Ενημέρωση

Ο ιερέας του χωριού μας π. Ξενοφών Σάμιος μας ενημερώνει ότι:

Μεθαύριο Πέμπτη 1 Φεβρουαρίου, εορτή του αγίου Τρύφωνα, η Θεία Λειτουργία θα γίνει στη Ζωοδόχο Πηγή στη Βρίσα.

Την Παρακευή, 2 Φεβρουαρίου, εορτή της Υπαπαντής, η Θεία Λειτουργία θα γίνει στον άγιο Ευστάθιο στα Βατερά.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Δημοσιεύθηκε στη Ειδήσεις | Σχολιάστε

Των Τριών Ιεραρχών τα Βατερά

Τελέστηκε σήμερα η Θεία Λειτουργία προς τιμήν των Τριών Ιεραρχών στον Άγιο Ευστάθιο. Παραβρέθηκαν τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί του Δημοτικού σχολείου και του Νηπιαγωγείου του χωριού μας και ελάχιστα ακόμα άτομα. Ευτυχώς που η λιακάδα ημέρευε κάπως το σκηνικό του δυνατού βοριά και του ψύχους.

Μετά τη θεία Λειτουργία τελέστηκε αρτοκλασία υπέρ της υγείας των παιδιών και των εκπαιδευτικών και μνημόσυνο για τους ευεργέτες και τους δωρητές του σχολείου μας.

Είναι τεράστια η συμβολή των προσφορών των χωριανών μας αυτών στην υπόθεση της ποιοτικής εκπαίδευσης στο χωριό μας από τα χρόνια της Τουρκοκρατίας μέχρι σήμερα και το μνημόσυνο αυτό αποτελεί ελάχιστη απόδοση τιμής από την …απούσα τοπική κοινωνία.

Στη σελίδα μας έχουν καταχωρηθεί πριν από χρόνια τα ονόματα όλων όσων πρόσφεραν (δωρητών και ευεργετών) στην υπόθεση της παιδείας στο χωριό μας. Συμβάλλοντας στην διατήρηση της μνήμης τους (αιωνία η μνήμη, ψάλλεται) επαναλαμβάνουμε τα ονόματα των ευεργετών, όπως αυτοί είχαν χαρακτηριστεί, πριν από πολλά χρόνια, από τους εκπαιδευτικούς του σχολείου.

Ευεργέτες του Δημοτικού Σχολείου Βρίσας

  1. Ι. Λαμπρινού
  2. Γ. Μανκουρής: Δώρισε στο σχολείο το λιόκτημα  «Κουκβάς» και το          λιόκτημα «Μιτζίδια» της περιφέρειας Σταυρού, το οποίο πωλήθηκε στον Μ. Καρετέλλην
  1. Γ.Δ. Αρχικτήτωρ
  2. Μ. Πόδμα
  3. Μ.Ε. Μάκαρ
  4. Δ. Βούβρος : Δώρισε στο σχολείο τον τότε αγρό και σήμερα λιόκτημα «Τζίβα»
  5. Ευμορφία Βαβάλα: Πρόσφερε ομόλογο του Δήμου Πολιχνίτου, το οποίο κατείχε, αξίας 1200 μετζιτίων (από απλήρωτους μισθούς της, ως δασκάλας) με το οποίο ξεκίνησε η ανέγερση του σχολείου.
  6. Ε. Χ#Δημητρακέλλης
  7. Κ. Χ#Αντωνίου: Τα παιδιά του Γιώργος και Σπύρος «έχτισαν» το παρθεναγωγείο. Συγκεκριμένα ο Γιώργος δώρισε στο σχολείο το 5% των μετοχών του νέου ελαιοτριβείου που είχαν στήσει (1902) για να έχει το σχολείο έσοδα και μετά το θάνατό του ο αδελφός του Σπύρος τις εξαγόρασε αντί 330 λιρών και με το ποσό αυτό χτίστηκε το Παρθεναγωγείο (Μουσείο Φυσικής Ιστορίας). Επίσης ο Γιώργος, έμπορος λαδιού και σαπουνιού στο Γαλάτσι, έστειλε ένα καΐκι ξυλεία στα Βατερά για το Αρρεναγωγείο (σημερινό σχολείο)
  8. Αδέλφια Κ. Χ#Αντωνίου: όπως παραπανω
  9. Ν. Μπουλούτσος :Δώρισε στο σχολείο τον αγρό «Λιμνιά»
  10. Αριστ. Κωστομοίρης: Δώρισε στο σχολείο τον αγρό «Αγ. Θεόδωρος» ο οποίος πωλήθηκε το 1939 στον Γ. Ι. Νικέλλη
  11. Σύλλογος Βρίσας «Ομόνοια» :Πρόσφερε 7.000 δρχ με τις οποίες κατασκευάστηκαν οι δυο σιδερένιες εξωτερικές καγκελόπορτες του μαντρότοιχου.
  12. Δημ. Καραμάνος: Ο γιος του Πάνος, σε εφαρμογή της με αριθ. 3458/30-3-1939 διαθήκης του πατέρα του πρόσφερε στις 10-5-1939 4.920 δρχ
  13. Ειρήνη Ι. Γεωργή: Στις 3-9-1942 ο σύζυγός της Ι. Γ. Γεωργής πρόσφερε στη μνήμη της 20.000 (κατοχικές) δρχ.
  14. Μαρία Δ. Καραμάνου: Στις 21-7-1943 ο γιος της Χ. Δ. Καραμάνος πρόσφερε στη μνήμη της 200.000 (κατοχικές) δρχ.
  15. Θεραπεία Γ. Κανδύλη: Η μητέρα της Σαπφώ δώρισε στο σχολείο το λιόκτημα στη θέση «Κλουξ» στη μνήμη της και του πατέρα της Γεωργίου
  16. Γεώργιος Κανδύλης: Η σύζυγός του δώρισε το λιόκτημα στη θέση «Κλουξ»  στη μνήμη του και στη μνήμη της κόρης των Θεραπείας
  17. Σαπφώ Γ. Κανδύλη: Για την πιο πάνω δωρεά της η οποία έγινε με το 8014/21-9/1946 συμβολαίου του συμβολαιογράφου Πολιχνίτου Κ. Φ. Σκληρού
  18. Ευδοξία Αθ. Κωλέττη: Τα παιδιά της Ιωάννης, Ευστράτιος, Γεώργιος, Μυρσίνη (σύζυγος Κακάμπουρα) και Μαρία (σύζυγος Γ. Νικέλλη) κατασκεύασαν τα κιγκλιδώματα της ανακατασκευασθείσας μεγάλης διπλής σκάλας της πρόσοψης του διδακτιρίου αξίας 3000 δρχ.
  19. Δημήτριος Γ. Δημητρακέλλης πρόσφερε στο σχολείο α. 3.000 δρχ. με τις οποίες έγινε η ύδρευση του σχολείου β. 3.000 δρχ.  με τις οποίες αγοράστηκαν 10 τόμοι του έργου «Ύλη και Διδακτική»  γ. 3.000 δρχ. με τις οποίες αγοράστηκε η γραφομηχανή και υλικά αλληλογραφίας και δ. ένα βιβλίο «παγκόσμιος Άτλας» αξίας 200 δρχ.
  20. Οικογένεια Ευστρ. Π. Σάββα δώρισαν ένα μεγάλο έπιλο βιβλιοθήκης αξίας 4.000 δρχ μέσω του Στέλιου Γραγουδά
  21. Εμμ. Δ. Κοτσαμπάσης: Η ανηψιά του Ειρήνη Π. Καραμάνου δώρισε στο σχολείο στη μνήμη του πρόπλασμα ανθρωπίνου σώματος (κατασκευής Γερμανίας) μέσα σε προθήκη αξίας 3.200 δρχ.
  22. Δημ. Χατζη Καλπακτσής: Δώρισε κτήμα 1,5 στρέμμα στη Τζίβα (και ενσωματώθηκε με το μεγάλο)
  23. Ευστρ. Α. Αθανασίου: Δώρισε με τη διαθήκη του το 1974 το ελαιόκτημα «Μανταλωμένη», ένα μικρό ακίνητο με κτίσμα στο χωριό και το οικόπεδο με οίκημα στο «Καλαμίτσι» Βατερών, όπου σήμερα το κέντρο «ΑΡΕΝΑ»
  24. Αικατ. Ι. Κούσκου, ιατρός: Δώρισε to 1972 ένα επιδιασκόπιο, έναν προβολέα overhead και την οθόνη προβολής
  25. Εμμ. Κ. Κ.οντος, ιατρός: πρόσφερε το 1983 100.000δρχ για το βάψιμο του σχολείου στη μνήμη του πατέρα του Κωνσταντίνου
  26. Ιωαν. Δ. Καραμάνος: πρόσφερε το 1991 100.000 δρχ

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Δημοσιεύθηκε στη Ειδήσεις | Σχολιάστε

Από το Σύλλογο της Αθήνας

Προσφορές στο Πολιτιστικό Σύλλογο της Αθήνας

Η  Τούλα Νικέλλη σύζυγος  Δημητρίου Νικέλλη στη μνήμη της  Νικέλλη Αφροδίτης  σύζυγος  Στυλιανού προσφέρει  50€

Ο Σύλλογος ευχαριστεί και της εύχεται  καλό παράδεισο

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Δημοσιεύθηκε στη Ειδήσεις | Σχολιάστε

Μια νέα αντιδημαρχία

από το”Ν”

Διαδοχικές επαφές με Προέδρους και μέλη των τοπικών κοινοτήτων, πραγματοποιεί από την πρώτη ημέρα ανάληψης των καθηκόντων του, ο Αντιδήμαρχος Συντονισμού Κοινοτήτων και Αποκεντρωμένων Υπηρεσιών του Δήμου Δυτικής Λέσβου, Γιώργος Μακρογιάννης.

Η νέα Αντιδημαρχία που εισήγαγε ο Δήμαρχος Δυτικής Λέσβου Ταξιάρχης Βέρρος στο νέο μοντέλο διοίκησης του μεγαλύτερου Δήμου σε έκταση του Βορείου Αιγαίου, με τις 36 τοπικές κοινότητες, με στόχο να αποτελέσει τον άμεσο συνδετικό κρίκο μεταξύ των τοπικών συμβουλίων και της δημοτικής αρχής, αρχίζει και γίνεται ήδη ορατός σαν θεσμός, συμβάλλοντας σημαντικά στην καταγραφή των προβλημάτων για την ακόμα πιο άμεση παρέμβαση των θεματικών Αντιδημαρχιών.
Η κακοκαιρία μάλιστα της 15ης Ιανουαρίου, που προκάλεσε μεγάλες ζημιές κατά κύριο λόγο στην αγροτική οδοποιία, ανέδειξε ακόμη πιο εμφατικά τη χρησιμότητα του νέου αυτού θεσμού, με τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο να έρχεται κατευθείαν σε επαφή με τους Προέδρους και να βοηθά τόσο στην καταγραφή των προβλημάτων, όσο και στην παρέμβαση των θεματικών Αντιδημαρχιών.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Δημοσιεύθηκε στη Ειδήσεις | Σχολιάστε

Ενδιαφέρον

Ένα ενδιαφέρον ρεπορτάζ στο “Ν” αναφέρεται τις τιμές του αιγοπρόβειου γάλακτος, ιδιαίτερα το νησί μας, καθώς και των τυροκομικών προϊόντων. Ενδιαφέρον και για τους κτηνοτρόφους και για τους καταναλωτές. Μπορείτε να το διαβάσετε εδώ.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Δημοσιεύθηκε στη Ειδήσεις | Σχολιάστε

Είχαμε κι εμείς!!!

Διαβάσαμε …

Στόχος η ανάδειξη των γεωλογικών μνημείων σε Θερμή, Αμπελικό και Παναγιά Κρυφτή

Συνάντηση με τον Διευθυντή του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου, Καθηγητή κ. Νίκο Ζούρο, πραγματοποίησε το πρωί της Παρασκευής 26 Ιανουαρίου ο Δήμαρχος Μυτιλήνης Παναγιώτης Χριστόφας. Στη συνάντηση, παρουσία και του Αντιδημάρχου Τουρισμού Νίκου Γιαννάκα, συζητήθηκε το πεδίο συνεργασίας του Δήμου Μυτιλήνης με το Μουσείο με στόχο την ανάδειξη γεωλογικών και φυσικών μνημείων, που βρίσκονται στα διοικητικά όρια του πρώτου, όπως ενδεικτικά εντοπίζονται στις περιοχές της Θερμής, του Αμπελικού και της Παναγιάς Κρυφτής στο Πλωμάρι.

...και θυμηθήκαμε ότι είχαμε κι εμείς Συλλογή Φυσικής Ιστορίας, είχαμε σπάνια απολιθώματα, είχαμε όνειρα για …”Παράρτημα του πανεπιστημίου της Αθήνας” στο χωριό, είχαμε και τί δεν είχαμε!!!

Και συνέβη ο σεισμός και ταρακουνηθήκαμε και ξυπνήσαμε και χάσαμε τα όνειρα! Και όπως πάντα μείναμε ζήτουλες για ένα γηπεδάκι, για μια παιδική χαρά, για ένα καφενείο. Πάνε τα όνειρα, αφού όνειρα ήταν, αλλά εμείς κοιμόμαστε ακόμα!!!

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Δημοσιεύθηκε στη Ειδήσεις | Σχολιάστε

Τα είπε (και γραπτώς) και στον υφυπουργό

Κατά την επίσκεψη του υφυπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ Κελέτση Σταύρου στην Περιφέρεια, η αντιπεριφερειάρχης του πρωτογενούς τομέα, Αναστασία Αντωνέλλη, μεταξύ των άλλων, του έδωσε αντίγραφο του εγγράφου που έχει στείλει στον ΕΛΓΑ σχετικά με τις αποζημιώσεις των καμένων.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Δημοσιεύθηκε στη Ειδήσεις | Σχολιάστε

Περιμένοντας την βαρυχειμωνιά!

Περιμένουμε χιόνια και κρύο και τα μικρά παιδιά στο κοντέινερ της Βιβλιοθήκης με την καθοδήγηση της Μυρσίνης Παπαγιάννη το αποτυπώνουν, στολίζοντας έτσι το χώρο τους.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Δημοσιεύθηκε στη Ειδήσεις | 1 σχόλιο

Για τις αποζημιώσεις “των καμένων”

Ερώτημα Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου / Αντιπεριφέρειας Πρωτογενούς Τομέα σχετικά με τις αποζημιώσεις των αγροτών για τις πυρκαγιές στην ευρύτερη περιοχή της Βρίσας και του Πολιχνίτου το 2021.

Η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου/Αντιπεριφέρεια Πρωτογενούς Τομέα κατανοώντας απολύτως τόσο την αγωνία του Πρόεδρου της Βρίσας κ. Νίκου Λάσκαρη όσο και των κατοίκων της Βρίσας που αφορούν τις αποζημιώσεις των αγροτών από την καταστροφική πυρκαγιά στην Βρίσα και την ευρύτερη περιοχή το 2021, απηύθυνε με το υπ’ αριθμ. 9852/22-01-2024 έγγραφο της,  ερώτημα προς τον ΕΛΓΑ ως αρμόδιο φορέα, προκειμένου να υπάρξει επίσημη απάντηση. 

Συγκεκριμένα ζήτησε να ενημερωθεί: εάν η αποκατάσταση του ελαιώνα προηγείται των αποζημιώσεων,  εάν θα υπάρξει έλεγχος από τον ΕΛΓΑ για την αποκατάσταση πριν την καταβολή των αποζημιώσεων,  για το πότε θα ολοκληρωθεί η καταβολή των αποζημιώσεων για τα καμένα ελαιοκτήματα και τέλος εάν οι έως τώρα εκταμιεύσεις αφορούν την ανασύσταση του ελαιώνα ή την αποζημίωση για την απώλεια εισοδήματος λόγω της καταστροφής του.

Και ένα ερώτημα δικό μας: Μετά τη φωτιά ήρθε στα Βατερά ο κ. Μπένος και μίλησε για ένα σχέδιο – πρόγραμμα ανάπτυξης ολόκληρης της περιοχής μας. Έγινε τίποτα;

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Δημοσιεύθηκε στη Ειδήσεις | Σχολιάστε

Προβληματισμοί!

Άλλοτε τις κουβέντες στον καφενέ, σε κάποιες περιπτώσεις, τις χαρακτήριζαν ως “σειριά”.

Και τώρα μπορεί να λέγονται “σειριά” στο καφενείο αλλά οι περισσότερες συζητήσεις είναι επώδυνοι προβληματισμοί.

Σας μεταφέρω μερικούς:

  • Πότε επιτέλους θα αρθεί η επικινδυνότητα του χωριού μπας και ανοίξει κάποιο καφενείο και κανένα μαγαζάκι;
  • Και να αρθεί η επικινδυνότητα, αν δεν τελειώσουν αρκετά σπίτια -ιδίως των μόνιμων κατοίκων- να αυξηθούν οι μόνιμοι κάτοικοι, ποιος θα ανοίξει καφενείο;
  • Πότε επιτέλους θα δοθεί στους δικαιούχους η δεύτερη δόση ώστε να προχωρήσουν οι οικοδομές; Υπάρχουν άτομα που έχουν υποβάλει -πλήρη- τα δικαιολογητικά εδώ και ενάμιση χρόνο και ακόμα περιμένουν.
  • Όπως πάει ο καιρός με τις λιγοστές βροχές, ούτε του χρόνου θα έχουμε ελιές.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Δημοσιεύθηκε στη Ειδήσεις | Σχολιάστε