Η Βιβλιοθήκη υπενθυμίζει

Η Βιβλιοθήκη Βρίσας υπενθυμίζει την πρόσκλησή της για δημιουργικές δραστηριότητες στο σπίτι για παιδιά και ενήλικες. Σημειώνεται ότι μπορούν να συμμετάσχουν άτομα σύμφωνα με τις προϋποθέσεις κάθε κατηγορίας άσχετα με τον τόπο διαμονής τους ή οποιοδήποτε άλλο χαρακτηριστικό.

Πρώτη δημοσίευση στις 17 Ιανουαρίου 2021.

Η Βιβλιοθήκη προσκαλεί όποιους θέλουν να απασχοληθούν δημιουργικά στο σπίτι να συμμετάσχουν στη δεύτερη φάση των παρακάτω δραστηριοτήτων.

Α. Ζωγραφική

Θυμίζουμε ότι στη δημιουργική αυτή διαδικασία μπορεί να συμμετάσχει όποιος θέλει ανεξάρτητα από ηλικία ή τόπο διαμονής . Σε κάθε φάση (άρα και στη δεύτερη) δίνονται δυο θέματα ζωγραφικής με τα οποία θα ασχοληθούν όσοι και όσες συμμετέχουν.

Η προθεσμία για τη δεύτερη φάση λήγει στις 28 Φεβρουαρίου. Τα έργα θα σταλούν κατά προτίμηση ηλεκτρονικά στη διεύθυνση vivliovrisas@hotmail.gr ή απευθείας σε κάποιο από τα μέλη του ΔΣ της Βιβλιοθήκης.

Μετά τη συγκέντρωση των έργων (πρωτότυπων ή ηλεκτρονικών αντιγράφων τους) κάθε φάσης θα γίνεται κλήρωση τριών επάθλων. Από την κλήρωση θα αποκλείονται έργα που τυχόν έχουν γίνει στο πόδι απλά και μόνο για τη συμμετοχή στην κλήρωση.

Στο τέλος και των τριών φάσεων θα γίνει κλήρωση, ανάμεσα στα άτομα που συμμετείχαν και στις τρεις, των εξής επάθλων:

  1. Ένα βιομετρικό ρολόι
  2. Ένα powerbank και ένα usbstick
  3. Μια ψηφιακή κορνίζα.

Τα έργα που θα συγκεντρωθούν θα εκτεθούν δημόσια το καλοκαίρι, εφόσον εξασφαλιστεί η σύμφωνη γνώμη του δημιουργού. Σε κάθε έργο θα πρέπει να υπάρχει γραμμένο το ονοματεπώνυμο του δημιουργού.

Για τη δεύτερη φάση θέματα για δημιουργία είναι:

ΘΕΜΑ 1.

«ΒΑΖΟ ΜΕ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ ΣΤΟ ΠΑΡΑΘΥΡΟ»

ΘΕΜΑ 2.

«ΒΓΑΙΝΕΙ ΒΑΡΚΟΥΛΑ, ΒΓΑΙΝΕΙ ΒΑΡΚΟΥΛΑ ΤΟΥ ΨΑΡΑ…»

Έπαθλα δεύτερης φάσης

Θα κληρωθούν σε όσους συμμετέχουν (σύμφωνα με τα παραπάνω) τα εξής έπαθλα:

1. Σετ ακουαρέλας Van Gogh και σετ πινέλα.

2. Σετ μολύβια ακουαρέλας Goldfaber και μπλόκ.

3. Σετ μολύβια ακουαρέλας Goldfaber και μπλόκ.

Β. Γραπτός λόγος

Στη φάση αυτή δίνονται 6 θέματα διαβαθμισμένων απαιτήσεων και κάθε παιδί από την Δ΄τάξη του Δημοτικού μέχρι την Γ΄τάξη του Γυμνασίου, που θα θελήσει να συμμετάσχει, θα πρέπει να ασχοληθεί με δυο τουλάχιστον απ’ αυτά.

Θέμα 1ο

Θυμήσου μία ιστορία που έχεις ζήσει και σου έχει αφήσει έντονες αναμνήσεις. Αφηγήσου γραπτά την ιστορία αυτή.

Μπορεί να σε βοηθήσουν οι παρακάτω ερωτήσεις:

-Πότε και πού συνέβησαν τα γεγονότα της ιστορίας;

-Ποια άλλα πρόσωπα συμμετείχαν στα γεγονότα της ιστορίας;

-Τι έγινε στην αρχή, στη διάρκεια και στο τέλος της ιστορίας και τι συναισθήματα σου προκαλούσαν όσα συνέβαιναν;

-Τι σκέπτεσαι τώρα για όσα έγιναν τότε;

Θέμα 2ο

Γράψε για ένα ζώο που αγαπάς.

Σκέψου ότι θα πρέπει να βοηθήσεις τον αναγνώστη να καταλάβει γιατί αγαπάς ιδιαίτερα το ζώο αυτό. Θα σε βοηθήσουν οι παρακάτω ερωτήσεις:

-Ποια είναι τα ιδιαίτερα στοιχεία της εμφάνισής του (π.χ. χαρακτηριστικά προσώπου, σώμα, χρώμα, τρίχωμα);

-Πώς συμπεριφέρεται γενικά και πώς απέναντί σου;

-Γιατί το αγαπάς;

Αφηγήσου, αν υπάρχει, κάποιο ξεχωριστό γεγονός (π.χ. αστείο, συγκινητικό, τρομακτικό σχετικό με το ζώο αυτό).

Θέμα 3ο

 Τόσο η προηγούμενη όσο και η φετινή χρονιά ήταν ιδιαίτερες για τους μαθητές και τις μαθήτριες, λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού. Γράψε τις δικές σου εμπειρίες από τις αλλαγές που προκάλεσε στις σχολικές συνθήκες η πανδημία.

Μπορεί να σε βοηθήσουν οι παρακάτω ερωτήσεις:

-Πώς πληροφορήθηκες για τα νέα μέτρα σχετικά με την εκπαίδευση;

-Τι έπρεπε να κάνεις τις πρώτες μέρες αφότου ξεκίνησαν τα μέτρα υγιεινής και προφύλαξης για τα σχολεία;

-Ποιες δυσκολίες συναντήσατε και εσύ αλλά και τα άλλα παιδιά τόσο στο σχολείο όσο και στα μαθήματα από απόσταση (τηλεκπαίδευση);

-Πώς προσπαθήσατε να αντιμετωπίσετε τις δυσκολίες αυτές;

Γράψε, αν υπάρχει, κάποιο ξεχωριστό «σχολικό» γεγονός που συνέβη λόγω της πανδημίας.

Τι σκέπτεσαι για ό,τι προκάλεσε στη σχολική ζωή η πανδημία;

Θέμα 4ο

Τριάμισι περίπου χρόνια μετά τον σεισμό, το χωριό μας η Βρίσα έχει αρχίσει να ξαναχτίζεται. Πώς εσύ ονειρεύεσαι την νέα Βρίσα;

Για την περιγραφή αυτή μπορεί να σε βοηθήσουν οι παρακάτω ερωτήσεις:

-Πώς θα ήθελες να είναι τα σπίτια και οι δρόμοι;

-Πώς ονειρεύεσαι το σχολείο, τις εκκλησίες, τα δημόσια κτίρια, το μουσείο;

-Πώς ονειρεύεσαι την πλατεία με τον Πλάτανο;

-Τι άλλο θα ήθελες να δημιουργηθεί στο χωριό;

-Πώς ονειρεύεσαι το φυσικό περιβάλλον τόσο μέσα όσο και γύρω από το χωριό;

-Τι φοβάσαι και τι ελπίζεις για το μέλλον του χωριού;

Θέμα 5ο

Ζήτησε από ένα πρόσωπο μεγαλύτερης ηλικίας (π.χ. πατέρα, μητέρα, παππού, γιαγιά, θείο, θεία, γείτονα, γειτόνισσα) να σου αφηγηθεί μια ιστορία από τη ζωή του (π.χ. από τα σχολικά χρόνια, από τη ζωή στην οικογένεια, από τη δουλειά, σχετική με κοινωνικά γεγονότα,  όπως γεννήσεις, βαφτίσεις, γάμους, από τις σχέσεις με τους φίλους ή τις φίλες, από διασκεδάσεις και τα γλέντια στο χωριό). Γράψε στη συνέχεια την ιστορία αυτή με τα δικά σου λόγια.

Μπορεί να σε βοηθήσουν για την αφήγηση και τη συγγραφή οι παρακάτω ερωτήσεις:

-Πότε και πού συνέβησαν τα γεγονότα της ιστορίας;

-Ποια ήταν τα πρόσωπα της ιστορίας;

-Τι έγινε στην αρχή, στη διάρκεια και στο τέλος της ιστορίας;

-Τι έκανε το καθένα από τα πρόσωπα που συμμετείχαν στην ιστορία;

-Τι ένιωσε για όσα συνέβησαν το πρόσωπο που σου αφηγήθηκε την ιστορία;

Στο τέλος, σε μία παράγραφο, γράψε τις σκέψεις ή και τα συναισθήματα που σου προκάλεσε η αφήγηση της ιστορίας αυτής. 

Θέμα 6ο

Ζήτησε από κάποιο πρόσωπο μεγαλύτερης ηλικίας (π.χ. πατέρα, μητέρα, παππού, γιαγιά, θείο, θεία, γείτονα, γειτόνισσα) να σου περιγράψει ένα παιχνίδι που του ή της άρεσε να παίζει όταν ήταν παιδί.

Μπορεί να βοηθήσουν για την περιγραφή του παιχνιδιού οι παρακάτω ερωτήσεις:

-Πού και πότε έπαιζαν τα παιδιά το παιχνίδι αυτό;

-Πόσοι παίχτες μπορούσαν να πάρουν μέρος;

-Ποιοι ήταν οι κανόνες;

-Γιατί άρεσε στο πρόσωπο που σου το περιέγραψε το παιχνίδι αυτό;

-Θυμάται κάποιο ξεχωριστό γεγονός ή ιστορία που συνέβη σχετικά με το παιχνίδι αυτό;

Γράψε τις σκέψεις που σου γεννήθηκαν από την περιγραφή αυτού του παιχνιδιού.

Σημείωση: Επειδή στην πρώτη φάση συμμετείχαν μόνο 2 παιδιά τροποποιείται η πρόσκληση, όπως αυτή είχε δημοσιοποιηθεί στην πρώτη φάση. Συγκεκριμένα δεν θα γίνει κλήρωση τριών καλών επάθλων, μετά το τέλος της Γ φάσης, ανάμεσα στα άτομα που συμμετείχαν και στις τρεις. Αντί γι αυτό στο τέλος κάθε φάσης (2ης και 3ης) θα κληρώνονται έπαθλα αξίας περίπου 50€ το καθένα που θα έχουν σχέση με την εκπαίδευση ή τα χόμπι σε συνεννόηση με τους τυχερούς.

Γ. Καλλιτεχνικές δημιουργίες

Όσοι θελήσουν να συμμετάσχουν, θα δημιουργήσουν όποια καλλιτεχνική κατασκευή θέλουν και με οποιοδήποτε υλικό θελήσουν (π.χ. κερί, δέρμα, ξύλο, ύφασμα, πηλό κ.λπ.). Όσοι συμμετείχαν στην πρώτη φάση θα πρέπει τώρα (κατά προτίμηση) να ασχοληθούν με διαφορετικό υλικό. Το έργο θα πρέπει να παραδοθεί μέχρι τις απόκριες του 2021 .

Τα έργα θα παραδοθούν προς το παρόν ηλεκτρονικά με μια φωτογραφία του ημιτελούς και του ολοκληρωμένου έργου.

Στο τέλος και αυτού του σταδίου θα γίνει κλήρωση τριών επάθλων. Τα έπαθλα θα είναι αξίας περίπου 50€ το καθένα σε υλικά κατασκευών ή άλλων υλικών πρώτης ανάγκης. Αν κάποιος παραδώσει δύο ή περισσότερα έργα σε ένα στάδιο (από το ίδιο υλικό) θα μπει το όνομά του δυο ή περισσότερες φορές στην κληρωτίδα. Τα έργα οι δημιουργοί τους θα πρέπει να τα προσκομίσουν για να εκτεθούν το καλοκαίρι.

Για κάθε διευκρίνιση μπορούν οι ενδιαφερόμενοι να επικοινωνήσουν μαζί μας (και ηλεκτρονικά) Οι ερωτήσεις και οι φωτογραφίες θα στέλνονται στο vivliovrisas@hotmail.gr

Δ. Φωτογραφία

Η δραστηριότητα αυτή υλοποιείται σε ένα στάδιο. Υπενθυμίζουμε απλά την πρόσκληση.

Καλούνται όσοι γοητεύονται με το «κλίκ» της φωτογραφικής τους μηχανής (ή του κινητού τους) να αποτυπώσουν εικόνες από την εξής θεματολογία:

Α. το φυσικό περιβάλλον Βρίσας Βατερών.

Β. το (τωρινό) οικιστικό περιβάλλον του χωριού

Γ. σταθερό εξοπλισμό σπιτιών του χωριού που δεν υπάρχει στα νέα σύγχρονα σπίτια (π.χ. πιατοθήκες, ράφια ( πκαρίδες, σκουθέσεις), σταμνοστάτες, φούρνους κ.λπ.) Αυτά φυσικά μπορεί να υπάρχουν σε κίτρινα ή πράσινα σπίτια που δεν έχουν τα τελευταία χρόνια ανακαινιστεί)

Δ. Τμήματα παλιών λιθόστρωτων αγροτικών δρόμων και μονοπατιών τα οποία θα μπορούσαν να περιληφθούν σε περιπατητικές διαδρομές.

Ε. Ίχνη από παλιούς οικισμούς της περιοχής της κοινότητάς μας.

ΣΤ. Πρόσωπα με ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά ή απασχόληση. Θυμίζουμε ότι η φωτογραφία χωριανού μας έγινε δημοφιλές καρτποστάλ. Οι φωτογραφίσεις αυτές εννοείται ότι γίνονται μόνο με την συγκατάθεση του προσώπου.

Ζ. Ομάδες εργαλείων διάφορων επαγγελματιών που έχουν εκλείψει π.χ. κουρέα, τσαγκάρη, γεωργού σπορέα, γεωργού αλωνιστή κ.λπ.

Κάθε ένας που θα συμμετάσχει θα πρέπει να προσκομίσει από μία έως τρεις φωτογραφίες για κάθε μια από  τρεις τουλάχιστον από τις παραπάνω κατηγορίες.  Οι φωτογραφίες θα πρέπει να συνοδεύονται από σχετική ενημερωτική λεζάντα και θα στέλνονται μόνο ηλεκτρονικά στο mail  της Βιβλιοθήκης. Οι φωτογραφίες μπορούν να κατατεθούν τμηματικά αλλά οπωσδήποτε μέχρι 30 Απριλίου 2021.

Θα γίνει κλήρωση ανάμεσα σε όσους συμμετάσχουν (τόσοι κλήροι για τον καθένα όσες φωτογραφίες καταθέσει σύμφωνα με τα παραπάνω) για τρία έπαθλα αξίας περίπου 100€ το καθένα σε ηλεκτρονικό εξοπλισμό.

Επισημάνσεις

  1. Οι φωτογραφίες που θα κατατεθούν θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν και αξιοποιηθούν από τη Βιβλιοθήκη με αναφορά του ονόματος του φωτογράφου.
  2. Δεν υπάρχει περιορισμός να συμμετάσχουν στις δραστηριότητες αυτές μέλη του διοικητικού συμβουλίου και της εξελεγκτικής επιτροπής της Βιβλιοθήκης. Η κλήρωση θα πραγματοποιηθεί δημόσια με την παρουσία όσων θελήσουν από αυτούς που θα συμμετάσχουν.
  3. Στις δραστηριότητες αυτές μπορούν να συμμετάσχουν και παιδιά
  4. Διευκρινίζεται ότι σε κάθε κλήρωση κληρώνονται άτομα και όχι έργα. Δηλαδή κληρώνονται τρία άτομα.
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Δημοσιεύθηκε στην Ειδήσεις. Αποθηκεύστε τον μόνιμο σύνδεσμο.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.