Συμπτωματικά λίγες μέρες πριν ανακοινώσει (σήμερα) το Υπουργείο Παιδείας το νέο τρόπο λειτουργίας της Γ Λυκείου και της εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ο «ρακοσυλλέκτης της παράδοσης» Ανδροκλής Τσέλεκας έφερε στη Βιβλιοθήκη ένα (στραπατσαρισμένο) αντίτυπο –το οποίο είχε πεταχτεί από κάποιο υπό κατεδάφιση σπίτι- με το σχέδιο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης του Παπανούτσου το 1964.
Αξίζει τον κόπο να παραθέσουμε μερικά βασικά χαρακτηριστικά του για να γίνει σύγκριση των δυο συστημάτων αλλά και μερικά ασήμαντα που δείχνουν την αλματώδη μετεξέλιξη της τεχνολογίας.
- Όλες οι λιγοστές τότε σχολές (δεδομένου ότι Πανεπιστημιακά ιδρύματα ήταν τα Πανεπιστήμια Αθήνας και Θεσσαλονίκης, το Μετσόβιο Πολυτεχνείο, η ΑΣΟΕΕ, η Πάντειος και οι Βιομηχανικές του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης) ήταν ομαδοποιημένες στον Φιλολογικό θεολογικό, στον Φυσικομαθηματικο-Γεωπονοδασολογικό-Ιατροφαρμακευτικό, στον Πολυτεχνικό και στον Οικονομικό τομέα. Δηλαδή τέσσερις ομάδες.
- Τα μαθήματα που εξετάζονταν είχαν διαφορετικό συντελεστή για κάθε τμήμα. Για παράδειγμα τα Μαθηματικά είχαν συντελεστή 8 για το Μαθηματικό τμήμα και 3 για το Φαρμακευτικό.
- Κάθε υποψήφιος μπορούσε να δηλώσει σχολές-τμήματα δυο το πολύ ομάδων. Είχε δικαίωμα να δηλώσει κάποιο τμήμα αν το άθροισμα των γινομένων του κάθε βαθμού επί τον συντελεστή του ήταν μεγαλύτερο από 190. Τότε κατατάσσονταν στον πίνακα εισακτέων που συνέτασσε κάθε τμήμα ξεχωριστά.
- Όταν αποφάσιζε σε ποια σχολή από όσες μπορούσε να εισαχθεί θα φοιτούσε έπρεπε ο ίδιος να ενημερώσει όλες τις άλλες στων οποίων τους πίνακες εισακτέων είχε καταταχθεί για να τον διαγράψουν.
- Για τις Παιδαγωγικές Ακαδημίες και τη μοναδική σχολή Νηπιαγωγών της Καλλιθέας έπρεπε να δώσει ξεχωριστές εξετάσεις σε όποια σχολή επέλεγε.
- Εξεταστέα ύλη ήταν όλη η διδακτέα ύλη στα πρακτικά Γυμνάσια (όλων των τάξεων) και για τα Αρχαία Ελληνικά όλα τα κείμενα Αττικής διαλέκτου.
- Κάθε εξεταζόμενος έπρεπε να έχει μαζί του δυο μολύβια διαρκείας ή ένα στυλογράφο ή κονδυλοφόρο με μελάνι.
- Στην εξέταση των μαθηματικών έπρεπε να έχει μαζί του λογαριθμικούς πίνακες.
- Τα θέματα μεταδίδονταν ραδιοφωνικά.
- Οι εξεταζόμενοι δεν είχαν δικαίωμα να υποβάλλουν καμιά ερώτηση.