Ο κ. Τεντόμας μας έστειλε δυο σχετικά με το θέμα έγγραφα τα οποία παραθέτουμε.
Το πρώτο είναι η απάντηση του Γ.Γ. Πρόνοιας κ. Καρέλλα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Αθήνα, 16 / 11 / 2017
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, Αρ. Πρωτ. Δ23/οικ.53979/2557
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ &
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΠΡΟΝΟΙΑΣ
ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΠΡΟΝΟΙΑΣ
Δ/ΝΣΗ ΚΟΙΝ.ΑΝΤΙΛΗΨΗΣ
ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ
ΤΜΗΜΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΡΩΓΗΣ
Προς: Δήμο Λέσβου
Ταχ Δ/νση: Σταδίου 29 Δ/νση Κοιν. Προστασίας
Ταχ. Κώδικας : 10110 Τμ. Κοιν. Πρόνοιας
Πληροφορίες: Ε. Νικοπούλου Ελ. Βενιζέλου 5
Τηλ.: 210-5281122 Τ.Κ. 81108 Μυτιλήνη
Fax: 210-5281140
E-mail: enikopoulou@yeka.gr
ΘΕΜΑ: Σχετικά με προγράμματα κοινωνικής προστασίας.
ΣΧΕΤ.: 1. Το αρ. πρωτ. Δ23/28796/1512/30-06-2017 έγγραφό μας.
2.Το αρ. πρωτ. 65779/23-10-2017 έγγραφό σας, το οποίο διαβιβάστηκε στην υπηρεσία μας με το υπ΄αριθμ. οικ. ταυτ.889/2.11.2017 έγγραφο του Γραφείου Γενικού Γραμματέα Πρόνοιας.
Σε συνέχεια του ανωτέρω σχετικού (2) εγγράφου σας, αναφορικά με το σεισμό της 12ης Ιουνίου 2017, σας γνωρίζουμε στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων μας τα ακόλουθα:
Η αρμόδια υπηρεσία του Δήμου σας έχει ήδη ενημερωθεί για το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο τόσο από το γραφείο του Γενικού Γραμματέα Πρόνοιας, όσο και από την υπηρεσία μας.
Ύστερα από τα ανωτέρω η υπηρεσία σας οφείλει να συνεχίσει το έργο της λαμβάνοντας υπόψη ότι σε περιπτώσεις που θεωρείτε ότι χρήζουν περαιτέρω διευκρινίσεων, η έκθεση κοινωνικής έρευνας βοηθάει στις τελικές αποφάσεις, καθώς βεβαιώνει την αδυναμία κάλυψης της συγκεκριμένης ανάγκης με ιδίους πόρους, την αναγκαιότητα παροχής κοινωνικής προστασίας από το κράτος και μπορεί να συμπεριλάβει κριτήρια ή δικαιολογητικά όπως αυτά αναφέρονται στην απόφαση Π2/οικ. 2673/11.9.2001 (ΦΕΚ 1185 Β΄), για παράδειγμα στις παραγράφους 2 και 3.
Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΠΡΟΝΟΙΑΣ
Δ.Γ. ΚΑΡΕΛΛΑΣ
Το δεύτερο είναι η υπουργική απόφαση του 2001 με βάση την οποία ρυθμίζονται τα θέματα πρόνοιας για τα θύματα φυσικών καταστροφών (Π2/οικ. 2673/11.9.2001 (ΦΕΚ 1185 Β΄) την οποία μπορείτε να διαβάσετε πατώντας στον παρακάτω σύνδεσμο
(ΦΕΚ Β2001-1185) ΠΑΡΟΧΕΣ ΚΟΙΝ. ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ
Σημείωση της σελίδας μας.
Επειδή ακούμε ότι οι αρμόδιοι υπάλληλοι του Δήμου ισχυρίζονται ότι απορρίπτουν δικαιούχους εφαρμόζοντας τις κείμενες διατάξεις “για να μην πάνε φυλακή” να σημειώσουμε ότι “μπορεί να πάνε φυλακή” (με την έννοια το να βγουν εκτεθειμένοι) επειδή δεν εφαρμόζουν τις σωστές κείμενες διατάξεις.
Συγκεκριμένα στηρίζονται σε ένα έγγραφο του Γ.Γ. Πρόνοιας της 30/6/2017 στο οποίο σε ένα σημείο αναφέρεται:
απ’ όπου έμμεσα προκύπτει η αναγκαιότητα του Ε1 (με κάποια ασάφεια)
Στην “ιεραρχία όμως των εγγράφων” η ΚΥΑ υπερτερεί του υπηρεσιακού εγγράφου και επομένως αυτήν θα πρέπει να εφαρμόσουν και συγκεκριμένα τα άρθρα 2 και 3 και να μην οχυρώνονται πίσω από το έγγραφο του κ. Καρέλλα.
Να σημειώσουμε βέβαια ότι κατά τη γνώμη μας μεγάλη ευθύνη για την όλη κατάσταση που έχει δημιουργηθεί έχει και το γραφείο του κ. Καρέλλα που συνέταξε την παραπάνω παράγραφο. Δεν είχαν μάλιστα το σθένος να την αποσύρουν αλλά με τα επόμενα έγγραφά τους (όπως το πρώτο από τα παραπάνω) προσπαθούν να την αποδυναμώσουν.
Το αν οι παραπάνω σκέψεις μας δεν είναι σωστές (δεν είμαστε και ειδικοί) θα αποδειχτεί (να είναι σίγουροι μερικοί) σύντομα.
Να λάβουμε υπόψη ότι η ΚΥΑ είναι του 2001 και μέχρι σήμερα δεν είχε δημιουργηθεί κανένα πρόβλημα με κανένα δήμο σε παρόμοιες περιπτώσεις φυσικών καταστροφών.
Πχ, στον σεισμό της Κεφαλλονιάς του 2014, η γενική γραμματέας του εκεί δήμου, με την οποία είμαι σε ανοικτή γραμμή, μου είπε ότι δεν υπήρξε κανένα πρόβλημα
όπως και τωρα στο δυστυχοΜατι μονο με ταυτοτητα και το χαρτι της αυτοψιας
Γειά σου ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΉ σε παραδέχομαι άλλη μια φορά μας βγάζεις το καπέλο μπράβο σας
Ο ΔΗΜΟΣ ΜΑΡΑΘΩΝΑ ΔΕΧΕΤΑΙ ΤΟΥΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥΣ ΔΕΚΟ ΩΣ ΑΠΟΔΕΙΚΤΙΚΟ ΚΥΡΙΑΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΦΟΒΟΥΝΤΑΙ ΜΗΝ ΤΟΥΣ ΚΑΤΗΓΟΡΗΣΟΥΝ ΟΤΙ ΞΟΔΕΨΑΝ ΔΗΜΟΣΙΟ ΧΡΗΜΑ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΝΟΙΑΖΕΙ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΤΑΞΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΟΜΟΣ…..ΚΑΘΟΛΟΥ ΝΟΜΟΤΑΓΕΙΣ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΒΡΙΣΚΩ …..ΕΝΩ Ο ΔΙΚΟΣ ΜΑΣ ΔΗΜΟΣ ΜΕΣΑ ΣΤΗ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ ………….ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΔΙΚΑ ΜΑΣ…..ΘΑΡΘΟΥΝ ΟΜΩΣ ΓΙΑΛΟ ΠΛΗΣΙΑΖΕΙ Ο ΚΑΙΡΟΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΤΟΤΕ ΕΙΝΑΙ Η ΩΡΑ ΜΑΣ……………………………………………………