Η χτεσινή αναφορά μας σχετικά με τα επιπλέον δικαιολογητικά που απαιτούνται για την παραπάνω επιδότηση έγινε με βάση την σχετική ΚΥΑ με την οποία παρατάθηκε η χορήγησής της για ένα χρόνο.
Οι αποδείξεις της ΔΕΗ είναι λογικό ότι αφορούν μόνο τα σπίτια που αρχικά είχαν χαρακτηριστεί κίτρινα δεδομένου ότι από τα κόκκινα (που από την αρχή είχαν χαρακτηριστεί έτσι) η ΔΕΗ είχε αφαιρέσει άμεσα τους μετρητές. Εδώ θα πρέπει να τονιστεί ότι αναφερόμαστε στους λογαριασμούς της ΔΕΗ για το σπίτι που κρίθηκε μη κατοικίσιμο. Και το τονίζουμε διότι ήδη κάποιος έχοντας κόκκινο εξαρχής το σπίτι του και επομένως μη έχοντας λογαριασμούς γι αυτό άρχισε να συγκεντρώνει τους λογαριασμούς του σπιτιού που νοικιάζει/φιλοξενείται.
Δυστυχώς δεν έχει οριστεί ακόμα κάποιο πρόσωπο (συντονιστής) που να μπορεί να μεσολαβήσει ανάμεσα στους σεισμοταλαίπωρους και στα κέντρα αποφάσεων. Έτσι απ’ τους ιδιοκτήτες των κόκκινων σπιτιών κάποιοι επικοινώνησαν απευθείας με την ΔΑΕΦΚ (με το ίδιο πρόσωπο μάλιστα). Δόθηκαν δυο εντελώς διαφορετικές απαντήσεις. Μια απάντηση ήταν ότι ο ιδιοκτήτης κόκκινου σπιτιού πρέπει να βάλει ως δικαιολογητικό αντίγραφο του ΠΑΕΕΚ. Άλλη απάντηση ήταν ότι ο ιδιοκτήτης θα πρέπει να προσκομίσει βεβαίωση από τη ΔΕΗ για το χρόνο που αφαιρέθηκε ο μετρητής από το κόκκινο σπίτι του!!!
Δυστυχώς αυτοί που αποφασίζουν δεν λογαριάζουν καθόλου τον παράγοντα άνθρωπο. Θεωρούν ότι το να κατέβει ο ηλικιωμένος από το χωριό στη Μυτιλήνη, να στηθεί στη σειρά-ουρά να περιμένει για να υποβάλλει το αίτημά του (και να δούμε αν θα πάρει τη βεβαίωση αυθημερόν) είναι κάτι το πολύ απλό. Ενώ είναι γνωστό ότι από τα αρχικά χαρακτηρισμένα κόκκινα σπίτια ο μετρητής αφαιρέθηκε άμεσα. Επομένως για τα κόκκινα σπίτια θεωρούμε ότι είναι υπεραρκετό το δεύτερο κίτρινο “χαρτί” που επιβεβαιώνει ότι το σπίτι είναι κόκκινο. Με τον τρόπο αυτό θα αποφύγουν την ταλαιπωρία πάρα πολλοί.
Το θέμα είναι ποιος μπορεί να προωθήσει την πρότασή μας αυτή στους αρμόδιους που αποφασίζουν;
Επίσης για τους ιδιοκτήτες των κίτρινων σπιτιών θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι στο κίτρινο σπίτι που δεν κατοικούνταν μπορεί να υπήρχε κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος. Σε όλα σχεδόν τα σπίτια οι κουζίνες και οι τουαλέτες ήταν πρόσθετες, κολλημένες στο κυρίως σπίτι και δεν είχαν πάθει ζημιά. Επειδή οι ιδιοκτήτες τους που είτε νοίκιαζαν είτε φιλοξενούνταν δεν είχαν στη διάθεσή τους το χώρο και τις ανέσεις που είχαν στο σπίτι τους εξακολουθούσαν να χρησιμοποιούν τους παραπάνω χώρους με τη συνεχή λειτουργία του καταψύκτη και με την ευκαιριακή χρήση του θερμοσίφωνα ή της κουζίνας ή και του πλυντηρίου. Επίσης κάποιοι που είχαν στην αυλή τους λεμονιές άφηναν τις κρύες νύχτες του χειμώνα αναμμένες λάμπες που είχαν κρεμάσει στα κλαδιά τους για προστασία από την παγωνιά. Επομένως η ύπαρξη κατανάλωσης ρεύματος δεν σημαίνει ότι εκεί διέμενε ο ιδιοκτήτης του. Για να διαπιστωθεί αυτό ένας τρόπος είναι να προσκομιστούν εκκαθαριστικοί λογαριασμοί για κάποιο χρονικό διάστημα πριν το σεισμό για να συγκριθεί η κατανάλωση με αυτήν μετά το σεισμό.
Αν θυμάμαι καλά η υπεύθυνη για την επιδότηση ενοικίου είναι η κ. Β. Βαΐτση
Τηλέφωνα : 210.87.04.712 στην ΔΑΕΦΚ. Επικοινωνήστε με την ίδια. Σε αρκετά παλαιότερη ανάρτηση είχα επισημάνει την αναγκαιότητα της διακοπής της ηλεκτροδότησης (όχι αφαίρεση του μετρητή) κατόπιν υπόδειξης της ΔΕΗ και της ΔΑΕΦΚ …Αν το τηλέφωνο έχει αλλάξει λόγω εσωτερικών αλλαγών θα σας δώσουν το σωστό τηλέφωνο. Η κ. Βαΐτση είχε ορισθεί ως υπεύθυνη για την Βρίσα για τις επιδοτήσεις.
Νομίζω ότι ο αποτελεσματικότερος που θα μπορούσε άμεσα να ανταπεξέλθει και να βοηθήσει σχετικά με το θέμα είναι ο κ. Τεντόμας. Ας προσπαθήσουμε να κληθεί να βοηθήσει από το Δήμο Δυτικής ΛΈΣΒΟΥ για να έχουμε άμεση βοήθεια και επίλυση κάποιων θεμάτων.
ΜΙΑ ΠΑΛΙΑ ΠΑΡΙΜΙΑ ΛΕΕΙ ΑΜΑ ΚΛΕΒΟΥΝ ΝΑ ΜΗΝ ΚΛΕΒΕΙΣ ΚΑΙ ΑΜΑ ΨΑΧΝΟΥΝ ΝΑ ΜΗΝ ΦΟΒΑΣΑΙ ΚΑΙ ΨΑΧΝΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΙΕΣ