Μπορείτε να κλείνετε ραντεβού στα τακτικά εξωτερικά ιατρεία του Νοσοκομείου Μυτιλήνης ηλεκτρονικά. Θα πρέπει να γίνει εγγραφή στη διεύθυνση https://vostanio.gov.gr/e-rantevou .
Θα χρειαστείτε ΑΜΚΑ και ΑΦΜ και να έχετε προσωπική διεύθυνη email
Μπορείτε να κλείνετε ραντεβού στα τακτικά εξωτερικά ιατρεία του Νοσοκομείου Μυτιλήνης ηλεκτρονικά. Θα πρέπει να γίνει εγγραφή στη διεύθυνση https://vostanio.gov.gr/e-rantevou .
Θα χρειαστείτε ΑΜΚΑ και ΑΦΜ και να έχετε προσωπική διεύθυνη email
Είδαμε σήμερα στον παραλιακό δρόμο των Βατερών το αυτοκίνητο που πλύνει τους κάδους των απορριμμάτων. Αυτό πρέπει να γίνεται πολύ συχνά, όσο το επιτρέπουν, ισόρροπα φυσικά, οι ανάγκες όλων των χωριών του Δήμου. Αλλά δεν φτάνει! Μόνο ο ένας δεν αρκεί. Ό,τι και να κάνει ο Δήμος αν δεν ενεργούμε εμείς ορθολογικά στην διαχείριση των απορριμμάτων μας και πετάμε μέσα στους κάδους ό,τι να ‘ναι, η δυσωδία δεν θα λείψει.
Οι κάδοι της ανακύκλωσης είναι πολύ λίγοι και δεν εξυπηρετούν τις ανάγκες των νοικοκυριών. Φυσικά και γι αυτούς τους κάδους χρειάζεται ορθολογική διαχείριση. Είναι γεγονός: κρατά μια διαφανή σακούλα με σκουπίδια, προσπερνά δυο κάδους για τα απλά απορρίμματα, που δεν είναι γεμάτοι, και ρίχνει τη σακούλα στον μπλε κάδο της ανακύκλωσης.
Πωλειται ελαιοκτημα τριων στρεμματων στην θεση Αραβαντινου με 36 ελαιοδενδρα
Πωλειται ελαιοκτημα δυο στρεμματων στην θεση Πατουμενη με 24 ελαιοδενδρα προσφατως κλαδεμενο και οργωμενο
Πωλειται αγροτεμαχιο τεσσαρων στρεμματων στην θεση Λειβαδι με πηγαδι δηλωμενο στην Δ/νση Υδατων Βορειου Αιγαιου
Ολα τα ανωτερω πωλουνται μαζι
Επισης πωλειται αγροτεμαχιο τεσσαρων στρεμματων οικοδομησιμο στην θεση Στραβη Βαλανιδα
Τηλ.επικοινωνιας κος Γιωργος 6944917420
Αναφερόμενος στα γεγονότα της 20ης Ιουλίου 1974 στα Βατερά, ο Γιώργος Τάτσος μας πληροφορεί ότι την είδηση για την εισβολή των Τούρκων στην Κύπρο, την έδωσε στον Νίκο Ψωμά ο Τζίμης (Δημήτρης ) Αγγελέρος, θείος του Θεοχάρη Αγγελέρου, ο οποίος την είχε ακούσει από την “Φωνή της Αμερικής”, συνηθισμένη καθημερινά πηγή πρωινής ενημέρωσης του.
Δημοσιεύτηκε το πρόγραμμα των καλοκαιρινών εκδηλώσεων του Δήμου Δυτικής Λέσβου. Σύμφωνα με αυτό στις 2 Αυγούστου θα έχουμε μια μουσική βραδιά στα Βατερά με την ορχήστρα του Δεμερτζή. Δεν αναφέρεται στην ανακοίνωση ο χώρος της εκδήλωσης και ο φορέας υλοποίησης.
Επίσης στο πρόγραμμα περιλαμβάνεται και μια εκδήλωση της Βιβλιοθήκης και συγκεκριμένα η θεατρική παράσταση με το έργο “οχτώ γυναίκες κατηγορούνται”, που θα πραγματοποιηθεί στις 4 Αυγούστου το βράδυ στην αυλή του Δημοτικού σχολείου.
Πενήντα εκδηλώσεις αναφέρονται στο πρόγραμμα του Δήμου απ’ τις οποίες οι 31 (ποσοστό 62%) είναι μουσικές βραδιές χωρίς κάτι άλλο ενώ υπάρχουν και πέντε όπου κάποια δρώμενα (όπως η γιορτή της Τράτας στη Σκάλα Πολιχνίτου) πλαισιώνονται από κάποια μουσικά σχήματα.
Στα Βατερά βέβαια θα γίνουν αρκετές ακόμα εκδηλώσεις, πέρα από αυτές που ανακοίνωσε ο Δήμος, τις οποίες θα μαθαίνουμε σιγά-σιγά. Ήδη έχει γίνει γνωστό ότι αρχές Αυγούστου θα γίνουν αγώνες δρόμου (ή κάτι τέτοιο) από το santavateradenexei, στις 9 Αυγούστου θα γίνει το αντάμωμα στην αυλή του σχολείου με πρωτεργάτες τον Ιππικό και τον Πολιτιστικό Σύλλογο και στις 12 Αυγούστου, στον ίδιο χώρο ένα νεανικό πάρτι από την εθελοντική ομάδα νέων.
Η Βιβλιοθήκη εκτός από την παραπάνω θεατρική παράσταση θα πραγματοποιήσει μια εκδήλωση για την ανάδειξη των αρχαιολογικών χώρων του χωριού μας στις 7 Αυγούστου και μια μουσική βραδιά από τα παιδιά και τους νέους του χωριού μας στις 18 Αυγούστου.
Για όλες τις εκδηλώσεις που θα πραγματοποιηθούν στα Βατερά θα υπάρξει πλούσια ενημέρωση μέσα από τις πολλές σελίδες του facebook που έχουν σχέση με πρόσωπα και φορείς του χωριού μας.
Η σελίδα μας θα σας ενημερώνει για κάθε εκδήλωση για την οποία θα μαθαίνει περισσότερα με οποιονδήποτε τρόπο.
Το πρωί της 20ης Ιουλίου 1974 κατέβηκα στο μαγαζάκι του Νίκου Ψωμά (εκεί όπου σήμερα είναι ο ΜΥΛΟΣ) για να πάρω λίγη ζάχαρη για να κάνει η μητέρα μου κάποιο πρόχειρο γλυκό, μέρα που ήταν, πανηγύρι τ’ αγιού Λιά!
Ο κυρ Νίκος ήταν φανερά προβληματισμένος και μου είπε ότι κάποιοι Βατεριανοί (δεν θυμάμαι ονόματα), που ζούσαν στο εξωτερικό, είχαν ακούσει ειδήσεις από ξένο ραδιοσταθμό και είχαν μάθει ότι οι Τούρκοι πραγματοποιούν απόβαση στην Κύπρο. Τα πράγματα δεν είναι καλά, μου είπε.
Ανεβαίνοντας στο σπίτι μετέφερα την είδηση και προσπάθησα να μάθω περισσότερα από το ραδιόφωνο. Ήταν η περίοδος της χούντας. Οι δυο κρατικοί ελληνικοί σταθμοί (ΕΡΤ και ΥΕΝΕΔ) μετέδιδαν μόνο εμβατήρια, χωρίς καμιά άλλη πληροφορία. Η προσπάθεια να “πιάσω” Λονδίνο ή Ντόυτσε Βέλε, απ’ τους οποίους σταθμούς τότε είχαμε μια αντικειμενικότερη πληροφόρηση, υπήρξε άκαρπη. Κάποια στιγμή μετέδωσαν και οι ελληνικοί σταθμοί την είδηση με πολλές πατριωτικές κορώνες και την πληροφορία ότι κηρρύσεται γενική επιστράτευση.
Εγώ βρισκόμουν ένα μάθημα πριν το πτυχίο στο πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και δεν είχα πάει στο στρατό ακόμα. Κατέβηκα στην παραλία, όπου είχε αρχίσει να συγκεντρώνεται αρκετός κόσμος. Το μαγαζί στο οποίο στεγάζεται σήμερα η Veggera ήταν ενιαίο με το διπλανό (κλειστό σήμερα) και το είχε τότε ταβέρνα ο Αριστείδης Γερακέλλης, πανέτοιμος για το πανηγύρι, έχοντας σφάξει, πρωί-πρωί, μια κατσίκα. Παραδίπλα, εκτός απ’ τα περιφερόμενα παιχνιδάδικα, είχε στήσει τον πάγκο του με τον χαλβά ο Αγιασώτης “έμπορας”.
Είχε έρθει η ώρα που το ραδιόφωνο έδινε πληροφορίες σχετικά με την επιστράτευση. Ποια απολυτήρια του στρατού (χρώμα και αριθμούς) επιστρατεύονται. Ο κόσμος συνωθούνταν γύρω στο ραδιόφωνο, που το είχαν βγάλει έξω απ’ το μαγαζί και με “κατάνυξη” προσπαθούσε ο καθένας να καταλάβει αν επιστρατεύεται ή όχι. Ανάμεσα στον κόσμο κυκλοφορούσε με δυσκολία ο Αγιασώτης έμπορας χαλβατζής διαλαλώντας με χαμηλό τόνο: Παιδιά να χαλβάς, φεύγει ο χαλβάς!!!
Στη συνέχεια οι επίστρατοι έφυγαν για το “χρέος” τους και οι οικογένειες, αφού έφαγαν λίγο το μεσημεριανό στο σπίτι τους, τα “μάζεψαν” και έφυγαν για το χωριό, για μεγαλύτερη ασφάλεια, αν τυχόν και γίνονταν πόλεμος με την Τουρκία και είχαμε απόβαση στα Βατερά. Στα Βατερά έμειναν οι Τεατζήδες και ελάχιστοι ακόμα, νέοι στην πλειονότητα και νέες. Ανάμεσά τους ο υποφαινόμενος, ο Δημήτρης Συκάκης, ο οποίος υπηρετούσε ως αγροτικός γιατρός στο χωριό μας, και η μετέπειτα σύζυγός του, καθηγήτρια Μύρτα Χαραλαμπίδου.
Εμείς οι “ατρόμητοι” είχαμε το καθήκον να καταναλώσουμε και την κατσίκα του Αριστείδη και εγώ δεύτερο καθήκον να αποτελειώσω το γλυκό, που είχε φτιάξει η μητέρα, μιας και είχα μείνει μόνος στο σπίτι.
Το βράδυ μαζευόμασταν στου “ΖΟΥΡΟΥ”, που είχε τηλεόραση για να δούμε τις ειδήσεις. Μαζί οι αξιωματικοί και απλοί του στρατού και των ΤΕΑ.
Στις 23 Ιουλίου οι ειδήσεις έλεγαν ότι οι Τούρκοι κρατούσαν ως ασπίδες άμαχους ελληνοκύπριους και προχωρούσαν καταλαμβάνοντας επιπλέον εδάφη και ότι ο πόλεμος με την Τουρκία ήταν αναπόφευκτος. Οι πιέσεις από την οικογένεια, που είχε ήδη μετακινηθεί στο χωριό, να φύγω από τα Βατερά και να ανεβώ στο χωριό έγιναν εντονότερες και εγώ (δημοσίως) για να μην στεναχωριούνται αλλά (ιδιωτικώς) γιατί κάπου ανησύχησα κι εγώ, κατά τα μεσάνυχτα με το ραδιοφωνάκι -που είχε κολλημένη εξωτερική μπαταρία για να έχει καλύτερη απόδοση- στο χέρι πήρα το δρόμο της …λιποταξίας προς το χωριό. Στη διαδρομή έμαθα ότι επρόκειτο να έρθει, από τη Γαλλία, ο Καραμανλής στην Αθήνα και όλη η νύχτα πέρασε με το ραδιοφωνάκι στο αυτί μέχρι που επιβεβαιώθηκε η άφιξη με το εκκωφαντικό “ε ε έρχεται!” που τις στιγμές εκείνες λειτουργούσε και ως λυτρωτικό του φόβου των επερχόμενων δεινών!!!