.
Σχετικά με το θέμα του σχολείου μας ο Σύλλογος γονέων και κηδεμόνων του Δημοτικού σχολείου και του Νηπιαγωγείου προέβη στις παρακάτω ενέργειες:
* Στις 26 Ιουνίου 2017 λίγες μέρες μετά το σεισμό με επιστολή μας ζητήσαμε από τους αρμόδιους φορείς να στηθεί προκατασκευασμένο διδακτήριο και ταυτόχρονα να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες για την ανακατασκευή του κανονικού.
* Στις 28.6.2017 με επιστολή μας προς το Δήμο ζητήσαμε να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες για την έκδοση οικοδομικής άδειας για το σχολείο.
Στις 4/3/18 ζητήσαμε από το Δήμο να προβεί στις απαιτούμενες ενέργειες για την ανακατασκευή του σχολείου μας και να μας ενημερώσει σε ποιο ακριβώς στάδιο βρίσκεται το θέμα. Απάντηση καμιά.
* Στις 28/5/18 ζητήσαμε από το Κολλέγιο να μας διευκρινίσει ακριβώς για τις προθέσεις του ύστερα απ’ την κυκλοφορία της είδησης ότι η ΚτΥ είχε δώσει την πληροφορία για 1300 τ.μ. Το Κολλέγιο μας απάντησε (στις 20/6/18) και μας εξήγησε πως έχει το θέμα και μας διαβεβαίωσε ότι θα προσφέρει την υλικοτεχνική υποδομή
* Στις 3/7/ 18 ζητήσαμε από την ΚτΥ να μας εξηγήσει από που προέκυψε το νούμερο 1300 τμ και να μας πει ποιο είναι το πρόγραμμά του σχετικά με το σχολείο μας. Απάντηση δεν πήραμε.
* Στις 17/7/19 ενημερώσαμε αναλυτικά με επιστολή μας όλους τους νέους αιρετούς (δήμαρχο, όλους τους δημοτικούς συμβούλους της ενότητας Πολιχνίτου, τον Πρόεδρο του χωριού και όλους τους κοινοτικούς συμβούλους) που θα αναλάμβαναν τα καθήκοντά τους σε λίγες μέρες πως έχει το θέμα του σχολείου μας και σε ποιες ενέργειες είχαμε εμείς προβεί και ζητήσαμε να το βάλουν στις άμεσες προτεραιότητές τους.
Αυτές είναι οι γραπτές ενέργειες μας. Υπήρξαν βέβαια και τηλεφωνικές οχλήσεις και ενημερώσεις προς διάφορους φορείς σε συνεργασία και με τη διεύθυνση του σχολείου μας.