Για τις Ιερές ακολουθίες στην ενορία μας

Όπως ανακοίνωσε σήμερα, στο τέλος της Θείας Λειτουργίας, ο Ιερέας του χωριού μας τις προσεχείς τρεις εβδομάδες τόσο η ακολουθία των χαιρετισμών κάθε Παρασκευή βράδυ όσο και η Θεία Λειτουργία κάθε Κυριακή θα γίνονται στην εκκλησία της Ζωοδόχου Πηγής στο χωριό που είναι μεγάλη και μπορούν όσοι εκκλησιαστούν να έχουν μεγάλες αποστάσεις μεταξύ τους.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Δημοσιεύθηκε στην Ειδήσεις. Αποθηκεύστε τον μόνιμο σύνδεσμο.

16 απαντήσεις στο Για τις Ιερές ακολουθίες στην ενορία μας

  1. Ο/Η Βασίλης Τεντόμας λέει:

    Αγαπητοί Βρισαγώτες, ιδιαίτερα εσείς που αισθάνεστε την ανάγκη να εκκλησιάζεσθε συχνά, σεβαστέ πατέρα Ξενοφών, λόγοι συνειδησιακοί δεν μου επιτρέπουν να σιωπήσω μετά την απόφαση για εκκλησιασμό στο ναό της Ζωοδ. Πηγής λόγω … κορονοιού.
    Ο ναός, γνωρίζετε, έχει πληγεί σοβαρά από τον σεισμό και έχει χαρακτηριστεί “κίτρινος” δηλ. απαγορεύεται η χρήση του γιατί υπάρχει κίνδυνος για τη ζωή των εισερχομένων σε αυτόν.
    Αν τελικά υλοποιηθεί η απόφασή σας και συμβεί κάποιο ατύχημα ή και δυστύχημα και χαθούν ζωές ποιός θα έχει την ευθύνη;
    Το εκκλησιαστικό Συμβούλιο και ο πρόεδρός του;
    Το κοινοτικό συμβούλιο;
    Ο δήμος Δυτικής Λέσβου;
    Ή η Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων;
    Ας αναλογιστείτε όλοι τις ευθύνες σας.
    Εγώ, αν και χωρίς να έχω καμμία ευθύνη, τα είπα για να έχω ήσυχη τη συνείδησή μου.
    Η διακινδύνευση της ζωής όταν δεν μπορεί να αποκλειστεί από την τεχνική επιστήμη είναι εγκληματική αμέλεια!

    • Ο/Η ΚΑΤΟΙΚΟΣ ΒΡΙΣΑΣ λέει:

      Κύριε Τεντόμα μας λέτε ότι «απαγορεύεται η χρήση του ναού γιατί υπάρχει κίνδυνος για την ζωή των εισερχομένων σε αυτόν» και σας ερωτώ :
      Δεν υπάρχει κίνδυνος για τους εισερχομένους στο χωριό (διαμένοντες, μηχανικούς, εργολάβους, εργάτες, περίεργους, μικροπωλητές κλπ αφού δεν έχουν γκρεμιστεί όλα τα «κόκκινα» σπίτια και ειδικά τα ετοιμόρροπα «ΜΝΗΜΕΙΑ» ?
      Δεν δουλεύουν καθημερινά συνεργεία, άλλα για κατεδαφίσεις, άλλα για ανοικοδόμηση, άλλα για επισκευές, άλλα για μεταφορά μπαζών κλπ ?
      Δεν κυκλοφορούν μπροστά από τα «ΜΝΗΜΕΙΑ» πεζοί, αυτοκίνητα, φορτηγά, εκσκαφείς , μπετονιέρες κλπ ?
      Γιατί δεν ανησυχείτε για όλων αυτών τον κόσμο που είναι πολύ περισσότερος και πιο νέος από αυτόν που θα πάνε στην «κίτρινη» εκκλησία ? αν την ώρα που περνά ένα φορτηγό γκρεμιστεί ένα «ΜΝΗΜΕΙΟ» ποιος θα έχει την ευθύνη ? ο οδηγός, ο μηχανικός, ο εργολάβος, το τοπικό συμβούλιο, ο δήμαρχος, ο συντονιστής, ο περιφερειάρχης, η ο υπουργός υποδομών ?
      Πως προεξοφλεί ή «τεχνική επιστήμη» ότι δεν διακινδυνεύουν ζωές στη Βρίσα και για την εκκλησία είναι «εγκληματική αμέλεια» ?
      Τί μέτρα έχει λάβει η πολιτεία για να μην πέσει κάποιο «ΜΝΗΜΕΙΟ» και σκοτώσει κόσμο ? και πότε θα λάβει όταν θα γίνει ατύχημα ? ή τα εργατικά ατυχήματα δεν μετράνε ?
      Και κάτι ακόμη, που ίσως γνωρίζετε, δύο καινούργια σπίτια έχουν ολοκληρωθεί και ακολουθούν άλλα πέντε και έπεται συνέχεια, θα επιτρέπεται στους ιδιοκτήτες τους να μείνουν ή επειδή υπάρχει η απαγόρευση κατοίκησης του χωριού δεν θα μπορούν να τα χαρούν? Και μέχρι πότε ? μέχρι να αναστηλωθούν τα «ΜΝΗΜΕΙΑ» ? αυτοί οι άνθρωποι αφού δεν θα μπορούν να μείνουν στα σπίτια τους θα πληρώνουν ΕΝΦΙΑ όπως πληρώνουν και όλα τα πράσινα σπίτια στη ΒΡΙΣΑ και ας απαγορεύεται να μείνουν?
      Δεν αμφιβάλω για την καλή σας πρόθεση να προειδοποιήσετε για κίνδυνο ατυχήματος, αλλά γιατί η λογική του κινδύνου μόνο για την εκκλησία ?

  2. Ο/Η Βασίλης Τεντόμας λέει:

    Όλα αυτά που λέτε είναι σωστά, αλλά όλο το χωριό είναι ακόμα “κίυρινο”, δηλ. απαγορεύεται η είσοδος και κυκλοφορία σε αυτό, εκτός όσων κάνουν κατεδαφίσεις, επισκευές, ανακατασκευής. (Όπως επιτρέπεται η παραμονή μαστόρων και εργατών μέσα σε κάθε “κίτρινο” κτίριο, γιατί πώς θα γίνει αλλιώς;).
    Για όλα τα υπόλοιπα που θίγετε θα πρέπει να απευθυνθείτε στους αρμόδιους κρατικούς φορείς και στον σημερινό συντονιστή.

  3. Ο/Η Γεωργή Κατερίνα λέει:

    Λυπάμαι που πρέπει εγώ πάλι να είμαι η «κακιά» και σε αυτή την περίπτωση. Δεν είναι μόνο η επικινδυνότητα της εκκλησίας. Είναι ο κίνδυνος του κορονοϊού. Όσο μακρυά και αν είστε ο ένας από τον άλλο κινδυνεύετε. Νομίζετε ότι δεν υπάρχουν κρούσματα στο χωριό. Και όμως μπορεί να υπάρχουν ασυμπτωματικοί που μπορεί να κολλήσουν άλλους και αυτοί άλλους. Σκεφτείτε τους αρρώστους που δεν θα μπορούν να έχουν ούτε καν την στοιχειώδη περίθαλψη σε ένα γεμάτο νοσοκομείο και θα πεθαίνουν μόνοι και αβοήθητοι στο σπίτι. Ξέρω ότι είναι παρηγοριά μέρες που είναι η εκκλησία ειδικά στα χωριά αλλά προέχει η υγεία και η ασφάλεια η δική σας και των δικών σας ανθρώπων. Με όλη την αγάπη μου.

  4. Ο/Η Λ λέει:

    Θα μπορούσε να λειτουργεί ο ιερέας κανονικά μέσα στην εκκλησία κ να έχουν ανοιχτά τα μεγάφωνα ούτως ώστε να ακούγεται η λειτουργία σε όλο το χωριό αλλά και όσοι πιστοί δεν επιθυμούν να εισέλθουν στο ναό να μπορούν να κάτσουν στο προαύλιο χώρο εφόσον το επιτρέπουν οι καιρικές συνθήκες πρώτον και δεύτερον με τις απαραίτητες αποστάσεις ο ένας από τον άλλον. Αυτό κατά τη γνώμη μου θα έπρεπε να γίνεται σε όλες τις εκκλησίες της χώρας μας.

  5. Ο/Η Μυρσίνη Μαργέτα λέει:

    Όταν προτρέπεις ανθρώπους να βγουν έξω σου κάνουν μύνηση. Όταν αποτρέπεις λόγο αθεϊσμού γιατί απαγορευετε;
    Αφήστε τον κόσμο στην δική του κρίση.
    Εμείς στο χωριό φάγαμε το πακέτο όλο μετά σεισμου. Δε φοβόμαστε. Εσείς τι ζόρι τραβάτε;

    • Ο/Η Ανώνυμος λέει:

      Κανένας δεν έχει το δικαίωμα κατά ”την δική του κρίση ” ‘όπως λέτε να κάνει πράξεις και ενέργειες που βοηθούν την διασπορά του ιου.
      Διότι ” το κατά την δική του κρίση ” σημαίνει σημαίνει διασπορά στην κοινότητα και στον υπόλοιπο πληθυσμό .
      Παρακολουθούμε και ακούμε τους ειδικούς και την ομάδα αντιμετώπισης που έχει συστήσει η πολιτεία .

      • Ο/Η Ανώνυμος λέει:

        Αγαπητή,
        Αν πάτε και κολήσετε και χρειαστεί να νοσηλευτείτε, είστε έτοιμη να παραδόσετε την κλίνη σας στην εντατική σε κάποιον που τήρησε τους κανόνες και όμως νόσησε? Πριν βιαστείτε να απαντήσετε ναι, ξανασκεφτείτε το.

  6. Ο/Η Τσάτσος Παναγιώτης λέει:

    Η ΕΠΙΣΤΗΜΗ απεφάνθει . Γράφουμε στα ….. παλαιότερα των υποδημάτων μας τα μέτρα που παίρνει η κυβέρνηση και όλες οι χώρες η μία μετά ην άλλη . Δικαίωμά σας να θέλετε να νοσήσετε αλλά δεν έχετε το δικαίωμα να μεταδώσετε τη νόσο σε άλλους ,αναπόφευκτο και ανεξέλεγκτο βέβαια .

  7. Ο/Η Ντινα λέει:

    Δηλαδή για να καταλάβω..Το να μην πάω στην εκκλησία για κάποιο χρονικό διάστημα αυτό σημαίνει ότι δεν είμαι δίπλα στο θεό…Το θέμα είναι αυτό η είναι να προστατέψουμε την υγεία μας και την υγεία των δικών μας ανθρώπων…Ας βάλουμε λίγο μυαλο…..Ο Θεός βλέπει όπου και αν είμαστε η πίστη υπάρχει μέσα μας…Ας σοβαρευτούμε και να δούμε λίγο την πραγματικότητα…Προτιμώ να κάτσω σπίτι μου και να έχω μπροστά μου αλλά πενήντα χρόνια να πηγαίνω στην εκκλησία…παρά να παίζω με έναν ιό και με μια εκκλησία με πολλές ζημιές και ένα σεισμό που μας θυμάται κάθε λίγο και λιγάκι…

  8. Ο/Η Μαργέτα Μυρσίνη λέει:

    Έχει τόσο πολύ κόσμο που θα φοβηθω. Αστείο μου φαίνεται ότι διαδραματίζεται.
    Αλλά τι περιμένεις; Μόνο πανικό σπέρνουν. Στα συλλαλητήρια όμως δε τα σκεφτοντε αυτά, κρίμα!

  9. Ο/Η Τσάτσος Παναγιώτης λέει:

    Το να έχει κάποιος μια άποψη είναι δικαίωμά του . Να καλλιεργεί τη διχογνωμία και να δημιουργεί σύγχυση στον κόσμο είναι χειρότερο από την άγνοια , απάνθρωπο και ποινικά κολάσιμο . Ας σταθούμε ήρεμοι αυτές τις δύσκολες για όλους μας στιγμές , πρωτόγνωρες καταστάσεις βιώνουμε , και ο Θεός ας μας λυπηθεί

  10. Ο/Η MΠΙΝΗ ΑΓΓΕΛΙΚΗ λέει:

    Η παράδοση της Εκκλησίας μας προβάλλει πολλά παραδείγματα αγίων, οι οποίοι εκουσίως έζησαν αποκομμένοι από την εκκλησιαστική ζωή και τη Θεία Κοινωνία. Ας μην ξεχνάμε την οσία Μαρία την Αιγυπτία, ας μην ξεχνάμε ένα πλήθος ασκητών και ερημιτών που, απομονωμένοι σε απάτητα βουνά ή απρόσιτες ερήμους ή και κλεισμένοι σε μικροσκοπικά κελιά ή και σε τάφους ακόμα, ζούσαν εξήντα και εβδομήντα χρόνια μακριά από τους ανθρώπους. Πολλοί από αυτούς, σύμφωνα με τα συναξάρια, κοινωνούσαν από αγγέλους. Βίωναν, όμως, αυτό το θαύμα, ακριβώς επειδή από αγάπη για τον Χριστό, αρνήθηκαν ακόμα και αυτήν την παραμυθία της Θείας Κοινωνίας!
    Ας μην ξεχνάμε αγίους που έζησαν ένα πολύ μεγάλο μέρος της ζωής τους κλεισμένοι σε φυλακές, διωγμένοι εξαιτίας της πίστης τους. Τρανό παράδειγμα ο άγιος Λουκάς Κριμαίας, αλλά και πολλοί άλλοι ιεράρχες, ιερείς, μοναχοί και λαϊκοί που φυλακίστηκαν ή στάλθηκαν εξορία σε στρατόπεδα συγκέντρωσης. Απομονωμένοι από τη Θεία Λειτουργία, απομονωμένοι από οτιδήποτε είχε σχέση με την Εκκλησία.
    Ας μην ξεχνάμε, όμως, και την έπαρση των Φαρισαίων, που επειδή τηρούσαν το γράμμα του Νόμου, αισθάνονταν ανώτεροι από τους υπόλοιπους ανθρώπους.
    Η δοκιμασία που τώρα περνάμε απαιτεί από εμάς την ασκητική της αγάπης. Γιατί είναι άσκηση να υπακούσουμε, άσκηση να υποταχθούμε, άσκηση να στερηθούμε αυτό που τόσο πολύ αγαπάμε.

  11. Ο/Η Μυρσίνη Μαργέτα λέει:

    Ο καθένας έχει το δικαίωμα να κάνει αυτό που επιθυμεί. Όμως σε κανέναν δε δίνω το δικαίωμα να μου πει τι θα κάνω. Έγινα κατανοητή;
    Δεύτερον: Όταν θα μάθετε τι παίζετε στις πλάτες όλων μας τότε θα με θυμηθείτε.
    Θα σας φαινοντε όλα γελεία.
    Προς το παρόν φυλαχτειτε από τραμπούκους που κινηγανε τη θρησκεία, και αφήστε τον κορονοιό.
    Καλή συνέχεια σας εύχομαι με υγεία και δύναμη.

    • Ο/Η Νίκος Ι. Αναγνώστου λέει:

      Μυρσίνη καλημέρα,

      Καταρχάς, έχεις απόλυτο δίκιο όταν λες ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να κάνει αυτό που επιθυμεί και κανένας δεν έχει δικαίωμα να σου πει τι θα κάνεις.
      Ώστόσο αν εσύ ή εγώ π.χ. γίνουμε ασυμπτωματικοί φορείς του ιού και δεν προσέχουμε, μπορεί να κολλήσουμε φίλους και συγγενείς , κάποιοι από αυτούς να νοσήσουν και κάποιοι από τους νοσούντες να καταλήξουν.
      Αυτό από πλευράς μας θα ήταν εγκληματικό και φαντάζομαι πως συμφωνείς!

      Τώρα σε ότι αφορά το δεύτερο σκέλος του σχολίου σου, τι παίζεται στις πλάτες μας; Η πηγή που σου το αποκάλυψε είναι εμπιστεύσιμη; αν το ξέρεις γιατί δεν μας το λες; ή μήπως το λες αλλά δεν γίνεσαι πιστευτή η κατανοητή; Έχει σχέση με τον ιό;

      Δεν σε καταλαβαίνω γι’ αυτό και τόσες ερωτήσεις.

  12. Ο/Η Ευαγγελία Πελέκου λέει:

    Νομίζω πως δεν υπάρχει λόγος να συζητάμε. Υπάρχει η υπ αριθμ. 2867/Υ1 /ΦΕΚ 872Β/16-3/2020 Απόφαση από κοινού των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων και Υγείας, η οποία αναστέλλει προσωρινά την τέλεση θρησκευτικών λειτουργιών σε όλες τις
    θρησκείες. Είναι απόφαση του Ελληνικού κράτους. Τα υπόλοιπα είναι αυτονόητα!!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.