Από τη δεύτερη μέρα του σεισμού ξεκίνησε η προσπάθεια για την έγκαιρη προετοιμασία της λειτουργίας του σχολείου τον Σεπτέμβρη.
Το σχολείο είναι αυτονόητο ότι θα λειτουργήσει για δυο τουλάχιστον χρόνια σε κοντέινερς ή προκάτ αίθουσες. Υπεύθυνος φορέας για το στήσιμο του σχολείου είναι η εταιρεία του δημοσίου “Κτιριακές υποδομές” (πρώην ΟΣΚ)
Ένα σημαντικό πρόβλημα -το πρώτο -που έπρεπε να επιλυθεί ήταν ο χώρος όπου θα στηνόταν το σχολείο. Για την επιλογή του χώρου θα έπρεπε να ληφθούν υπόψη οι νομικές δεσμεύσεις που υπάρχουν, ο χρόνος που θα απαιτηθεί σε κάθε περίπτωση, τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της κάθε προτεινόμενης περιοχής.
Σήμερα ήρθε στο χωριό κλιμάκιο δυο αρμόδιων ατόμων από τις “κτιριακές υποδομές” συνοδευόμενο από τον δημοτικό σύμβουλο και πρόεδρο της σχολικής επιτροπής Λέσβου κ. Κατσαβέλη και τον Περιφερειακό Δ/ντή Εκπ/σης κ. Καλάργαλη.
Η τοποθεσία που επιλέχτηκε είναι ο χώρος του γηπέδου στην αυλή του Δημοτικού σχολείου.
Οι λόγοι για τους οποίους έγινε αυτή η επιλογή είναι:
- Το στήσιμο του σχολείου στα Βατερά (είχε γίνει σχετική προεργασία και προεπιλογή 2-3 θέσεων) αποκλείστηκε γιατί συνιστά μεταφορά της έδρας του σχολείου σε άλλο οικισμό που προϋποθέτει έκδοση νέου Π.Δ.. Στη συνέχεια απαιτούνται πολλές διαδικασίες (ελέγχου καταλληλότητας, παραχώρησης οικοπέδου κ.λ.π.) που είναι αδύνατο να επιτρέψουν το στήσιμο του σχολείου πριν περάσουν αρκετοί μήνες.
- Η θέση στο οικόπεδο “του Πανεπιστημίου” στην Πευκιανή αποκλείστηκε διότι και πάλι οι διαδικασίες που χρειάζονται σύμφωνα με το νόμο για να στηθεί ένα σχολείο (όπως και στην προηγούμενη περίπτωση) είναι χρονοβόρες και θα ήταν αδύνατο να είναι έτοιμο το σχολείο το Σεπτέμβριο. Επίσης το οικόπεδο γειτνιάζει με πρατήριο υγρών καυσίμων και βρίσκεται πάνω σε δρόμο με πολλή κίνηση. Να προσθέσουμε εμείς ότι στην αρχή της σχολικής χρονιάς και μετά το Πάσχα τα παιδιά θα ήταν έκθετα στον ήλιο.
- Για τη θέση που τελικά επιλέχτηκε λήφθηκαν σοβαρά υπόψη οι ενστάσεις κάποιων γονέων για λόγους ψυχολογικής πίεσης προς τα παιδιά. Αυτό ήταν και το μοναδικό μειονέκτημα της θέσης. Αποφασίστηκε με τοιχείο από τον δυτικό αυλότοιχο μέχρι τον ανατολικό να αποκοπεί εντελώς ο χώρος του νέου σχολείου από αυτόν που βρίσκονται τα ερείπια και με τοποθέτηση αδιαφανών καλυμμάτων να μην υπάρχει ούτε οπτική επαφή. Από πλευράς Δήμου δηλώθηκε ότι μόλις υπάρξουν οι νομικές προϋποθέσεις θα γίνει η κατεδάφιση και η απομάκρυνση των μπάζων από το χώρο. Κοντά στις αίθουσες που θα στηθούν θα τοποθετηθεί κοντέινερ για την αποθήκευση του αρχείου και του εξοπλισμού του σχολείου, θα γίνουν τουαλέτες και θα ανοιχτεί καινούρια είσοδος στον δυτικό αυλότοιχο. Δεσμεύτηκαν όλοι να ξεκινήσουν άμεσα οι σχετικές διαδικασίες ώστε το Σεπτέμβρη να ειναι το σχολείο έτοιμο.
Θα πρέπει να επικρατήσει η λογική και η νηφαλιότητα, να παραμεριστούν οι συναισθηματισμοί και να γίνει μοναδικός οδηγός η λογική για το συμφέρον πρώτα απ’ όλα των παιδιών αλλά και του χωριού.
Για περιπτώσεις παιδιών που θεωρούν οι γονείς ότι έχουν σημαντικό ψυχολογικό πρόβλημα σε σχέση με το σχολείο είναι δυνατόν να πραγματοποιηθούν συναντήσεις με ψυχολόγους για στήριξη.
Η ψυχραιμία στη σκέψη είναι απόλυτα αναγκαία στις δύσκολες μέρες που περνάμε.
Οπωσδηποτε η ψυχραιμια ειναι απαραιτητη, υπαρχουν ομως καποια ερωτηματα.Λετε θα υψωθει τοιχος αν καταλαβα καλα απο την πλευρα του σχολειου για να μην βλεπουν προφανως τα παιδια τα χαλασματα,και να μην τα βλεπουν ομως ξερουν οτι εκει διπλα ειναι το δευτερο σπιτι τους ερειπιο ακομη κι αν απομακρυνθουν.Απο την πλευρα του χωριου ομως δε θα βλεπουν κατω το χωριο κατεστραμενο? Το οτι θα βρισκονται τα παιδια σε ενα χωριο φαντασμα δε θαειναι θεμα?και πιθανον καποια μπορει να ξαναζουν μεσα στο μυαλο τους την ολη καταστροφη.Θελω να πω με ολα αυτα μηπως καταληξουμε να δημιουργησουμε στα παιδια νεα ψυχολογικα προβληματα και χρειζουν ψυχολογικης υποστηριξης ολη τη χρονια.Φυσικα το σχολειο και πρεπει να λειτουργησει δεν πρεπει να χαθει αυτο δεν το συζηταμε ουτε το σκεφτομαστε καν ..σαν γονιος ομως εχω ενδοιασμους. Λετε οτι για να τοποθετηθει στα Βατερα εχει καποιες διαδικασιες χρονοβορες και θελω να ρωτησω το εξης εδω προκειται για φυσικη καταστροφη και λυσεις καταναγκασμου και εφοσον ειναι για ενα με δυο χρονια και επειδη εχει σχεση με παιδιακαι την ψυχολογια τους σε αυτες τις περιπτωσεις δεν διαφοροποιουνται ουτε απλουστευονται οι διαδικασιες????
Θελωνα πω με το ανω σχολιο οτι αφου προκειται να γινουν αναγκαστικες αλλαγες ΚΑΙ στη σχολικη ζωη των παιδιων δεν ειναι εφικτο για το κρατος ν απλουστευτουν οι διαδικασιες και τα οποια κωλυματα αφου ειναι λυση προσωρινη ωστε αυτες οι αλλαγες να γινουν σε ενα χωρο με πιο ευχαριστο περιβαλλον προς αποφυγη αλλων προβληματων