1.Την Κυριακή 8/9 στις 10.30 στην καφετέρια Μύλος ,θα μιλήσει ο εντατικολογος του Νοσοκομείου Μυτιλήνης κ.Ζιωγας με θέμα την δωρεά οργάνων σώματος,μυελού των οστών,πλάσματος κλπ.Θα αναφερθεί στην συνολική διαδικασία δωρεάς και θα λυθούν απορίες αλλά και λόγω άγνοιας λογικοί φόβοι.Ειναι πάρα πολύ σημαντικό να ενημερωθούμε και να δράσουμε για ένα θέμα που σώζει ζωές (ίσως ακόμα και την δική μας).

2. Ο Δήμος Δυτ.Λεσβου έχει πρόγραμμα δωρεάν στειρωσεων και περίθαλψης αδέσποτων γατιών και σκυλιών κατόπιν ραντεβού με την κτηνίατρο Μυρσίνη Τουρβαλη στο τηλ.2251046030.Την ίδια κτηνίατρο ειδοποιεί και όποιος βρει κάποιο τραυματισμενο άγριο ζώω η πουλί.Ειναι αρμόδια από τον Δήμο για να κάνει την όλη διαδικασία αποστολής τους σε κέντρο περίθαλψης αγριων ζώων εκτός Μυτιλήνης.Το Αύγουστο σώθηκαν έτσι ένας αετός στο Σταυρό και ένα θάλασσοπουλι στα Βατερα.

(Σημ.Εχω κλουβιά του Δήμου που μπορώ να διαθέσω σε οποίον το χρειαστεί.)

Μαρία Στεφανου. Τηλ. 22520 61319

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Δημοσιεύθηκε στη Ειδήσεις | Σχολιάστε

Ενημέρωση για εξωτερικούς γιατρούς στο Κ.Υ. Πολιχνίτου

Η ανακοίνωση είναι από το φαρμακείο της Μαρίας Νερατζή στα Βατερά
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Δημοσιεύθηκε στη Ειδήσεις | Σχολιάστε

Από το αστυνομικό δελτίο

Τροχαίο στην περιοχή μας

Από το Αστυνομικό Τμήμα Πολιχνίτου διενεργείται προανάκριση για τροχαίο ατύχημα, που έλαβε χώρα σήμερα (31-08-2024), στο οδικό δίκτυο Πολιχνίτου – Βρίσας στη Λέσβο.

Ειδικότερα και σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, δίκυκλη μοτοσικλέτα οδηγούμενη από ημεδαπό (39χρονος), εκτράπηκε της πορείας της και ανατράπηκε στο οδόστρωμα, με συνέπεια τον τραυματισμό του δικυκλιστή.

Σε βάρος του οδηγού του δικύκλου σχηματίστηκε δικογραφία αυτόφωρης διαδικασίας, καθόσον όπως διαπιστώθηκε στερούταν άδειας ικανότητας οδήγησης για το συγκεκριμένο όχημα.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Δημοσιεύθηκε στη Ειδήσεις | Σχολιάστε

Ο …ανάποδος κόσμος!

Με την φωτογραφία αυτή συνοδεύει τις ευχές του από την Αυστραλία για καλό μήνα και καλή …Άνοιξη!

Από καλοκαίρι σε καλοκαίρι! Η λαϊκή επιθυμία λέει “Αύγουστε καλέ μου μήνα να ‘σουν δυο φορές το χρόνο” σαν όνειρο απατηλό, αλλά για ορισμένους (Αυστραλούς) γίνεται πραγματικότητα!

Τέλος πάντων μιας και εκεί έρχεται η άνοιξη, λίγες περνέλες και λίγα μούσμουλα θα τα δεχόμασταν μιας και δεν είδαμε τις …τσακιστές!

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Δημοσιεύθηκε στη Ειδήσεις | Σχολιάστε

Καλό μήνα!

Πάει έφυγε (;) το καλοκαίρι. Τουλάχιστον ημερολογιακά!

Καλοδεχόματε το Φθινόπωρο και, μιας και Φθίνουν οι οπώρες του καλοκαιριού, ευχόμαστε να έρθουν και να αυγατίσουν οι βροχές μπας και σωθεί κάτι από τον λιόκαρπο!

Υγεία να έχουμε και να ελπίζουμε, όπου και σε ότι θέλει ο καθένας μας!

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Δημοσιεύθηκε στη Ειδήσεις | Σχολιάστε

Βρέθηκε ένα κλειδί

Βρέθηκε το κλειδί της φωτογραφίας στην παραλία των Βατερών, κοντά στο κύμα. Αν τυχόν όποιος το έχασε διαβάσει την ανάρτηση αυτή ας μας το ζητήσει.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Δημοσιεύθηκε στη Ειδήσεις | Σχολιάστε

Δρομολόγια του ΚΤΕΛ

Από τη Δευτέρα 2 Σεπτεμβρίου καταργούνται τα επιπλέον δρομολόγια που είχε βάλει το ΚΤΕΛ τους καλοκαιρινούς μήνες.

Έτσι καθημερινά θα γίνονται δυο δρομολόγια από και προς Μυτιλήνη, το Σάββατο μόνο το πρωινό με αναχώρηση από τη Μυτιλήνη στη 1.00 το μεσημέρι, ενώ την Κυριακή δεν θα γίνεται κανένα δρομολόγιο.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Δημοσιεύθηκε στη Ειδήσεις | Σχολιάστε

Σχετικά με τα άτοκα δάνεια για τους σεισμοπαθείς

Από τη Ρούλα Ζυγούρη (Σταυρινού)

Δυνάμει της  ΚΥΑ ΔΑΕΦΚ/2641/Α325 (φεκ 2584/Β/25-7-2017 καθορίστηκε ότι η στεγαστική συνδρομή στους σεισμοπαθείς  θα καλυπτόταν κατά το 80% από κρατική αρωγή και κατά 20% από άτοκο δάνειο.

Η  κάλυψη του επιτοκίου του δανείου αυτού θα γινόταν από τον λογαριασμό του Ελληνικού Δημοσίου του Ν.128/1975, “περί τροποποιήσεως και συμπληρώσεως διατάξεων τινών αναφερομένων στην λειτουργία του χρηματοδοτικού συστήματος”που διατηρεί το Ελληνικό Κράτος στην Τράπεζα Ελλάδος. Ενας λογαριασμός που έχει δημιουργηθεί από την εισφορά του 0,12%, που αποδίδεται από τον δανειολήπτη για χρηματοδότηση κατοικίας στην Τράπεζα, η οποία με την σειρά της την αποδίδει στο Δημόσιο, σκοπός δε του λογαριασμού αυτού, όπως τροποποιήθηκε ο σχετικός νόμος,  (αρχικά αφορούσε επιχειρήσεις)  παραμένει η έμμεση ενίσχυση, μέσω της εισφοράς αυτής, της επιδοτήσεως των επιτοκίων συγκεκριμένων δανείων επ’ ωφελεία της εθνικής οικονομίας, όπως π.χ επιδότηση επιτοκίου από το κράτος των δανείων σεισμοπαθών, πλημμυροπαθών, πυρόπληκτων.

Να σημειωθεί εδώ ότι η ΚΥΑ  96457/Δ.Α.Ε.Φ.Κ.-Κ.Ε./Α325/2023 που δημοσιεύθηκε στις 13-4-2023 και αφορούσε την χορήγηση στεγαστικής συνδρομής για την αποκατάσταση των ζημιών σε κτήρια από τον σεισμό της 7ης Ιανουαρίου 2023, σε περιοχές της Περιφερειακής Ενότητας Λέσβου της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου όριζε τα εξής: «από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης προκαλούνται οι ακόλουθες δαπάνες: Α) ……………….. και  Β) Σε βάρος του λογαριασμού του ν. 128/1975 (Α’ 178), δαπάνη ύψους € 164.910 περίπου για την κάλυψη των τόκων των χορηγούμενων δανείων.» Δηλαδή για τις παραπάνω καταστροφές που προκάλεσε ο σεισμός 7ης Ιανουαρίου 2023 όχι μόνο έγινε πρόβλεψη για την χορήγηση άτοκων δανείων, αλλά ορίστηκε και το ποσό της επιδότησης του επιτοκίου, που θα καταβληθεί από τον παραπάνω αναφερόμενο λογαριασμό, κάτι που δεν έγινε για την περίπτωση της Βρίσας και δυσκόλεψε ακόμα παραπάνω τους κατοίκους της στην ανακατασκευή/επισκευή των σπιτιών τους.

Βεβαίως δεν γνωρίζω αν οι πληγέντες από τον σεισμό της 7ης Ιανουαρίου 2023 έλαβαν άτοκο δάνειο, σύμφωνα με την ΚΥΑ, που τους αφορούσε. Ομως το γεγονός της ξεκάθαρης κοροϊδίας της Πολιτείας προς τους πληγέντες από διάφορες φυσικές καταστροφές πολίτες της παραμένει. Διότι και το κονδύλι προς επιδότηση του επιτοκίου του άτοκου δανείου υπάρχει, αλλά και ρητή πρόβλεψη στις ΚΥΑ για δυνατότητα λήψης από τους πληγέντες τέτοιας μορφής δανείου. Το μόνο που χρειαζόταν για να μην γινόταν η πρόβλεψη αυτή “γράμμα κενό”, όπως και έγινε τελικά, ήταν εντολή του Κράτους προς τις Τράπεζες για χορήγηση άτοκων δανείων και η υπογραφή μεταξύ τους συμβάσεων για την επιδότηση του επιτοκίου. Τις Τράπεζες, που διασώθηκαν με τις γνωστές ανακεφαλαιοποιήσεις τα έτη 2009, 2013, 2014 και 2015 μέσω δανεισμού του Ελληνικού Κράτους, που εξοφλείται  με χρήματα των Ελλήνων φορολογούμενων

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Δημοσιεύθηκε στη Ειδήσεις | 1 σχόλιο

Από τον Βασίλη Ψαριανό

«Στου κωφού την πόρτα, όσο θέλεις βρόντα»

ή « κομίσαμε γλαύκα εις Αθήνας»;

Έγινε μια κοινή προσπάθεια από τον Σύλλογο Βρισαγωτών Αθήνας, από την Βιβλιοθήκη της Βρίσας και τον Βασίλη ψαριανό, συγγραφέα του Βιβλίου «ΒΡΙΣΑ- ΑΓΙΟΣ ΦΩΚΑΣ- ΒΑΤΕΡΑ. Τοπωνύμια- Τόπος και Ιστορία» να προβάλουμε την ιστορία και τον πολιτισμό του τόπου μας και να βοηθήσουμε στην τουριστική ανάπτυξή του παρέχοντας στους ξένους επισκέπτες ένα  χρήσιμο βιβλίο- στα ελληνικά και αγγλικά- όπου ο συγγραφέας, μετά από πολύμηνη εργασία,  συγκέντρωσε, άγνωστο, εν πολλοίς, αρχαιολογικό, ιστορικό και φιλολογικό υλικό, με το οποίο ιχνηλατείται η τρισχιλιετής διαδρομή του οικισμού της Βρίσας και των ελληνόφωνων κατοίκων της από την Προϊστορική περίοδο ως τις μέρες μας.

Και παράλληλα ο  Ελληνοάγγλος Μπάρρυ Στήλ και η σύζυγός  του Κατερίνα Σκιά, διέθεσαν επί μήνες τον ελεύθερο χρόνο τους για την επιμέλεια και

την, γλωσσικά και επιστημονικά, άψογη μετάφραση στα Αγγλικά του εν λόγω βιβλίου.

Και αφού, εκτός από την αμισθί εργασία των παραπάνω, πληρώθηκαν και τα εκτυπωτικά από τους τρεις που είχαν την πρωτοβουλία της έκδοσης του εν λόγω βιβλίου, απευθυνθήκαμε, μέσω του VATERA. GR και, επίσης, με την αποστολή e mail σε όλους τους ξενοδόχους των Βατερών, καλώντας τους να αποκτήσουν ένα χρήσιμο βιβλίο για την ενημέρωση των ξένων επισκεπτών που φιλοξενούν ή θα φιλοξενήσουν μελλοντικά, με το οποίο θα μπορούσε να παραχθεί «πρόσθετη υπεραξία» στα Βατερά, διότι εκτός από τα φυσικά πλεονεκτήματα  που απολαμβάνουν  οι ξένοι επισκέπτες,  θα γνώριζαν και τα πολιτισμικά πλεονεκτήματα, την ιστορία της περιοχής και τον πολιτισμό των ελληνόγλωσσων κατοίκων της, από  την Προϊστορική περίοδο ως τα σήμερα.

 Και αυτοί που, έπρεπε να είναι-πρωτίστως- οι ενδιαφερόμενοι, ως οι άμεσα ωφελούμενοι από την προμήθεια του βιβλίου, έμειναν απολύτως αδιάφοροι, εκτός από έναν ξενοδόχο, ο οποίος- με κάθε τρόπο- υποστήριξε την προσπάθειά μας διαθέτοντας, αυτοβούλως και αφιλοκερδώς, και  την αίθουσά του για την συνάντηση τού συγγραφέα με τους ενδιαφερόμενους για το εν λόγω βιβλίο.

Και,  ως συνήθως, ήταν…  «συγκινητική, μέχρι δακρύων» η… « υποστήριξη της προσπάθειάς μας» από τους εκπροσώπους της Αυτοδιοίκησης Δυτικής Λέσβου, οι οποίοι  επιβεβαίωσαν, για πολλοστή φορά, διά της πλήρους αδιαφορίας τους, το…«ενδιαφέρον» τους για την πρόοδο της περιοχής μας!

Μετά ταύτα, προκύπτει το ερώτημα: ισχύει και στην περίπτωσή μας η παροιμία « Στου κωφού την πόρτα, όσο θέλεις βρόντα» ή οι άνθρωποι είναι…αυτάρκεις και δεν χρειάζονται τα  δικά μας «φώτα», οπότε « κομίζουμε γλαύκα εις Αθήνας»; Όπως και να έχουν τα πράγματα, ευχαριστούμε όλους όσοι συμμετείχαν και συνεργάστηκαν από κοινού για την έκδοση του βιβλίου, τον θερμό υποστηρικτή της προσπάθειάς μας, φίλο ξενοδόχο, καθώς και  τους- έστω και λίγους- βιβλιόφιλους, ντόπιους και ξένους επισκέπτες της περιοχής μας, που ενδιαφέρθηκαν για την απόκτηση του εν λόγω βιβλίου.

Και ευχόμαστε, σε όλους καλή πρόοδο.

Βασίλης Ψαριανός.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Δημοσιεύθηκε στη Ειδήσεις | Σχολιάστε

Από το Σύλλογο της Αθήνας

                                                   Ε Υ Χ Α Ρ Ι Σ Τ Η Ρ Ι Ο

Ο Πολιτιστικός Σύλλογος Βρισαγωτών Λέσβου Αθήνας εκφράζει τις θερμές του ευχαριστίες στους μαθητές και τους γονείς, στους εκπροσώπους των φορέων του χωριού μας, και σε όλους, όσοι ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμά μας και παρέστησαν στην συνάντηση που διοργανώθηκε από τον Σύλλογό μας, με τους μαθητές και μαθήτριες της Βρίσας α) που αποφοίτησαν από το Δημοτικό β) φοιτούν στο Γυμνάσιο και Λϋκειο Πολιχνίτου και γ) αποφοίτησαν από το Λύκειο.

Ειδικότερα ευχαριστούμε:

. Τον Πρόεδρο της Τοπικής Κοινότητας Βρίσας κ. Νίκο Λάσκαρη

. Τους εκπροσώπους του Ιππικού Συλλόγου Βρίσας κ.κ Χαράλαμπο Αποστολή (Αντιπρόεδρος του Συλλόγου) και Απόστολο Αναγνώστου και

. Την εκπρόσωπο της Βιβλιοθήκης Βρίσας κ. Στέλλα – Μαρίνα Μπολγούρα

Ιδιαίτερες ευχαριστίες στους ιδιοκτήτες του Restaurant Bar «Θάλασσα» Ρία και Μανώλη Ευσταθίου, (άνθρωποι της προσφοράς και οι δύο),  που για μια ακόμα χρονιά από το 2017 και έπειτα,  μας φιλοξένησαν στον θαυμάσιο χώρο τους και προσέφεραν σε όλους τους παρευρισκόμενους αναψυκτικά και καφέ.  

Το Δ.Σ του Συλλόγου μας εύχεται σε όλους τους μαθητές και μαθήτριες της Βρίσας καλή σχολική χρονιά και καλή πρόοδο, στους αποφοιτήσαντες καλή επιτυχία στον καινούργιο κύκλο ζωής που τους ανοίγεται, στους δε γονείς να χαίρονται και να καμαρώνουν τα παιδιά τους. 

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Δημοσιεύθηκε στη Ειδήσεις | Σχολιάστε