Η Βιβλιοθήκη Βρίσας «Κ. Τσέλεκα-Α. Νικέλλη» θέλοντας να προωθήσει την φιλαναγνωσία στα παιδιά απευθύνει πρόσκληση για το διάβασμα ενός τουλάχιστον ολοκληρωμένου λογοτεχνικού έργου, διηγήματος ή μυθιστορήματος, τις μέρες του καλοκαιριού .
Συγκεκριμένα:
- Για παιδιά τρίτης (δηλαδή που ολοκλήρωσαν τη δεύτερη τάξη) και τετάρτης Δημοτικού προτείνει να δανειστούν και να διαβάσουν ένα βιβλίο από μια σειρά βιβλίων, εκδόσεις διάφορων εκδοτικών οίκων (Πατάκη, Άγκυρας, Μορφωτικού Ιδρύματος Τράπεζας Πειραιώς, Αιολίδας κ.ά.) κατάλληλων για την ηλικία τους. Πρόκειται για βιβλία συγγραφέων με βαριά ονόματα (Ξενόπουλου, Παπαδιαμάντη κ.ά.) αλλά και σύγχρονων (Σαρή, Βαλάση, Μπουλιώτη κ.ά)
- Για παιδιά πέμπτης (δηλαδή που ολοκλήρωσαν την Τετάρτη δημοτικού) και έκτης τάξης του Δημοτικού σχολείου προτείνει το ίδιο με βιβλία κατάλληλα για τη δική τους ηλικία. Γι όλα τα παιδιά του Δημοτικού σχολείου υπάρχει η δυνατότητα επιλογής κάποιου άλλου βιβλίου εκτός της λίστας που ετοίμασε η Βιβλιοθήκη.
- Για μεγαλύτερα παιδιά προτείνει το διάβασμα ενός βιβλίου γραμμένου απ’ τους Αργύρη Εφταλιώτη, Στρατή Μυριβήλη, Ηλία Βενέζη και Ανέστη Λιβιέρη για να γνωρίσουν τη λογοτεχνία που ξεπήγασε στη λεσβιακή και γενικότερα την αιολική γη.
Τα παιδιά που θα ανταποκριθούν στην πρόσκληση της Βιβλιοθήκης, θα διαβάσουν τα βιβλία και θα προσκομίσουν δυο απλές εργασίες, ως απόδειξη του διαβάσματος, η Βιβλιοθήκη θα ανταμείψει με μια εκδρομή δωρεάν στο τέλος του καλοκαιριού στη Σκαμνιά- Σκάλα Σκαμνιάς για επίσκεψη στο σπίτι του Μυριβήλη και της ειδικής θεματικής αίθουσας στο λαογραφικό Μουσείο του χωριού.
Οι εργασίες που προτείνονται στα παιδιά είναι:
- Για την πρώτη κατηγορία (Γ και Δ Δημοτικού): (α) Γράφω ένα δικό μου τίτλο για το βιβλίο που διάβασα και με μια ζωγραφιά που θα στηρίζεται στο κείμενο δημιουργώ ένα καινούριο εξώφυλλο για το βιβλίο. (β) Σημειώνω πέντε τουλάχιστον προτάσεις που μου άρεσαν ή γράφω μια σύντομη περίληψη του βιβλίου (το πολύ 500 λέξεις)
- Για τη δεύτερη κατηγορία (Ε και ΣΤ Δημοτικού): (α) Με τον ίδιο τίτλο του βιβλίου γράφω μια δική μου ιστορία (500 περίπου λέξεις) ή γράφω ένα διαφορετικό τέλος για την ιστορία που διάβασα (β) Χαρακτηρίζω τρεις τουλάχιστον ήρωες του βιβλίου ή βρίσκω και γράφω πληροφορίες για τον/ην συγγραφέα
- Για την τρίτη κατηγορία: (α) Αναφέρω 2-3 προβληματισμούς που μου δημιουργήθηκαν απ’ το διάβασμα του βιβλίου συνδέοντάς τους με συγκεκριμένα κομμάτια του κειμένου. (β) Ποιον από τους χαρακτήρες του έργου θα ήθελες να έχεις φίλο/η; Εξήγησε με ένα κειμενάκι τους λόγους.
Πληροφορίες για την εκδρομή:
- Η εκδρομή θα πραγματοποιηθεί τέλος Αυγούστου ή αρχές Σεπτεμβρίου.
- Θα συμμετάσχουν μόνο τα παιδιά που θα ανταποκριθούν στην πρόσκληση και θα φέρουν τις (κάπως αξιόλογες) εργασίες. Τα παιδιά του Δημοτικού θα πρέπει να έχουν οπωσδήποτε ένα συνοδό. Για μεγαλύτερα παιδιά θα γίνει συνεννόηση με τους γονείς. Αν υπάρχουν θέσεις στο λεωφορείο θα μπορέσουν να συμμετάσχουν και άλλα ενήλικα άτομα.
- Σε περίπτωση που η ανταπόκριση στην πρόσκληση είναι πολύ μικρή ή για οποιοδήποτε άλλο λόγο δεν πραγματοποιηθεί η εκδρομή, τα παιδιά που θα ανταποκριθούν θα μοιραστούν δώρα αξίας ίσης με το κόστος του λεωφορείου για τη συγκεκριμένη εκδρομή.
- Περισσότερες πληροφορίες στη Βιβλιοθήκη