Από τον κ. Τεντόμα
ΑΠΑΓΌΡΕΥΣΗ ΔΗΜΟΣΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΏΝ ΣΤΟΙΧΕΊΩΝ
Είναι γνωστό το πρόβλημα της αδυναμίας ενημέρωσης των σεισμοπαθών σχετικά με τις πληρωμές τους μέσω του ίντερνετ (ΔΙΑΥΓΕΙΑ), μετά την υποχρεωτική εφαρμογή και στην Ελλάδα σχετικής Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας.
Μετά από επίσκεψή μου στη ΔΑΕΦΚ συμφωνήθηκε να διαμορφωθεί και διατεθεί σε κάθε αιτούντα προς ΔΑΕΦΚ ένα έντυπο-δήλωση του κάθε σεισμοπαθούς, που θα καταθέτει στην υπηρεσία (εφόσον βέβαια το επιθυμεί) και θα δηλώνει ότι δεν έχει αντίρρηση να δημοσιοποιηθούν δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα που τον αφορούν.
Η πρώτη που το επιθυμεί είμαι εγώ. Πιστεύω ότι το ίδιο επιθυμούν και άλλοι, αρκεί πρώτον να ενημερωθούν έγκαιρα, και δεύτερον, οι διαδικασίες να μην είναι πάλι χρονοβόρες και εξουθενωτικές ειδικά γι αυτούς που είναι μακρυά και τους είναι δύσκολο να προμηθευτούν ακόμα και το έντυπο της δήλωσης. Επομένως υπάρχουν κ. Τεντόμα λύσεις αρκεί να τις ψάξουμε. Και η Ευρωπαϊκή ένωση κάνει καλά και προστατεύει τους πολίτες της, αλλά και οι πολίτες και δη οι ταλαιπωρημένοι πρέπει κατά κάποιον τρόπο να εξυπηρετούνται. Τώρα το αν μπορούν και αν το θέλουν θα δείξει.
Στο κάτω κάτω της γραφής υπάρχει και το web banking που λύνει όλα τα παραπάνω προβλήματα…. με on-line ενημέρωση στη στιγμή….. παιχνιδάκι για κάποιον που blog-αρει. Και γιατί να ψάχνω στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ αν μπορώ να ενημερωθώ άμεσα μέσα από το web banking. Μη τα φορτώνουμε όλα στο κράτος….. λύσεις υπάρχουν πολλές….
Μα σοβαρολογείτε κ. Sami ; Πόσοι από τους συγχωριανούς μας έχουν την γνώση και την δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν όλα αυτά στα οποία αναφέρεστε; Και εγώ τα έχω αλλά νοιάζομαι για τους “αδύνατους” που το κράτος ή εμείς οι υποτίθεται επαΐοντες πρέπει να τους φροντίζουμε. Και πάρα πολλά πράγματα όσον αφορά τις νέες τεχνολογίες τα αγνοώ και με βοηθούν τα παιδιά μου για να είμαι ειλικρινής. Και για να ξανα είμαι ειλικρινής απορώ και εξίσταμαι γιατί δεν μιλάτε επωνύμως;
Αγαπητή μου κυρία.
Κανείς δεν αμφισβήτησε τις καλές σας προθέσεις και αν το κάνει κανείς, θα με βρείτε σύμμαχό σας. Προσωπικά δεν σας γνωρίζω, αλλά από τα γραφόμενά σας μπορεί να καταλάβει κανείς την αγάπη σας για το χωριό. Αλλά…. κάποιες φορές ο υπερβολικός ζήλος και η άγνοια των διαδικασιών μπορεί να έχει τα αντίθετα από τα προσδοκώμενα αποτελέσματα. Στην προκειμένη περίπτωση τι καταφέραμε? Να πρέπει να συμπληρώνει ο συχωριανός άλλη μια αίτηση. Να προσθέσουμε άλλο ένα διοικητικό βάρος στους υπαλλήλους της ΔΑΕΦΚ με το να ελέγχουν άλλη μια υπεύθυνη δήλωση, αν υπάρχει η δήλωση, αν είναι σωστά συμπληρωμένη, αν πρέπει , αν θέλει ή δεν θέλει κάποιος να δημοσιευτούν τα προσωπικά του στοιχεία. Ξέρετε τι επιπλέον φόρτος είναι για ένα υπάλληλο να ελέγχει μια επιπλέον υπεύθυνη δήλωση? Ξέρετε τι έχουν να αντιμετωπίσουν αυτοί οι υπάλληλοι και το άγχος τους να βρεθούν έκθετοι ανά πάσα στιγμή έναντι του νόμου? Στόχος μας πρέπει να είναι η απλοποίηση των διαδικασιών όχι η αύξησή τους!!!
Εσείς δηλαδή σοβαρά πιστεύετε οτι οι “αδύνατοι” περιμένουν να ενημερωθούν για το αν πληρώθηκαν από τις ιστοσελίδες? Δεν είναι λίγο οξύμωρο να ενημερώνονται από το internet (προφανώς με τη βοήθεια κάποιου γνωστού) και να μην μπορούν να κάνουν το ίδιο με το web banking?? Πραγματικά δεν μπορώ να το καταλάβω και συγχωρέστε με γι’αυτό.
Τέλος σας ενημερώνω οτι δεν έγραψα ως ανώνυμος. Είμαι ο Sam1. Εφόσον δεν προσβάλω κανέναν με τα γραφόμενά μου, δεν έχει καμία σημασία ποιο είναι το όνομα, το επώνυμο, το πατρώνυμο και όλη η πορεία μου στη ζωή που πιθανόν θα σας αποκάλυπτε ένα όνομα, που στην προκειμένη περίπτωση να μην σας έλεγε και τίποτα, μιας και δεν γνωριζόμαστε. Είμαι ο Sam1 και εκφράζω κάποιες απόψεις, δεν σας επιτέθηκα. Προβάλω μια γνώμη. Μπορεί να είναι λανθασμένη. Αντιμετωπίστε τις απόψεις μου και όχι το πρόσωπό μου. Σας ευχαριστώ.
Κύριε Sami όχι δεν μιλάτε προσβλητικά αλλά είτε σας γνωρίζουμε είτε όχι το επώνυμο κείμενο για μένα προσωπικά έχει μία κάποια άλλη βαρύτητα. Εγώ στην διαύγεια δεν ξέρω να μπαίνω. Στον λογαριασμό μου στην τράπεζα ξέρω. Είμαι 74 ετών και νοιώθω περήφανη που έστω και ελλιπώς χρησιμοποιώ το Ίντερνετ. Άλλοι στην ηλικία μου δεν ξέρουν ή δεν έχουν καν. Ο κ. Τεντόμας μας είπε ότι επειδή δεν μπορεί από εδώ και πέρα να μας ενημερώνει για τις ημερομηνίες που θα μπούν τα χρήματα για την κατεδάφιση λόγω των προσωπικών δεδομένων, και μετά για τις δόσεις ανέγερσης κ.τ.λ θα πρέπει επί καθημερινής βάσεως να πηγαίνουμε στην τράπεζα. Από κει ορμώμενη ζήτησα να μην ισχύσει κατα τον οποιονδήποτε τρόπο είναι δυνατόν το μέτρο. Επίσης τόνισα ότι ο κόσμος θα αγκαλιάσει την καινούργια απόφαση αρκεί να μην είναι οι διαδικασίες εξουθενωτικές και χρονοβόρες. Εσείς που όπως φαίνεται από τα γραφόμενά σας είστε γνώστης και θέλετε να ελαφρύνετε το έργο των υπαλλήλων της ΔΑΕΦΚ και να βοηθήσετε και τον κόσμο καταθέστε την πρότασή σας στους έχοντες εξουσίαν και μακάρι να ευοδωθούν οι προσδοκίες μας που σε τελική ανάλυση συμπίπτουν.
Έχω ήδη δημοσιεύσει παρακάτω μια πρόταση προς τον κ. Τεντόμα. Ευελπιστώ η πρόταση να αξιολογηθεί από τους αρμοδίους και να συνεισφέρει στην απλοποίηση των διαδικασιών για όλους.
Καλημέρα σας
Δεν μπορώ να ξέρω τί ακριβώς έχει συμβεί γιατί ακόμα και χτες αναρτήθηκαν στη διαύγεια επιδοτήσεις πυροπλήκτων με όλα τα στοιχεία… Καθημερινά αναρτώνται αποφάσεις με όλα τα στοιχεία. Μήπως κάποιος κατέφυγε σε ένδικα μέσα;;;
Μπορεί κάποιος να μας αναφέρει το νόμο που προβλέπει ότι η δημοσίευση των ονομάτων αυτών που παίρνουν δημόσιο χρήμα είναι παραβίαση των προσωπικών δεδομένων; Αριθμό και ΦΕΚ που έχει δημοσιευτεί.
Η Οδηγία της ΕΕ
http://www.opengov.gr/ministryofjustice/wp-content/uploads/downloads/2018/02/sxedio_nomou_prostasia_pd.pdf
Τέθηκε σε ισχύ σε όλες τις χώρες από 25/5/2018
Ως κανονισμός δεν χρειάζεται να ενσωματωθεί στη νομοθεσία κάθε χώρας.
Καλό είναι να μην φαινοντε τα ονόματα μιας και τελευταίο αυτό είχε σαν αιτία καυγά συγγενικου μου ατόμου με κάποιο άλλον σχετικά με τα χρήματα που πήρε από τις οικοσυσκευες
Προς κ. Τεντόμα.
Απ’ όσο μπορώ να γνωρίζω (και διορθώστε με αν κάνω λάθος) μέχρι τώρα, οι όποιες αποφάσεις (Εγκρίσεις-πληρωμές) της ΔΑΕΦΚ “ανέβαιναν” στην ΔΙΑΥΓΕΙΑ ονομαστικά και εσείς μετά από δική σας αναζήτηση ενημερώνατε τους διαχειριστές των ιστοσελίδων (vatera, myvrissa κτλ) για τα ονόματα των δικαιούχων και αυτοί με τη σειρά τους ανάλογα με την πολιτική τους είτε τα δημοσίευαν είτε όχι. Στη συνέχεια όσοι είχαν πρόσβαση στην πληροφορία (και καλή διάθεση) ενημέρωναν τους μη έχοντες πρόσβαση στις νέες τεχνολογίες. Επίσης οι πιο ψαγμένοι γνωρίζοντας του πως λειτουργεί η ΔΙΑΥΓΕΙΑ έψαχναν και έβρισκαν τις αποφάσεις που τους ενδιέφεραν. Στόχος σας η έγκαιρη και έγκυρη πληροφόρηση.
Και πάρα πολύ καλά κάνατε. Προσφέρατε άμεση ενημέρωση μιας και η παράδοση μιας απόφασης με τον πατροπαράδοτο τρόπο του ταχυδρομείου μπορεί να πάρει και 2 εβδομάδες. Επιτυγχάνεται όμως έτσι η ισότιμη και καθολική ενημέρωση όλων των ενδιαφερομένων? Προφανώς, όχι.
Προσωπικά η παραπάνω διαδικασία δεν πρέπει να ικανοποιεί κανέναν και θέλοντας να βοηθήσω και μόνο, προτείνω το εξής: ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΟΥ. Έχει νομοθετηθεί πολλά χρόνια πριν και μέχρι να τεθεί σε λειτουργία και επίσημα από κράτος από το 2019, με μια απλή συμπλήρωση του e-mail του κάθε σεισμόπληκτου στις υπεύθυνες δηλώσεις που καταθέτει (υπάρχει ήδη το πεδίο σε όλες τις υπεύθυνες δηλώσεις), κάθε απόφαση ψηφιακά υπογεγραμμένη που βγαίνει από την ΔΑΕΦΚ θα αποστέλλεται στον ενδιαφερόμενο και ΤΕΛΟΣ.
Έτσι θα έχετε προσωποποιημένη πληροφόρηση, άμεσα και έγκαιρα.
Και για να προλάβω τις όποιες αντιρρήσεις κάποιων: Α) όλοι οι φορολογούμενοι πολίτες έχουν κωδικούς taxisnet άρα έχουν δηλωσει και κάποιο e-mail, Β) οι αγροτικές επιδοτήσεις γίνονται στον ΟΠΕΚΕΠΕ με τη χρήση κάποιου e-mail. Άρα όλοι έχουν δηλωμένο κάποιο e-mail είτε δικό τους είτε κάποιου έμπιστου που τους εξυπηρετεί (συγγενικό πρόσωπο ή λογιστή). Γιατί να μην τους αποστέλλονται όλες οι αποφάσεις που τους αφορούν ηλεκτρονικά, αφού όλοι με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο έχουν πρόσβαση σε ηλεκτρονική αλληλογραφία?
Μήπως πρέπει να εξετάσετε και αυτόν τον τρόπο ενημέρωσης?
Σας ευχαριστώ εκ τον προτέρων για τις όποιες ενέργειες κάνετε.
Με εκτίμηση
1. Η εφαρμογή του νόμου για τα προσωπικά δεδομένα είναι υποχρεωτική και δεν μπορεί κανείς να υποχρεώσει τον δημόσιο υπάλληλο να παρανομήσει με κίνδυνο να του επιβληθούν κυρώσεις.
2. Ο ηλεκτρονικός τρόπος διακίνησης των εγγράφων δεν εφαρμόζεται ακόμη σε όλες τις υπηρεσίες (ούτε στη ΔΑΕΦΚ) και ούτε είναι εύκολο να εφαρμοστεί από τη μια μέρα στην άλλη.
3. Η παραλαβή των συστημένων επιστολών δεν μπορεί να γίνει ούτε να πιστοποιηθεί με μέιλ, αφού δεν έχει όλος ο κόσμος ηλεκτρονικό υπολογιστή.
4. Ας είμαστε ευχαριστημένοι να ακολουθηθεί η διαδικασία των δηλώσεων συνέναισης γιατί και αυτό δεν είναι σίγουρο ότι θα εφαρμοστεί. Πάντως εφόσον εφαρμοστεί δεν είναι καμία πρόσθετη ταλαιπωρία. Ας μη τα μεγαλοποιούμε.
5. Παρακάτω δίνω τη σχετική πληροφόρηση σχετικά με τη νομοθεσία περί προσωπικών δεδομένων.
https://www.lawspot.gr/nomikes-plirofories/voithitika-kemena/gkpd-oi-neoi-kanones-gia-tin-prostasia-ton-dedomenon-kai-tis
Διάβασα προσεκτικά όλα τα παραδείγματα που αναφέρονται στην οδηγία και δεν βρήκα πουθενά κάτι που να μοιάζει με την δική μας περίπτωση δηλαδή, την ενημέρωση της πολιτείας για τα χρήματα των φορολογουμένων τα οποία δαπανά προς όφελος άλλων επίσης φορολογούμενων πολιτών της. Μπορεί εγώ να μην καταλαβαίνω καλά αλλά οι διαφημίσεις γενικά, τα σούπερ μάρκετ, το FB και τα cookies προς ώφελος επιχειρήσεων, τί δουλειά έχουν με την χρηματοδότηση ενοικίου, κατεδάφισης και ανέγερσης σπιτιών σεισμόπληκτων συμπολιτών μας ή πυρόπληκτων κ.ο.κ. Όλα τα προσωπικά μας δεδομένα άλλως τε με τις φορολογικές μας δηλώσεις τα Ε1 Ε2 Ε9 που μας ζητούνται γενικά” όπου σταθούμε, και όπου βρεθούμε” είναι στην διάθεση κάθε υπαλλήλου σε άπειρες υπηρεσίες. Πιθανόν να είναι απλοϊκές οι σκέψεις μου και τα επιχειρήματά μου αλλά διαθέτω ένα “κοινό νου” και περιμένω κάποιος με περισσότερες γνώσεις να με διαφωτίσει. Επίσης πιστεύω ότι όλο αυτό ξεκίνησε από το FB και την μη διατήρηση κάποιων κανόνων εκ μέρους του και απο το σάλο που δημιουργήθηκε παγκοσμίως.
Το σχόλιο του ανώνυμου που ισχυρίζεται ότι ως κανονισμός της ΕΕ δεν χρειάζεται να ενσωματωθεί στη νομοθεσία μιας χώρας αυτοδιαψεύδεται αφού ο σύνδεσμος που παρατίθεται (και που δεν ανοίγει) σαφώς αναφέρεται σε sxedio nomou.
Από την απάντηση του κ. Τεντόμα πουθενά δεν βγαίνει ότι απαγορεύεται η δημοσιοποίηση ονομάτων όσων παίρνουν δημόσιο χρήμα.
Αν υπάρχει τέτοια νομική διάταξη ή ερμηνεία κάποιας άλλης ας δημοσιευτούν τα κείμενα ή ας δοθούν τα στοιχεία τους (αρ. ΦΕΚ κ.λπ).
Αλλιώς μένουν έκθετοι.
Αγαπητέ ανώνυμε BT. Φαίνεται ότι διαθέτετε κάποια στοιχειώδη επαφή με το διαδίκτυο.
Αναζητήστε GDPR και θα λάβετε τις απαντήσεις σας.
Απαγορεύεται με βάση τον κανονισμό η επεξεργασία προσωπικών δεδομένων χωρίς την έγγραφη έγκριση του ατόμου. Και όταν αυτή επιτρέπεται, επιτρέπεται για συγκεκριμένους λόγους.
Επίσης μπορείτε να ρωτήσετε οποιονδήποτε φίλο σας ή γνωστό σας, αν έχετε, δικηγόρο, νομικό, λογιστή. διαχειριστή ιστοσελίδας κ.λπ.
Το παραπάνω δεν σημαίνει ότι συμφωνεί κανείς με τον συντονιστή. Απλώς κάνατε μια ερώτηση η οποία απαντήθηκε. Διαβάστε λοιπόν πρώτα τον κανονισμό και μετά εκφράστε την άποψή σας , όταν την αποκτήσετε για την ερμηνεία του συντονιστή ή και του υπουργείου, ΔΑΕΦΚ, κ.λπ.