Πριν 8 δεκαετίες

Η παρακάτω απόδειξη δίνει μια πολύ σαφή εικόνα της οικονομικής κατάστασης που επικρατούσε στο χωριό και στο νησί μας γενικότερα τη δεκαετία του 1940.

Τέτοιες αποδείξεις υπήρχαν για όλους ή για πάρα πολλούς κατοίκους του χωριού μας.

Η αναφερόμενη “Εθνική Ένωσις Δημοκρατικών Λέσβου” ήταν το αντίπαλο δέος του ΕΑΜ την εποχή εκείνη (Οκτώβριος 1945) όπως προκύπτει από το παρακάτω τεύχος της εφημερίδας που υπάρχει στην ψηφιακή βιβλιοθήκη της Βιβλιοθήκης Μυτιλήνης.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Δημοσιεύθηκε στη Ειδήσεις | Σχολιάστε

Για τους μετανάστες μας

Γράφει στο πίσω μέρος της φωτογραφίας ο δεύτερος από αριστερά: “Ενθύμιον την ημέρα που έφυγα από τον Πειραιά 5/4/1964. Γεώργιος Κ. Γεωργάκας” και συνεχίζει “την στέλνω από το Κολόμπο στις 18/4/1964”

Μια ακόμα αναχώρηση χωριανών μας για την μακρινή Αυστραλία. Μια αναχώρηση με την ελπίδα για μια καλύτερη ζωή. Αλλά και με πίκρα για τον αποχωρισμό, ίσως για πάντα -όπως και συνέβη- από την πατρίδα, από τους δικούς τους ανθρώπους, από τον τόπο στον οποίο ανδρώθηκαν.

Η μουντάδα στα πρόσωπα όλων αντικατοπτρίζει την σκοτεινιά της σκέψης, το τσίμπημα της ανησυχίας στην ψυχή για το μεγάλο ταξίδι και το άγνωστο της νέας ζωής.

Ελπίδα για το καλύτερο και στεναχώρια για το άγνωστο συνόδευαν κάθε μετανάστη που άρχιζε το ταξίδι της ξενιτιάς.

Σημείωση 1: στη φωτογραφία υπάρχουν και άλλοι χωριανοί. Όποιος τους αναγνωρίζει με σιγουριά ας τους αναφέρει με ένα σχόλιο

Σημείωση 2: Ένα ακόμα κομμάτι του παζλ των χωριανών μας μεταναστών που η Βιβλιοθήκη του χωριού μας επιχειρεί να συμπληρώσει.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Δημοσιεύθηκε στη Ειδήσεις | 1 σχόλιο

Στη μνήμη του Στόκλη Νικέλλη

Σήμερα συμπληρώνεται ένας χρόνος από το τελευταίο αντίο στον Στόκλη (Θεμιστοκλή).

Τα παιδιά του, Ειρήνη και Στέλιος, τιμώντας την μνήμη του αγαπημένου τους πατέρα πρόσφεραν:

  1. Στον Πολιτιστικό σύλλογο του χωριού μας “Άγιος Κωνσταντίνος” 100€
  2. Στον μουσικό κουμπαρά της Βιβλιοθήκης του χωριού μας 100€

Οι δυο Σύλλογοι ευχαριστούν την Ειρήνη και τον Στέλιο και εύχονται να απολαύσουν και οι ίδιοι τα όσα πρόσφεραν στον πατέρα τους.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Δημοσιεύθηκε στη Ειδήσεις | Σχολιάστε

Ανορθόδοξη απόφαση

Οι αρμόδιοι για την ανακύκλωση αποφάσισαν την μείωση του αριθμού των κάδων για την ανακύκλωση των συσκευασιών στα Βατερά, με δεδομένο ότι τους χειμερινούς μήνες μειώνονται κατά πολύ οι κάτοικοι τους. Λογική η απόφαση.

Από την αριστερή πλευρά της παραλίας (καθώς βλέπουμε τη θάλασσα) άφησαν μόνο δύο. Έναν δίπλα στο “Θάλασσα” και έναν δίπλα στο “HOLA”. Σε όλη την υπόλοιπη διαδρομή δεν υπάρχει κανένας κάδος για την ανακύκλωση.

Στο πιο κεντρικό σημείο των Βατερών (τώρα τον χειμώνα), όπου υπάρχει το φαρμακείο, το πρατήριο του αρτοποιείου και το”Πλατανάκι”, και επομένως πηγαίνει πολύς κόσμος, δεν υπάρχει κάδος ανακύκλωσης.

Δεν το καταλαβαίνουν ότι έτσι περιορίζουν την ανακύκλωση μόνο στους φανατικούς υποστηρικτές τους; Ο μέσος άνθρωπος, αφού δεν βλέπει κοντά του μπλε κάδο, θα πετάξει την σακούλα του με τα ανακυκλώσιμα υλικά μαζί με τα άλλα σκουπίδια.

Ας αναθεωρήσουν την χωροταξική κατανομή των κάδων.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Δημοσιεύθηκε στη Ειδήσεις | Σχολιάστε

Στη μνήμη Μαρίας και Γεωργίου Αξιωτάκη

Στη μνήμη της Μαρίας και του γιου της Γιώργου, η οικογένεια του Στρατή Δ. Τσαμουρά πρόσφερε στη Βιβλιοθήκη του χωριού μας το ποσό των 100€

Η Βιβλιοθήκη ευχαριστεί

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Δημοσιεύθηκε στη Ειδήσεις | Σχολιάστε

Στη μνήμη Φωτεινής Καραμήτρου

Στη μνήμη της Φωτεινής Καραμήτρου, οι οικογένειες Στρατή Δ. Τσαμουρά, Αιμιλίας Δ. Τσαμουρά και Κώστα Γ. Τσαμουρά πρόσφεραν στη Βιβλιοθήκη του χωριού μας το ποσό των 150€

Η Βιβλιοθήκη ευχαριστεί.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Δημοσιεύθηκε στη Ειδήσεις | Σχολιάστε

Γέμισε βραχάκια η παραλία!

Γέμισε βραχάκια η αμμουδιά και πλάκες στο κεντρικό μέρος της τα Βατερά, απόδειξη της τεράστιας ποσότητας άμμου που μετακινήθηκε.

Το κακό είναι ότι απομακρύνθηκε άμμος και στο επάνω μέρος της παραλίας και φάνηκαν οι ρίζες από τα ρείχια που υποσκάπτονται. Αν ξανασυμβεί τέτοιο κακό δεν είναι απίθανο να πάθει ζημιά και ο παραλιακός δρόμος.

Το καλό απ’ τη χτεσινή μέρα είναι ότι ενεργοποιήθηκε άμεσα η πολιτική προστασία και αποκαταστάθηκε η βατότητα του δρόμου.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Δημοσιεύθηκε στη Ειδήσεις | Σχολιάστε

Επαληθεύτηκε το 112

Χτες το απόγευμα μας ήρθε το μήνυμα από το 112 για επικίνδυνους ανέμους. Η αλήθεια είναι ότι δεν το δώσαμε και πολύ σημασία επειδή μέχρι τότε η νοτιά ήταν ισχυρή μεν αλλά ανεκτή. Τη νύχτα όμως είδαμε και την άγρια όψη της “Μπεντίνας” με πολύ δυνατό νοτιο-δυτικό άνεμο, που έβγαλε τη θάλασσα στο δρόμο.

Δεν βράχηκε απλά ο δρόμος από τα κύματα. Γέμισε με άμμο και κροκάλες.Αν όχι αδιάβατος, έγινε σίγουρα πολύ δύσβατος. Ο δυνατός αέρας προκάλεσε και άλλες ζημιές και ε πολλά σημεία κυριολεκτικά ξέσκαψε την άμμο!

Η εικόνα αυτή είναι στις 10 η ώρα το πρωί, όταν είχαν απομακρυνθεί οι μεγάλες πέτρες

Συνεργείο του Δήμου καθάρισε σχετικά τον παραλιακό δρόμο.

Πάντως μαζέψαμε ακόμα 10 χιλιοστά στο βροχόμετρο.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Δημοσιεύθηκε στη Ειδήσεις | Σχολιάστε

Μια απάντηση

Πήραμε την παρακάτω επιστολή-απάντηση σε προηγούμενη ανάρτησή μας με τίτλο Ας τα φροντίσει τουλάχιστον ο ιδιοκτήτης τους. Επειδή σ’ αυτήν είχε δημοσιευτεί μια επιστολή θεωρούμε σωστό να δημοσιεύσουμε και την απάντηση χωρίς την παραμικρή παρέμβαση στα (ανθρώπινα) συντακτικά ή ορθογραφικά λάθη. Η μόνη παρέμβαση αφορούσε την αντικατάσταση ενός ονόματος με τρεις τελείες για ευνόητους λόγους.

Κύριε Στρατό καλησπέρα! Βάλατε μια ανάρτηση για τα γαϊδουράκια που τόσο ενδιαφέρονται οι Ολλανδοί γιατί περνάν και τους βάζουν φρέσκο νερό και χλωρή τροφή! Που τόσο ενδιαφέρονται και αγαπάνε! Και σε κάποια διάρκεια έτρεχαν ανέμελα στο δρόμο. Τελικά βλέπω πως έχουμε χάσει λίγο την κατάσταση, τα γαϊδουράκια και ταυτίζονται και ποτίζονται!!! ΓΙΑ ΑΥΤΌ και είναι και όπως είναι.Τωρα αν ο καθένας έχω χρόνο για να ασχοληθείτε με των άλλων τα ζώα γιατί του αρέσουν και θέλει να φαντάζεται ότι θέλει νομίζει αυτό δεν μπορεί κανείς να το ελέγξει. Επίσης το ότι είχαν αφήσει ανοιχτό το κάγκελο στο χωριό, εκεί που είχαμε τα ζώα και βγήκαν το απόγευμα αργά και τα συναντάσε … στο γυρισμό από την δουλειά της και έτρεξε να το βάλει στο fb γιατί εγώ το πρωί τα έψαχνα και μου το είπαν πως έγιναν διάσημες! Καλά θα ήταν πριν γράφουμε ότι και οποίοι, Και επειδή ζούμε σε μια χούφτα ανθρώπων και γνωριζόμαστε παρά πολύ καλά ,ας μπαίνουμε στο μεγάλο κόπο να στείλουμε ένα μήνυμα στους άμεσα εμπλεκόμενους! Μια και είμαστε όλοι γνωστοί πρίν κάνουμε διάφορες λανθασμένες κινήσεις! Διότι κάποιοι είναι για δικούς τους λόγους κακόβουλοι . Οι παππούδες μας είχαν και αυτοί ζώα , γιατί είμαστε σε χωριά καί ήταν επιλογή μας να ζήσουμε εδώ. Μην είμαστε μόνο φιλική με τους ξένους, γιατί αυτούς δεν τους γνωρίζουμε παρα ότι μας έχουν αφήσει να δούμε. Αυτά ένιωσα το μεγάλο παραπάνω να σας τα αναφέρω διότι και βλέπω και ακούω διάφορα άλλα δεν σχολιάζω, γιατί τα λόγια είναι πούπουλα που φεύγουν και δεν μαζεύονται,με όλοι την εκτίμηση μου σε εσάς και την μεγάλη πορεία και αγώνα που κάνετε για το χωριό μας.Καλο απόγευμα Κύριε Στρατό.

Μήνυμα από Marina Linardou

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Δημοσιεύθηκε στη Ειδήσεις | Σχολιάστε

Η “Μπετίνα” ήρθε, η Κατερίνα γιορτάζει.

Μετά τα μεσάνυχτα δυνάμωσε η νοτιά και λίγο αργότερα ήρθε η βροχή, που κατέληξε την αυγή σε μια μικρής διάρκειας καταιγίδα, με συνολική συγκομιδή 12 χιλιοστά στο βροχόμετρο. Στη συνέχεια έχουμε λιακάδα με τη νοτιά να μην είναι κάτι το ιδιαίτερα σημαντικό.

Παρά την πρωινή κακοκαιρία το εκκλησάκι της Αγίας Κατερίνας λειτουργήθηκε κανονικά.

Σήμερα γιορτάζουν οι -αρκετές- Κατερίνες και αύριο η Στέλλα και ο Στέλιος.

Χρόνια πολλά σε όλους με υγεία.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Δημοσιεύθηκε στη Ειδήσεις | Σχολιάστε